Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna
MEFIT – Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna 2020/2021
MEFIT to nowy pakiet przedmiotów, skierowany do studentów kompozycji oraz studentów innych wydziałów, zainteresowanych komponowaniem i produkcją muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej, wykorzystaniem najnowszych technologii do tworzenia muzyki i dzieł multimedialnych, zastosowaniem narzędzi komputerowych w praktyce wykonawczej. Na MEFIT składają się następujące przedmioty, dostępne jako fakultety:
Nazwa |
Prowadzący |
Rok studiów |
Semestr |
Dzień zajęć |
Godzina zajęć |
Ilość godzin |
Limit miejsc w grupie |
Kompozycja muzyki teatralnej |
mgr Jan Duszyński |
I rok MGR |
zimowy i letni |
Pon. |
13:45 – 15:15 |
30 |
5 |
Wirtualne instrumenty |
mgr Andrzej Kopeć |
I rok MGR |
zimowy |
Wt. |
13:15 – 14:45 |
30 |
8 |
Analiza muzyki elektroakustycznej |
mgr Sławomir Wojciechowski |
I rok MGR |
zimowy |
Pon. |
10:15 – 11:45 |
30 |
10 |
Realizacja live electronics |
dr Wojciech Błażejczyk |
I rok MGR |
letni |
Śr. |
9:00 – 10:30 |
30 |
5 |
Kompozycja muzyki filmowej |
dr hab. Tomasz Opałka |
II rok MGR |
zimowy i letni |
Śr. |
14:15 – 15:45 |
60 |
5 |
Realizacja kompozycji algorytmicznej |
mgr Andrzej Kopeć |
II rok MGR |
zimowy |
Wt. |
16:30 – 18:00 |
30 |
5 |
Realizacja kompozycji multimedialnej |
mgr Andrzej Kopeć |
II rok MGR |
letni |
Wt. |
16:30 – 17:15 |
15 |
5 |
* Kompozycja muzyki filmowej (prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka)
II rok MGR, 2 semestry
Przedmiot pozwala zgłębić tajniki komponowania muzyki do filmów, trailerów i animacji.
Zapewnia kompleksową edukację z zakresu kompozycji muzyki do form audiowizualnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w branży bez pomijania tych historycznych.
Studenci poznają wszelkie aspekty pracy kompozytora tworzącego w branży filmowej (artystyczne, prawne, finansowe) oraz różnice w pracy twórcy działąjącego w Hollywood, Europie i Polsce.
Komponują muzykę do różnorodnych pod względem stylistycznym materiałów filmowych.
* Kompozycja muzyki teatralnej (prowadzący – mgr Jan Duszyński)
I rok MGR, 2 semestry
Kompozytor muzyki teatralnej ma szansę wejść w szeregi osób głęboko i żywo reagujących na świat nas otaczający. Ma szansę dzielić się swoją wrażliwością z publicznością teatralną w sposób trudny do wyobrażenia dla większości osób. Praca spełnionego kompozytora muzyki teatralnej daje spore korzyści finansowe. Jeśli jesteś osobą otwartą, gotową podjąć trudne wyzwania, gotową zderzyć się z problemami często bardzo trudnymi, kontrowersyjnymi, to być może właśnie współtworzenie światów teatralnych jest twoją przyszłością!
* Realizacja live electronics (prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk)
I rok MGR, semestr letni
Zajęcia dla osób zainteresowanych wykonywaniem na żywo muzyki elektronicznej. W ramach zajęć prezentowane są od strony praktycznej zaawansowane techniki przetwarzania dźwięku na żywo za pomocą komputera, metody kontrolowania parametrów dźwięku za pomocą różnego rodzaju kontrolerów, strategie kompozytorskie i improwizatorskie zakładające udział wykonawcy live electronics w charakterze muzyka równorzędnego instrumentalistom. Studenci przygotowują własne projekty przeznaczone do wykonania koncertowego.
* Analiza muzyki elektroakustycznej (prowadzący – mgr Sławomir Wojciechowski)
I rok MGR, semestr zimowy
Praktyka muzyki elektroakustycznej to propozycja dla wszystkich chcących bliżej poznać naturę mediów elektronicznych od kompozytorskiej, instrumentalnej strony. Grupowe ćwiczenia i improwizacje pozwolą zrozumieć w jaki sposób nowe technologie rozwijają wyobraźnię i kompozytorski warsztat. Przystępna prezentacja różnorodnych urządzeń i programów wykorzystywanych w muzyce eksperymentalnej, klubowej i rozrywkowej stanie się zapewne bogatym źródłem inspiracji do własnych artystycznych projektów.
* Wirtualne instrumenty (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
I rok MGR, semestr zimowy
Praktyczny kurs korzystania z wirtualnych instrumentów w dwóch podstawowych kategoriach: bibliotek brzmieniowych, w głównej mierze symulujących istniejące instrumenty akustyczne, oraz syntezatorów jako szeroko pojętych narzędzi do generowania sygnału dźwiękowego.
* Realizacja kompozycji multimedialnej (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
II rok MGR, semestr zimowy
W ramach zajęć studenci poznają metody i technologie tworzenia interaktywnych kompozycji multimedialnych, łączących komponent muzyczno-dźwiękowy z innymi mediami i technologiami, przede wszystkim wizyjnymi.
* Realizacja kompozycji algorytmicznej (prowadzący – mgr Andrzej Kopeć)
II rok MGR, semestr letni
Zajęcia praktyczne ukierunkowane na pisanie prostych programów przetwarzających i generujących struktury muzyczne.