UMFC beneficjentem funduszy z projektu Sztuka Dostępności,
20 lutego 2025 r.
Więcej >
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.chopin.edu.pl/.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Firmę Akces Lab Mateusz Ciborowski, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Nie justujemy treści w serwisie a wyrównujemy je tylko do lewej strony z myślą o osobach z dysleksją.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy przed końcem 2027 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dagmary Darmochwał, kierownika projektu "Sztuka dostępności" — mejlowo projekty@chopin.edu.pl lub telefonicznie 22 2789 250.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do rektoratu naszego Uniwersytetu.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Wejście główne zapewnia dostęp do budynku dla wszystkich użytkowników, niezależnie od stopnia ich sprawności. W tej strefie wejściowej znajduje się pochylnia zewnętrzna. W budynku zainstalowano pętle indukcyjne w recepcji, księgarni / Chopin University Press, Sali Koncertowej oraz Sali Audytoryjno – Kinowej im. K. Szymanowskiego. Budynek jest wyposażony w 2 dźwigi osobowe, przeznaczone do przewozu osób z niepełnosprawnością, co umożliwia komunikację pionową w budynku. Jeden z dźwigów operuje pomiędzy kondygnacjami -1 a 2, drugi pomiędzy kondygnacjami -2 a -1. Na parterze budynku, w pobliżu Sali Koncertowej, znajduje się toaleta dostępna. Przy budynku, w pobliżu wejścia głównego na ul. Okólnik, wyznaczono stanowisko postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Budynek jest wyposażony w 20 znaczników systemu nawigacyjno-informacyjnego ToTuPoint. Budynek wyposażono w urządzenia ewakuacyjne do transportu Osób z Niepełnosprawnością, kobiet w ciąży, osób starszych (w budynku zapewniono cztery wózki / krzesła ewakuacyjne: na klatkach schodowych bocznych oraz na poziomie -2 przy studiach nagrań). W budynku istnieje możliwość rozłożenia roller-rampy , która umożliwia dostanie się osobom poruszających się na wózkach m.in. do Sali Senatu lub Klubu Gama. Potrzebę prosimy zgłaszać z wyprzedzeniem pod adresem: dostepnosc@chopin.edu.pl. Zgodnie z przepisami prawa zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).
Brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach –budynek nie jest wyposażony w podnośniki zewnętrzne, pochylnie. W recepcji budynku zainstalowano pętlę indukcyjną. Przy wejściu do budynku zainstalowano znacznik systemu nawigacyjno-informacyjnego ToTuPoint. Budynek nie jest wyposażony w dźwig osobowy ani podnośnik wewnętrzny, co uniemożliwia komunikację pionową w budynku. W ramach jednej kondygnacji pojawiają się zmiany poziomów / pojedyncze stopnie, które uniemożliwiają poruszanie się w budynku osób z niepełnosprawnością ruchową. Przy budynku nie wyznaczono stanowiska postojowego dla osób z niepełnosprawnością. W budynku, w pokojach nr 124 / 127 / 128 znajdują się toalety oraz natryski dostępne, do prywatnego użytku studentów. Zgodnie z przepisami prawa zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).
Wejście główne nie zapewnia dostępności – wejście dostępne zostało wyznaczone na poziomie -1 z boku budynku. W tej strefie wejściowej znajduje się pochylnia zewnętrzna. W budynku zainstalowano pętle indukcyjne: w recepcji oraz w Sali Koncertowej. Budynek jest wyposażony w dźwig osobowy, obsługujący wszystkie kondygnacje. Przy budynku, w pobliżu wejścia głównego, wyznaczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Budynek wyposażono w urządzenia ewakuacyjne do transportu Osób z Niepełnosprawnością, kobiet w ciąży, osób starszych (wózek / krzesło ewakuacyjne). W budynku na poziomie -1 znajdują się dwie toalety dostępne: damska i męska. Zgodnie z przepisami prawa zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).
Wejście główne nie zapewnia dostępności budynku – wejście dostępne zostało wyznaczone na poziomie -1, z boku budynku. W tej strefie wejścia, za drzwiami znajduje się dźwig osobowy. W recepcji budynku zainstalowano pętlę indukcyjną. Budynek jest wyposażony w dźwig osobowy, obsługujący wszystkie kondygnacje. Przy budynku wyznaczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Budynek wyposażono w urządzenia ewakuacyjne do transportu Osób z Niepełnosprawnością, kobiet w ciąży, osób starszych (wózek / krzesło ewakuacyjne). W budynku, na parterze obok recepcji, znajduje się toaleta dostępna. Zgodnie z przepisami prawa zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).
Brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach –budynek nie jest wyposażony w podnośniki zewnętrzne oraz pochylnię. Wejście do Domu Studenckiego jest możliwe, z łącznika prowadzącego do budynku Dydaktycznego B. Budynek nie jest wyposażony w dźwig osobowy ani podnośnik wewnętrzny, co uniemożliwia komunikację pionową w budynku. W ramach jednej kondygnacji pojawiają się zmiany poziomów / pojedyncze stopnie, które uniemożliwiają poruszanie się w budynku osób z niepełnosprawnością ruchową. Przy budynku nie wyznaczono stanowiska postojowego dla osób z niepełnosprawnością. Zgodnie z przepisami prawa zapewniono wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172).
W budynku zainstalowano pętle indukcyjne w recepcji, księgarni / Chopin University Press, Sali Koncertowej oraz Sali Audytoryjno – Kinowej im. K. Szymanowskiego.
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina jest przyjazny osobom ze specjalnymi potrzebami. Wierzymy, że wszyscy mamy równe i pełne prawo do edukacji. W naszych działaniach to prawo realizujemy każdego dnia.
Jesteśmy dla Ciebie dostępni
20 lutego 2025 r.
Więcej >
13 grudnia 2024 r.
Więcej >
5 marca 2024 r.
Więcej >
17 listopada 2023 r.
Więcej >
2 lutego 2023 r.
Więcej >
16 stycznia 2023 r.
Więcej >