Employees

prof. dr

Marek Napiórkowski

jazz guitar

Marek Napiórkowski jest czo­ło­wym pol­skim gita­rzy­stą i kom­po­zy­to­rem. Od począt­ku swo­jej karie­ry poja­wia się na szczy­tach pol­skich ran­kin­gów, a nie­prze­rwa­nie od 2012 roku, gło­sa­mi czy­tel­ni­ków Jazz Forum, wybie­ra­ny jest Jazzowym Gitarzystą Roku. Doceniany przez bran­żę i kry­ty­kę  — jede­na­sto­krot­nie nomi­no­wa­ny do pre­sti­żo­wej Nagrody Muzycznej FRYDERYK. Laureat nagro­dy Mateusze Trójki 2018 za album „WAW-NYC”.

Nagrał ponad 150 płyt z róż­ny­mi wyko­naw­ca­mi. Na szcze­gól­ną uwa­gę zasłu­gu­ją albu­my sygno­wa­ne jego nazwi­skiem: „Szukaj w snach” (2018), „WAW-NYC” (2017), „Sextet — Trójka Live” (2016), “Celuloid” (2015), “UP!” (2013), “KonKubiNap” (2011), “Wolno” (2007, zło­ta pły­ta), “Nap” (2005). Na jego pły­tach zagra­li m. in. Chris Potter, Clarence Penn, Grégoire Maret, Mino Cinelu, Manuel Valera, Anna Maria Jopek, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk.

Komponował muzy­kę do spek­ta­kli teatral­nych, a w 2018 zade­biu­to­wał jako kom­po­zy­tor muzy­ki fil­mo­wej, będąc auto­rem ścież­ki dźwię­ko­wej do fil­mu „Miłość i puste sło­wa” w reży­se­rii Małgorzaty Imielskiej. Od grud­nia 2017 roku pro­wa­dzi autor­ską audy­cję „Dźwięki nie­oczy­wi­ste” na ante­nie radia Chilli Zet.

Spośród muzy­ków, z któ­ry­mi grał i nagry­wał, war­to wymie­nić takie posta­ci, jak: Tomasz Stańko, Adam Holzman, Marcus Miller, Hadrien Feraud, Sugar Blue, Henryk Miśkiewicz, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Jan Ptaszyn Wróblewski, a tak­że Pat Metheny, Richard Bona, Ivan Lins, Dhafer Youssef, Gonzalo Rubalcaba. Koncertował w Japonii, USA, Meksyku, Brazylii, Kanadzie, Indonezji, Chinach, Rosji i więk­szo­ści kra­jów Europy.

 

In order to provide the highest level of service, we use cookies. Using our website means that they will be placed on your device. You can change your browser settings at any time. DATA COLLECTED
 

I agree