7 IV 2022

Sala Sukcesu - Maria Opałka

Podczas najbliższego Master Session, które odbędzie się 11.04.2021 o godz. 12.00 Gościem Anny Proszowskiej – Sala w Sali Sukcesu będzie Maria Opałka – Warner Music Poland.

Następuje inflacja wartości, które branży muzyki klasycznej były kiedyś dane, które posiadała. Niestety nie budujemy nic w zamian. Tworzymy bańkę, która musi w końcu pęknąć, ale mało kto to rozumie Już dziś na naszych oczach zmienia się pojęcie „muzyki klasycznej” oraz „muzyki współczesnej”. Jeśli prześpimy moment, nie zawalczymy o odbiorcę i własny rynek może nie być już powrotu.”

Maria Opałka

 

Maria Opałka jest badaczką, naukowczynią. Obecnie zajmuje się unikalnymi badaniami nad związkami pomiędzy muzyczną kulturą artystyczną, ekonomią, marketingiem i PR, a także implementacją innowacyjnych narzędzi cyfrowych z zakresu marketingu i komunikacji do prezentacji i umacniania pozycji muzyki poważnej na rynku.

 

Od 2012 r. producentka wykonawcza i manager zarządzająca działem muzyki poważnej w międzynarodowych wytwórniach fonograficznych (EMI, Parlophone, Warner Music Poland). Ukończyła Muzykologię w Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studium Public Relations UW. Studiowała fortepian w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz organy i muzykę kościelną w Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. W latach 2011-2019 prezeska Fundacji ForMusic, w której realizowała projekty artystyczne i popularyzujące muzykę poważną. Wcześniej pracowała m.in. w zarządzie Jeunesses Musicales Polska i licznych organizacjach pozarządowych. Tworzyła kampanie wizerunkowe artystów takich jak Szymon Komasa, Janusz Wawrowski, Aleksander Dębicz, współtworzyła kampanie płyt Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestry Sinfonia Varsovia, Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa i in. Producentka wykonawcza nagrodzonego GRAMMY albumu „Penderecki conducts Penderecki”.

 

Spośród tegorocznych Master Session to właśnie jest szczególnie istotne, ponieważ dotykać będzie tematów trudnych, których środowiskowo i systemowo unikamy, co nie znaczy, że same znikną. Ich znaczenie
w perspektywie lat będzie kluczowe zarówno dla samych muzyków jak i całej branży.

 


Podczas Master Session pojawią się takie tematy:

 

  • „Sztuka ma wartość” – ale dla kogo właściwie?
  • „Kultura wysoka” – co to właściwie znaczy?
  • Perspektywa instytucji, artysty i odbiorcy – są zupełnie, ale to zupełnie różne. Jeśli tego nie zrozumiemy, nie będziemy w perspektywie czasu mieć odbiorców.
  • Psychologia wartości i psychologia preferencji muzycznych – jak się mają do promocji oferty muzycznej?
  • Jakie są motywacje konsumenta muzyki poważnej?
  • Jak wartości osobiste motywują potencjalnych odbiorców muzyki poważnej?
  • „muzyka klasyczna”, „muzyka współczesna” – co to właściwie jest? Jak rozumie te pojęcia np. absolwent akademii muzycznej a jak politechniki czy uniwersytetu?
  • Dlaczego tak rozpaczliwie potrzebujemy wiedzy o tym dla kogo gramy i kogo w przyszłości mamy uczyć?
  • Co się stanie jeśli nie będziemy zdobywać i wykorzystywać wiedzy na temat odbiorców kultury i jak to przekłada się już dziś na promocję, finansowanie i pozycję sztuki muzycznej w XXI wieku?

Master Session skierowane jest do studentów, absolwentów i pedagogów UMFC i odbędzie się via ZOOM. Zainteresowanych proszę o przesyłanie zgłoszeń wyłącznie na adres anna.proszowska-sala@chopin.edu.pl . Deadline: 10.04.2022 do godz. 15.00.

 

Serdecznie zapraszam!

In order to provide the highest level of service, we use cookies. Using our website means that they will be placed on your device. You can change your browser settings at any time. DATA COLLECTED
 

I agree