Pracownicy

ad. dr hab.

Eugenia Rozlach

śpiew

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Pracę solistki w Warszawskiej Operze Kameralnej rozpoczęła jeszcze podczas studiów, gdzie śpiewała głownie partie mozartowskie (Cherubin - Wesele Figara, Dorabella - Cosi fan tutte, Vitelia - La clemenza di Tito, Giacinta - La finta semplice oraz rossiniowskie (Rozyna - Cyrulik sewilski, Izabela - Włoszka w Algierze, Angelina - Kopciuszek, Pippo - Sroka złodziejka) m.in. w takich teatrach jak Opera Comique w Paryżu, Teatro Albeniz w Madrycie czy podczas Festiwalu Teatralnego w Montpellier. Ostatnie kreowane partie to Niania w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Stara Buryjowska w Jenufie L. Janaczka czy Mrs Quickly w Falstaffie G. Verdiego.

Laureatka konkursów wokalnych im. Ady Sari w Nowym Sączu, Jana Kiepury w Krynicy, Roberta Schumanna w Zwickau, Vincenza Belliniego w Caltanisetta oraz Gioachino Rossiniego w Schwetzingen.

Koncerty kameralne stanowią ważną część działań artystycznych śpiewaczki. Występowała z pianistami tej klasy co Tatiana Szebanowa, Maciej Paderewski, Jerzy Godziszewski prezentując pieśni F. Chopina, M. Karłowicza, I. J. Paderewskiego, K. Szymanowskiego, F. Schuberta, R. Schumanna, P. Czajkowskiego, S. Rachmaninowa, D. Szostakowicza.

Śpiewaczka wzbogaca swoje środki wykonawcze prezentując również repertuar współczesny-dokonała prawykonań utworów takich jak: Sonety do Orfeusza na głos i orkiestrę Marty Ptaszyńskiej, Laudate Dominum na alt, baryton, chór i orkiestrę Andrzeja Nikodemowicza, Missa latina Zdzisława Szostaka, opery Polonica rustica „Polskie malowanki” Aleksandry Garbal.

Od wielu lat prowadzi klasę śpiewu na Wydziale Wokalno-Aktorskim UMFC. Dodatkowo przygotowuje zajęcia z literatury specjalistycznej i zespołów kameralnych w ramach studiów magisterskich (specjalność Opera, Pieśń).

Autorka Międzywydziałowych Warsztatów Polskiej Liryki Wokalnej - Na skrzydłach pieśni - współczesne interpretacje polskiej liryki wokalnej XIX wieku (obecnie prowadzi badania, dotyczące polskich pieśni XIX i XX w., napisanych przez kompozytorów naszej uczelni).

Przygotowała serie konferencji naukowych poświęconych polskim kompozytorom - m.in. Ogólnopolska Konferencja Naukowa Opera polska - źródła, tradycja, współczesność, Międzynarodowa Konferencja Naukowa Pieśń polska.  

Wieloletni pedagog kursów mistrzowskich w ramach Festiwalu  Chopin - Górecki.

Prowadziła klasy mistrzowskie w ramach międzynarodowego programu edukacyjnego Keimyung - Fryderyk Chopin University of Music - Associate Professor (Korea poł.).

Uczestniczyła w pracach komisji badawczej UMFC, powołanej przez prorektora prof. dr hab. Pawła Łukaszewskiego, która wydała okolicznościowe wydanie manuskryptów, zatytułowanych Ignacy Jan Paderewski. Manuskrypty muzyczne, angażując się szczególnie w prace nad pieśniami kompozytora.

Jest członkiem zespołu redakcyjnego i autorką artykułów wydawanej przez UMFC cyklicznej publikacji Musica Intellectualis.

Nagrody:

  • Srebrny Krzyż Zasługi przyznany 2005
  • Nagroda II st. od Rektora uczelni UMFC 2009