Conference Sounds of the Metaverse

Conference on sound in interactive digital environments

The aim of the conference is to integrate researchers and practitioners working with sound in interactive digital environments, such as computer game engines, among others. The conference consists of lectures prepared by people from different backgrounds and working on different aspects of working with sound in digital and virtual environments, as well as studying these environments from the cultural studies side.

The conference is organized by the Chair of Music Acoustics and Multimedia of the Department of Sound Direction at the UMFC. The event will also include a listening session of works awarded as part of the 7th Student 3D Sound Production Competition (S3DAPC), organized by the Institute of Electronic Music and Acoustics, a unit of the University of the Arts in Graz.

  • PROGRAMME

    10:00 - Powitanie, dr Przemysław Danowski
    10:20 - Z mojego archiwum VR | 
    dr Dorota Błaszczak (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    10:50 - Audiogranie. Kształtowanie krajobrazu dźwiękowego dla użytkowników z niepełnosprawnością wzroku | dr Joanna Pigulak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
    11:20 - Realizm i wydajność: poziom szczegółowości dźwięku w grach cyfrowych | mgr Maciej Tatarynowicz (CD Projekt RED, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy)

    11:50 - PRZERWA

    12:30 - Sesja odsłuchowa | Prezentacja nagrodzonych prac z 7. edycji konkurs studenckich produkcji dźwiękowych 3D (S3DAPC)
    “ní nán” (11’), Wei Yang (Uniwersytet w Waszyngtonie, USA) - złoto w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „Nirvana rebirth?“ (7’), Yongbing Dai (Duńska Królewska Akademia Muzyczna, Kopenhaga) - srebro w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „Would There Be A Void?“ (11’), Zétény Nagy (Uniwersytet Illinois, USA) - brąz w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „The Borderless Space“ (10’), Jisu Han, Seungryeol Paik (Narodowy Uniwersytet Seulski, Korea Południowa)  - złoto w kategorii “Słuchowisko, reportaż i pejzaż dźwiękowy”
    „Fair“ (5’), Felix Niedermair (Uniwersytet Artystyczny w Grazu, Austria) - złoto w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”
    „Akwarium“ z cyklu “Karnawał zwierząt” Camille’a Saint-Saënsa (3’), Stefanos Ioannou (Wyższa Szkoła Muzyczna w Detmold, Niemcy) - srebro w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”

    Jakub Neske "Deus Ex Machina" (4’), Bartłomiej Mróz (Politechnika Gdańska), honorowe wyróżnienie w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”

    13:30 - PRZERWA

    14:00 - Warsztat kompozytorski a gra komputerowa. Kilka uwag o pracy nad muzyką do "Chinese Frontiers" | dr hab. Ignacy Zalewski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    14:30 - Rola muzyki i implementacja warstwy muzycznej w grze Chinese Frontiers | dr Igor Szymański (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    15:00 - Dźwięk na miarę twoich uszu: personalizacja HRTF | dr inż. Agnieszka Paula Pietrzak (Politechnika Warszawska)
    15:30 - Boeing 737 MAX - Nowoczesne szkolenia w zakresie bezpieczeństwa lotu i wyzwania związane z immersją dźwiękową | dr Andrzej Artymowicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    16:00 - Zakończenie konferencji

     

  • REGISTRATION

    The conference will be held on November 29, 2023 at the Szymanowski Auditorium, 2 Okólnik Street, Warsaw.

    • Passive participation includes participation in conference panels as a listener and access to digital conference materials. 
    • Participation in the conference is free of charge. 
    • All conference listeners are required to register via an online form, or on the day of the conference at the reception desk.

    REGISTRATION FORM

    The number of listeners is limited to 100 due to the capacity of the lecture hall. The order of registration is decisive. The deadline for registration of passive participants through the online form is November 28, 2023 at: 23:59.