Pracownicy
ad. dr hab.
Dorota Radomska
śpiew
Dorota Radomska — sopran. Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Haliny Słonickiej. Podczas studiów była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Prezydenta Miasta Warszawy. Przyznano jej dyplom Fundacji na rzecz młodzieży wybitnie utalentowanej Primus Inter Pares.
Jest laureatką wielu konkursów wokalnych m.in. Konkursu Moniuszkowskiego (I nagroda ), Międzyuczelnianego Konkursu Wokalnego we Wrocławiu (I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. V. Belliniego w Caltanissetta (Włochy) — II nagroda, Konkursu Operowego im. F. Viňas w Barcelonie (nagroda specjalna), Konkursu Królowej Elżbiety Belgijskiej.
Na scenie operowej Dorota Radomska zadebiutowała w 1993 roku partią Violetty w operze Traviata G. Verdiego w Teatrze Wielkim w Warszawie. Zaraz potem śpiewała Rozynę w Cyruliku Sewilskim G. Rossiniego na scenie Staatstheater w Hannowerze, Gildę w Rigoletto G. Verdiego w Teatrze Wielkim w Warszawie, Donnę Annę w Don Giovannim W.A. Mozarta w Theatre Municipal w Luxemburgu oraz Hannę w Strasznym Dworze S. Moniuszki w Teatrze Wielkim w Warszawie. W roku 2000 zaśpiewała partię Normy w operze Norma V. Belliniego w National Opera w Atenach oraz partię sopranową w Carmina burana C. Orffa w Filharmonii Berlińskiej.
Artystka ma w swoim repertuarze także wiele innych partie, którymi zasłynęła na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie i innych scenach operowych, są to: Micaela w Carmen Bizeta , Małgorzata w Fauście Gounoda, Mimi w Cyganerii Pucciniego, partia sopranowa w Carmina burana Orffa, Rosamunda w Król Ubu Pendereckiego, Elwira w Ernani Verdiego.
Dorota Radomska wiele czasu poświęca również muzyce oratoryjnej — m.in. wielokrotnie uczestniczyła w wykonaniach 7 bram Jerozolimy K. Pendereckiego (Filharmonia Krakowska, Wilno, NOSPR), III Symfonii H.M. Góreckiego (SFB Berlin, Symphony Hall w Atenach, Tokyo Metropolitan Arts Space, Osaka Festival Hall), Requiem G.Verdiego (tournee z warszawską Filharmonią Narodową). Pojawia się na międzynarodowych festiwalach muzycznych (La Chaise Dieux 97 — IX Symfonia Beethovena, Schleswig Holstein Musik Festival — L. Janaček Msza Głagolicka; Musiksommer Mecklenburg — Vorpommern 99 A. Dvořak Stabat Mater; Wratislavia Cantans — Requiem W.A. Mozart). Artystka ma na swoim koncie nagrania płytowe CD (Te Deum — Kurpińskiego, Antyfony Maryjne Moryto, muzyka współczesna) oraz dla radiofonii i telewizji w Polsce (Górecki — III Symfonia, arie operowe, pieśni polskie, Żeleński — Goplana, Moniuszko – Beata, Loteria), w Niemczech (Dvořak — Stabat Mater) i w Japonii (Chopin — pieśni ).
Dorota Radomska od 2005 roku pracuje jako wykładowca w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na stanowisku adiunkta. Ukończyła studia doktoranckie, Międzywydziałowe Studia Multimedialne, bierze udział w konferencjach naukowych, prowadzi kursy wokalne, zasiada w jury konkursów dla młodych śpiewaków. Jest propagatorem kultury, organizuje koncerty z udziałem studentów Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC w Warszawie.