23 maja 2021 r.
-
godz. 17:00
Multimedialna Majówka 2021
Pokaz prac studentów, pedagogów Wydziału Reżyserii Dźwięku oraz zaproszonych gości
Kurator wydarzenia: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
Godzina 17:00
"HELLO" - MUZYCZNE OTWARCIE
Słowo wstępne prof. Barbary Okoń-Makowskiej
Koncert Chopin University Electronic Music Studio "Nowa muzyka - nowe technologie"
ALEXANDER SCHUBERT - HELLO na zespół kameralny i video
CHOPIN UNIVERSITY MODERN ENSEMBLE w składzie:
Lena Michajłów fortepian
Joanna Dec flet
Danuta Stawiarz flet
Agata Bała obój
Paulina Sochaj obój
Mattia Cacciavillani saksofon
Szymon Łuniewski trąbka
Jan Gralla perkusja
Kornelia Radziszewska skrzypce
Andrzej Szachowski, Andreu Diport, Jacek Sienkiewicz, Aleksander Szopa elektronika
Ignacy Żak, Mateusz Rychlicki reżyseria dźwięku
Godzina 17:15
PROGRAM:
A. DYPLOMOWE PROJEKTY STUDENTÓW WRD:
Przygotowane pod opieką dr Doroty Błaszczak, mgr. Michała Szostakowskiego,mgr. Igora Szymańskiego, oraz konsultantów dr. Andrzeja Artymowicza i mgr. Krzysztofa Cybulskiego.
Sipiro
Gra komputerowa
Autorzy: Maciej Tatarynowicz, Marlena Korman, Jakub Nyc, Daniel Adamczyk oraz współtwórcy spoza UMFC: Mateusz Baran, Mateusz Bisiak, Michał Mioduszewski, Dagmara Morska, Małgorzata Orłowska, Kaja Smolarek, Ewa Szot, Karolina Tatarynowicz, Aleksandra Wróbel
Sipiro to krótka platformowa gra zręcznościowa stworzona przez zespół młodych entuzjastów gier wideo. Gracz wciela się w postać chłopca, który zagubił się w lesie. Musi on wydostać się z opresji, pokonując szereg przeszkód o charakterze logicznym oraz zręcznościowym. Przedstawiony poziom jest wersją demonstracyjną całości rozgrywki.
Warstwa audiowizualna gry podkreśla tajemniczy i mroczny charakter historii. Coraz większe wyobcowanie głównego bohatera oraz złowroga aura otoczenia nasilają się z każdym poziomem, co ma swoje odwzorowanie w obrazie oraz dźwięku. Pozwala to lepiej utożsamić się z bohaterem i potęguje zaangażowanie gracza.
Sterowanie bohaterem odbywa się za pomocą strzałek lub klawiszy WASD, a także klawiszy funkcyjnych: E, Ctrl, Shift i Spacji.
Pobierz grę (tylko dla systemu Windows)
Plant-Ton
Instalacja dźwiękowo-wizualna
Autorzy: Emilian Rymarowicz, Maciej Zadroga i Helena Czerwińska
Plant-Ton jest instalacją dźwiękowo-wizualną, w której to rośliny są wykonawcami. Muchołówka, kalatea i dwa aloesy, podłączone do czujników zmian potencjału elektrycznego, sterują za pomocą zmiennych napięć generowanym dźwiękiem i wizualizacjami. Zapraszamy do kontemplacji niezwykłego świata Natury w multimedialnym ujęciu.
Zobacz filmową dokumentację instalacji
Electro Magnetic
Interaktywna instalacja wizualno-dźwiękowa
Autor: Jakub Nyc
Electro-Magnetic to audio-wizualna instalacja skupiona na interakcji i imersji użytkownika. Dzięki specjalnie zbudowanym urządzeniom – detektorom fal elektromagnetycznych oraz systemowi przekształcania ich w dźwięki, uczestnik ma możliwość poznania i zanurzenia się w sonicznym świecie elektromagnetycznych pól, które (niesłyszalne przez nasze zmysły) towarzyszą nam na co dzień.
Wizualizacja, podobnie jak przetwarzanie dźwięku, ma na celu pogłębienie imersji i świadomości widza.
Użytkownik podchodzi do instalacji, manipulując detektorami "słucha" urządzeń znajdujących się na stole, dźwięk jest rejestrowany w programie MAX i następnie różnorodnie przetwarzany. Gdy użytkownik nie "słucha", oddala urządzenia. Wizualizacja reaguje na zmiany warstwy audio.
Zobacz filmową dokumentację instalacji
Meridian AI.
Internetowa aplikacja generująca kompozycje muzyczne z predefiniowanych zestawów dźwiękowych.
Autorzy: Piotr Łosiak i Tomasz Żołnierczyk
Nazwa jest związana ze zjawiskiem ASMR, (skrót od Autonomous Sensory Meridian Response) czyli „samoistnej odpowiedzi meridianów czuciowych”. To zjawisko odpowiedzialne jest za przyjemne mrowienie w okolicach głowy, szyi i w innych obszarach ludzkiego ciała. Może zostać wywołane poprzez wizualne, słuchowe, dotykowe i zapachowe bodźce zewnętrzne. Czasami określane jest również jako orgazm mózgu ze względu na podobne zamknięcie obszarów mózgu odpowiedzialnych za stres.
Nasza aplikacja, Meridian AI, jak sugeruje jej nazwa, korzysta z algorytmów optymalizujących, pseudo sztucznej inteligencji. Jej celem jest maksymalizacja przyjemności poprzez uwzględnianie reakcji odbiorcy. Aplikacja generuje ciąg specyficznych warstw dźwiękowych, które przeplatają się między sobą w kreatywny i kompozycyjnie harmonijny sposób. Mogą to być warstwy dźwięków znanych z filmów ASMR, ale również bardziej abstrakcyjnych, przetworzonych lub innych, dłuższych dźwięków przypominających relaksacyjną muzykę.
Projekt jest dostępny pod adresem: https://meridian-ai.netlify.app/. Użytkownik po wejściu w ten adres zobaczy krótką prezentację z opisem projektu. Po uruchomieniu aplikacji zostaną zaprezentowane dostępne dźwięki. Użytkownik może dodać dźwięki do listy odtwarzania wedle własnego uznania, by następnie po przejściu do zakładki „Graj”, móc odsłuchać kompozycji stworzonej przez naszą aplikację.
Zobacz filmową prezentację aplikacji
Epimoric Music
Audiowizualna kompozycja algorytmiczna
Autor: Jan Machalski
Epimoric Music to audiowizualna kompozycja algorytmiczna generowana w czasie rzeczywistym przez komputer. Autor stworzył algorytm pozwalający na proceduralne tworzenie muzyki polifonicznej w strojach nietemperowanych. Projekt dostępny w transmisji live w dniu wydarzenia.
Żywioły
Interaktywny projekt wizualno-dźwiękowy dla tancerza/tancerki;
Autorzy: Beata Klimaszewska, Mikołaj Tyrakowski
Żywioły to instalacja, która staje się niejako instrumentem w rękach tancerki, symbolicznie łącząc świat natury i technologii. Podczas występu ruchy ciała odzwierciedlane są w modyfikacjach struktur muzyczno-dźwiękowych i w generowanej grafice.
wykonawczyni: Anna Badylak - taniec
Adam Czerski i Paweł Żochowski - operatorzy kamer
Filmowa dokumentacja performansu
B. PROJEKTY STUDENCKIE
At Last
Autor: Piotr Rościszewski
At Last - na wiolonczelę amplifikowaną, komputer. Na utwór składają się spreparowane sample perkusyjne i amplifikowany z dwóch źródeł, przetwarzany, zapętlany dźwięk wiolonczeli wraz z kontrolą jego parametrów w czasie rzeczywistym.
Wykonawca: Piotr Rościszewski – wiolonczela, live electronics
Filmowa dokumentacja wykonania
Unnatural Instinct
Utwór na czterech muzyków improwizujących, do obrazu Ewy Galak
Autorzy: Andreu Diport, Andrzej Szachowski, Aleksander Szopa, Jacek Sienkiewicz
Jaka jest granica między naturą a kulturą?
Czy człowieka jako istotę pojmującą świat przez pryzmat języka łączy jeszcze cokolwiek z jego zwierzęcymi korzeniami?
Czy gdyby lew umiał mówić, to mielibyśmy z nim o czym rozmawiać?
Powyższe pytania, jakkolwiek pozostające bez ostatecznych odpowiedzi, znajdują swój wyraz w improwizacji elektronicznej Unnatural Instinct, w której wykonawcy próbują balansować na granicy między instynktem a racjonalnością.
Wykonawcy:
Andreu Diport – Moog's Mother-32 semi-modular synthesizer
Andrzej Szachowski – dźwięki perkusyjne, flety i róg myśliwski przetwarzane na żywo przy użyciu loopów, delay'a, reverba i granulacji
Aleksander Szopa – Głos ludzki przetwarzany przy użyciu granulatora
Jacek Sienkiewicz – Syntezator kontrolowany głosem.
Filmowa dokumentacja wykonania
Wpływy
performans
Autorzy i wykonawcy: Ignacy Żak, Mateusz Rychlicki
Ignacy »ak
Mateusz Rychlicki
äWp│ywyö - utw≤r na wagΩ, syntezator i ciecze
Woda, kawa, yerba czy alkohol. Trywialnymi wydaj╣ siΩ byμ oddzia│ywania r≤┐nych p│yn≤w na organizm ludzki. Jakie s╣ natomiast ich wp│ywy na dƒwiΩk?
Move, still
Utwór na saksofon i live electronics
Autor: Maciej Sułecki
W przebiegu utworu, na stosunkowo otwartej przestrzeni jego formy, następuje próba odnalezienia swoistego balansu. Tekstury warstwy elektronicznej, co prawda umiarkowanie kontrolowane, sterowane są ostatecznie przez zastosowane algorytmy. Organiczna warstwa instrumentu akustycznego koresponduje z nią nijako wtórnie; jej fragmenty zostaną jednak wpisane w warstwę elektroniczną, zbliżając oba światy.
Wykonawcy:
Maciej Sułecki - live electronics
Karol Denkiewicz - saksofon
Filmowa dokumentacja wykonania
C. Projekty zaproszone:
QUIS (Quis Est Homo?)
Audiowizualna impresja choreograficzna
Autorzy: Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC – koncepcja choreograficzna, opieka pedagogiczna, nagrania video
ad.dr hab.Aldona Nawrocka-Woźniak – koncepcja muzyczna, realizacja nagrania
dr Andrzej Artymowicz – koncepcja wizualna oraz montaż filmu
Motto:
„Tragedia człowieka współczesnego wynika z faktu, iż jest on bytem, który zapomniał o pytaniu: kim jest człowiek?”
[Abraham Heschel, „Kim jest człowiek”]
Wykonawcy: tancerki (video): Julia Buczyńska, Julia Witczak
Głosów użyczyli tancerze:
Agnieszka Cichocka, Aleksandra Dawidowska, Jacek Foltyn,Zofia Grażyńska, Krzysztof Łuczak, Daniel Pustelnik, Maria Salwińska, Justyna Staniów, Aleksandra Tucka.
NON-musica INhumana
Film muzyczny
Autorki: Aldona Nawrocka - muzyka
Zuzanna Matusik – film (Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi, IV rok montażu)
Refleksje od-autorskie:
Warstwa wizualna opiera się na archiwaliach fotograficznych ze szczególnym uwzględnieniem postaci Augusta Ziemensa - zapomnianego fotografa, przywróconego do życia w tej wizualizacji. Sam film jest ”drążeniem” i „drylowaniem” człowieka, podróżą przez jego „wszystkość”, zaczynając i kończąc w nicości. [Zuzanna Matusik]
Nie-muzyka Nie-ludzka uwidoczniona – stworzona z ludzkich dźwięków, które prowadzi motyw Pergolesiego – zmierza dokądś…[Aldona Nawrocka]
na 6 liter? - W.Y.R.A.Z.Y.
film baletowy
Wykonawcy i choreografowie - studenci I roku Tańca Współczesnego, członkowie Chopin University Dance Company: Anna Badylak, Julia Buczyńska, Zuzanna Dąbkowska, Julia Dąbrowska, Mateusz Pindelski, Julia Szuba, Julia Witczak, Nikola Zientarska
Muzyka: Steve Reich, audiosfera
Tekst: Witold Gombrowicz (w interpretacji Ewy Wycichowskiej)
Opieka choreograficzna: prof. dr hab. Ewa Wycichowska, dr hab. Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC
Realizacja video: dr hab. Aleksandra Dziurosz, prof. UMFC
Współpraca: dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
Montaż: Bartosz Woszczyński
Premiera odbyła się 7 lutego 2021 w ramach koncertu Wydziału Tańca UMFC "Interaktywnie 6.0”