Kompozycja z muzyką elektroniczną, filmową i teatralną

Nowy program studiów magisterskich na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki, skierowany do osób zainteresowanych komponowaniem i produkcją muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej, wykorzystaniem najnowszych technologii do tworzenia muzyki i dzieł multimedialnych, zastosowaniem narzędzi komputerowych w praktyce wykonawczej, a także kompozycją muzyki instrumentalnej. Zajęcia na MEFIT prowadzą pedagodzy mający znaczące doświadczenie zawodowe w swoich dziedzinach. Projekty studenckie tworzone w ramach zajęć są prezentowane na koncertach.

Przedmioty wróżniające specjalność:

Kompozycja muzyki filmowej | prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka
II rok MGR, 2 semestry
Przedmiot pozwala zgłębić tajniki komponowania muzyki do filmów, trailerów i animacji. Zapewnia kompleksową edukację z zakresu kompozycji muzyki do form audiowizualnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w branży bez pomijania tych historycznych. Studenci poznają wszelkie aspekty pracy kompozytora tworzącego w branży filmowej (artystyczne, prawne, finansowe) oraz różnice w pracy twórcy działąjącego w Hollywood, Europie i Polsce, a także komponują muzykę do różnorodnych pod względem stylistycznym materiałów filmowych.

Kompozycja muzyki teatralnej | prowadzący – mgr Jan Duszyński
I rok MGR, 2 semestry
Kompozytor muzyki teatralnej ma szansę wejść w szeregi osób głęboko i żywo reagujących na świat nas otaczający. Ma szansę dzielić się swoją wrażliwością z publicznością teatralną w sposób trudny do wyobrażenia dla większości osób. Praca spełnionego kompozytora muzyki teatralnej przynosi jednocześnie spore korzyści finansowe. Jeśli jesteś osobą otwartą, gotową podjąć trudne wyzwania, gotową zderzyć się z problemami często bardzo trudnymi i kontrowersyjnymi, to być może właśnie współtworzenie światów teatralnych jest twoją przyszłością!

Realizacja live electronics | prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk
I rok MGR, semestr letni
Zajęcia dla osób zainteresowanych wykonywaniem na żywo muzyki elektronicznej. W ramach zajęć prezentowane są od strony praktycznej zaawansowane techniki przetwarzania dźwięku na żywo za pomocą komputera, metody kontrolowania parametrów dźwięku za pomocą różnego rodzaju kontrolerów, strategie kompozytorskie i improwizatorskie zakładające udział wykonawcy live electronics w charakterze muzyka równorzędnego instrumentalistom. Studenci przygotowują własne projekty przeznaczone do wykonania koncertowego.

Analiza muzyki elektroakustycznej | prowadzący – mgr Sławomir Wojciechowski
I rok MGR, semestr zimowy
Praktyka muzyki elektroakustycznej to propozycja dla wszystkich chcących bliżej poznać naturę mediów elektronicznych od kompozytorskiej, instrumentalnej strony. Grupowe ćwiczenia i improwizacje pozwolą zrozumieć w jaki sposób nowe technologie rozwijają wyobraźnię i kompozytorski warsztat. Przystępna prezentacja różnorodnych urządzeń i programów wykorzystywanych w muzyce eksperymentalnej, klubowej i rozrywkowej stanie się zapewne bogatym źródłem inspiracji do własnych artystycznych projektów.

Wirtualne instrumenty | prowadzący – mgr Andrzej Kopeć
I rok MGR, semestr zimowy
Praktyczny kurs korzystania z wirtualnych instrumentów w dwóch podstawowych kategoriach: bibliotek brzmieniowych, w głównej mierze symulujących istniejące instrumenty akustyczne, oraz syntezatorów jako szeroko pojętych narzędzi do generowania sygnału dźwiękowego.

Realizacja kompozycji multimedialnej | prowadzący – mgr Andrzej Kopeć
II rok MGR, semestr zimowy
W ramach zajęć studenci poznają metody i technologie tworzenia interaktywnych kompozycji multimedialnych, łączących komponent muzyczno-dźwiękowy z innymi mediami i technologiami, przede wszystkim wizyjnymi.

Realizacja kompozycji algorytmicznej | prowadzący – mgr Andrzej Kopeć
II rok MGR, semestr letni
Zajęcia praktyczne ukierunkowane na pisanie prostych programów przetwarzających i generujących struktury muzyczne.