Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna

MEFIT – Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna 2020/2021

MEFIT to nowy pakiet przedmiotów, skierowany do studentów kompozycji oraz studentów innych wydziałów, zainteresowanych komponowaniem i produkcją muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej, wykorzystaniem najnowszych technologii do tworzenia muzyki i dzieł multimedialnych, zastosowaniem narzędzi komputerowych w praktyce wykonawczej. Na MEFIT składają się następujące przedmioty, dostępne jako fakultety:

Nazwa

Prowadzący

Rok studiów

Semestr

Dzień zajęć

Godzina zajęć

Ilość godzin

Limit miejsc w grupie

Kompozycja muzyki teatralnej

mgr Jan Duszyński

I rok MGR

zimowy i letni

Pon.

13:45 – 15:15

30

5

Wirtualne instrumenty

mgr Andrzej Kopeć

I rok MGR

zimowy

Wt.

13:15 – 14:45

30

8

Analiza muzyki elektroakustycznej

mgr Sławomir Wojciechowski

I rok MGR

zimowy

Pon.

10:15 – 11:45

30

10

Realizacja live electronics

dr Wojciech Błażejczyk

I rok MGR

letni

Śr.

9:00 – 10:30

30

5

Kompozycja muzyki filmowej

dr hab. Tomasz Opałka

II rok MGR

zimowy i letni

Śr.

14:15 – 15:45

60

5

Realizacja kompozycji algorytmicznej

mgr Andrzej Kopeć

II rok MGR

zimowy

Wt.

16:30 – 18:00

30

5

Realizacja kompozycji multimedialnej

mgr Andrzej Kopeć

II rok MGR

letni

Wt.

16:30 – 17:15

15

5

 

* Kompozycja muzyki filmowej (prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka)
    II rok MGR, 2 semestry

Przedmiot pozwala zgłębić tajniki komponowania muzyki do filmów, trailerów i animacji.
Zapewnia kompleksową edukację z zakresu kompozycji muzyki do form audiowizualnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w branży bez pomijania tych historycznych.
Studenci poznają wszelkie aspekty pracy kompozytora tworzącego w branży filmowej (artystyczne, prawne, finansowe) oraz różnice w pracy twórcy działąjącego w Hollywood, Europie i Polsce.
Komponują muzykę do różnorodnych pod względem stylistycznym materiałów filmowych.

* Kompozycja muzyki teatralnej (prowadzący – mgr Jan Duszyński)
    I rok MGR, 2 semestry

Kompozytor muzyki teatralnej ma szansę wejść w szeregi osób głęboko i żywo reagujących na świat nas otaczający. Ma szansę dzielić się swoją wrażliwością z publicznością teatralną w sposób trudny do wyobrażenia dla większości osób. Praca spełnionego kompozytora muzyki teatralnej daje spore korzyści finansowe. Jeśli jesteś osobą otwartą, gotową podjąć trudne wyzwania, gotową zderzyć się z problemami często bardzo trudnymi, kontrowersyjnymi, to być może właśnie współtworzenie światów teatralnych jest twoją przyszłością!

* Realizacja live electronics (prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk)
    I rok MGR, semestr letni

Zajęcia dla osób zainteresowanych wykonywaniem na żywo muzyki elektronicznej. W ramach zajęć prezentowane są od strony praktycznej zaawansowane techniki przetwarzania dźwięku na żywo za pomocą komputera, metody kontrolowania parametrów dźwięku za pomocą różnego rodzaju kontrolerów, strategie kompozytorskie i improwizatorskie zakładające udział wykonawcy live electronics w charakterze muzyka równorzędnego instrumentalistom. Studenci przygotowują własne projekty przeznaczone do wykonania koncertowego.

* Analiza muzyki elektroakustycznej (prowadzący – mgr Sławomir Wojciechowski)
    I rok MGR, semestr zimowy

Praktyka muzyki elektroakustycznej to propozycja dla wszystkich chcących bliżej poznać naturę mediów elektronicznych od kompozytorskiej, instrumentalnej strony. Grupowe ćwiczenia i improwizacje pozwolą zrozumieć w jaki sposób nowe technologie rozwijają wyobraźnię i kompozytorski warsztat. Przystępna prezentacja różnorodnych urządzeń i programów wykorzystywanych w muzyce eksperymentalnej, klubowej i rozrywkowej stanie się zapewne bogatym źródłem inspiracji do własnych artystycznych projektów.

* Wirtualne instrumenty (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
    I rok MGR, semestr zimowy

Praktyczny kurs korzystania z wirtualnych instrumentów w dwóch podstawowych kategoriach: bibliotek brzmieniowych, w głównej mierze symulujących istniejące instrumenty akustyczne, oraz syntezatorów jako szeroko pojętych narzędzi do generowania sygnału dźwiękowego.

* Realizacja kompozycji multimedialnej (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
    II rok MGR, semestr zimowy

W ramach zajęć studenci poznają metody i technologie tworzenia interaktywnych kompozycji multimedialnych, łączących komponent muzyczno-dźwiękowy z innymi mediami i technologiami, przede wszystkim wizyjnymi.

* Realizacja kompozycji algorytmicznej (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
    II rok MGR, semestr letni
Zajęcia praktyczne ukierunkowane na pisanie prostych programów przetwarzających i generujących struktury muzyczne.