Pracownicy
Aldona Nawrocka-Woźniak
Wydział: Wydział Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Rytmiki
Obecnie jest pracownikiem naukowym UMFC, wykładowcą przedmiotów: propedeutyka kompozycji z elementami aranżacji, czytanie partytur, instrumentacja, analiza muzyczno-ruchowa dzieła muzycznego, a także pianistą Wydziału Tańca.
ad. dr hab.
Aldona Nawrocka-Woźniak
kompozycja
Aldona Nawrocka (Nawrocka-Woźniak), kompozytorka, pianistka, improwizatorka, pedagog.
W 1996 roku ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne im. Karola Szymanowskiego w Rzeszowie w klasie fortepianu Marii Wojturskiej oraz w klasie rytmiki (dyplom z wyróżnieniem). W 2001 roku ukończyła studia na Wydziale Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie — specjalność rytmika, otrzymując z wyróżnieniem tytuł magistra sztuki. W 2004 roku otrzymała również z wyróżnieniem dyplom ukończenia studiów na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki AMFC – specjalność kompozycja w klasie prof. Mariana Borkowskiego. W czerwcu 2007 r. ukończyła Podyplomowe Studia Kompozycji w AMFC (klasa kompozycji prof. Mariana Borkowskiego), a w 2011 r. uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej kompozycja i teoria muzyki. Brała udział w warsztatach i kursach kompozytorskich pod patronatem Pierre’a Bouleza i Henryka Mikołaja Góreckiego, prowadzonych przez m.in.: Elżbietę Sikorę, Stephena Montegue, Andersa Brødsgaarda, Krzysztofa Olczaka organizowanych w Gdańsku i Gdyni (1996, 1999, 2000). W 1999 r. uczestniczyła w „Académie de Musique du XXéme siécle” w Paryżu, prowadzonej przez Pierre’a Bouleza i Davida Robertsona, a 2001 była uczestnikiem organizowanej przez IRCAM „Académie d’Eté” w Paryżu, pod kierunkiem Briana Ferneyhough i Marca-André Dalbavie. W roku akademickim 2002/2003 była stypendystką Musik Hochschule w Luzernie (Szwajcaria), gdzie doskonaliła swe umiejętności w klasie Bettiny Skrzypczak.
W 2000 r. otrzymała ex-aequo I nagrodę Międzyuczelnianego Konkursu „Miniatura Fortepianowa” (Warszawa), w 2001 — wyróżnienie na VI Konkursie Młodych Kompozytorów „Musica Sacra” (Częstochowa), w 2002 – I nagrodę na VII Konkursie Młodych Kompozytorów „Musica Sacra”, w 2010 – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra”, a także jest finalistką I i II Międzynarodowego Konkursu „Transatlantyk Instant Composition Contest” w Poznaniu (2011, 2012). We wrześniu 2005 r. w ramach stypendium otrzymanego przez „Stiftung Musikforschung Zentralschweiz” była uczestnikiem projektu „Schreiben in Beromünster (Szwajcaria) jako Composer-in-Residence. W 2010 r. była kompozytorem projektu interdyscyplinarnego Coaching Project (muzyka/taniec/scenografia/wideo), organizowanego w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Dancing Poznań.
Utwory Aldony Nawrockiej były prezentowane w Polsce, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu „Laboratorium Muzyki Współczesnej”, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” w Częstochowie, Międzynarodowym Festiwalu „Musica Sacra” w Katedrze Warszawsko-Praskiej, Międzynarodowym Festiwalu „Musica Electronica Nova 2013 (Wrocław), Sympozjach Kompozytorskich Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, ponadto w Szwajcarii, m.in. na Międzynarodowym Festiwalu „Gard du Nord” w Bazylei, Międzynarodowym Festiwalu „Mozart Tage” w Lucernie, w Hiszpanii — Forum Muzyki Polskiej w Sewilli, jak również we Francji, w Finlandii, na Litwie. Prawykonań jej utworów dokonywali często znakomici artyści, jak m.in.: Szabolcs Esztényi (Molecules for piano wydane na płycie Acte Préalable), Grzegorz Mackiewicz i Wojciech Jasiński (Anticorps na dwa fortepiany), Tomasz Woźniak (Turgutreissolo na trąbkę, Antipodes na trąbkę i waltornię – wspólnie z Henrykiem Kowalewiczem, oraz partia solowa Sinfonii concertante per tromba Ed orchestra), Chór Camerata Silesia (Agnus Dei wydane na płycie Acte Préalable), Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis (Dominus Regnavit), Chamber Soloists Lucerne (@tRio na trio smyczkowe), Chór Wileński Jauna Musica (Asperges me, Domine), Łucja Szablewska, Artur Janda, Robert Morawski, Mateusz Drozda (Pieśni do słów Maurice Carême II i III), Maria Gabryś (Sonata fortepianowa).
Kompozytorka tworzy również muzykę elektroniczną współpracując ze Studiem Muzyki Komputerowej UMFC. Powstała w ten sposób m.in. muzyka do spektakli dyplomowych studentów specjalności pedagogika baletowa: The path gides you itself (2003) oraz ElektronicBalet „8x∞“ (2004/5), (przygotowanych pod choreograficznym kierunkiem prof. Ewy Wycichowskiej), jak również NONmusica INhumana (2002) na taśmę i tancerzy czy Mouvement en temps réel (2007) na tancerzy i media elektroniczne, współpracując przy tym z młodymi choreografami Pauliną Andrzejewską, Aleksandrą Dziurosz. W lutym 2010 r. miała miejsce w UMFC premiera spektaklu baletowego „Mój Fryderyk”. W 2011 r. – we współpracy z choreografem Robertem Bondarą – współtworzyła muzykę do spektaklu „Persona” (premiera w Teatrze Wielkim — Operze Narodowej w Warszawie 18 września 2011 r.). W 2013 r.we współpracy z choreograf Aleksandrą Dziurosz i Warszawskim Teatrem Tańca zrealizowała spektakl multimedialny „action/CONTRactrion/REaction” (premiera na festiwalu MEN we Wrocławiu 19 października 2013 r., nominacja do „Wrocławskiej Nagrody Muzycznej 2013”). W 2015 r. miała miejsce premiera spektaklu „Roots” w Theater der Künste (ZHdK) w Zurichu w choreografii i reżyserii Aleksandry Dziurosz.
Ponadto pisze piosenki i utwory dla dzieci oraz opracowuje materiały muzyczne do tańca, teatru (spektakl „Performer” Bartosza M. Martyny) i dla telewizji. Koncertuje również jako pianistka i kameralistka.
Aldona Nawrocka-Woźniak zajmuje się także działalnością publicystyczną, naukową i organizacyjną (m.in. od 2013 r. jako koordynator programowy cyklu „Koncertów Pod Gwiazdami” w warszawskim Planetarium „Niebo Kopernika”, w Centrum Nauki Kopernik).
Jako pedagog pracowała m.in. w Ośrodku dla dzieci Głuchych i Niedosłyszących w Michalinie k/Warszawy (1999) oraz prowadziła w roku akademickim 2001/2002 zajęcia z przedmiotu laboratorium muzyka w Salezjańskim Instytucie Wychowania Chrześcijańskiego Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie (po zmianie nazwy Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego).
Dr Aldona Nawrocka-Woźniak jest obecnie pracownikiem naukowym UMFC, wykładowcą przedmiotów: propedeutyka kompozycji z elementami aranżacji, czytanie partytur, instrumentacja, analiza muzyczno-ruchowa dzieła muzycznego, a także pianistą kierunku taniec na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.
Od roku 2016 pełni funkcję kierownika Pracowni Kompozycji, Instrumentacji i Czytania Partytur.
Jest członkiem ZKP, ZAiKS‑u, Akademii Fonograficznej oraz Stowarzyszenia Strefa Otwarta.