Pracownicy

dr

Aleksandra Resztik-Wesołowska

śpiew

Aleksandra Resztik-Wesołowska naukę muzyki rozpoczęła w wieku 7 lat w klasie fortepianu. W 2004 roku ukończyła PSM II st. im. F. Chopina w klasie śpiewu prof. Jadwigi Skoczylas. W tym samym roku rozpoczęła studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Zdzisławy Donat, które ukończyła dyplomem z wyróżnieniem. W październiku 2006, kontynuując studia na UMFC, wyjechała na roczne stypendium do Ecole Normale de Musique w Paryżu (klasa śpiewu Mme Isabel Garcisanz), a w sezonie 2007/2008 odbyła 10-miesięczny staż w studiu operowym Cnipal w Marsylii. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, gdzie pracowała m.in. z Olgą Pasiecznik, Barbarą Schlick, Mady Mesplé, Yvonne Minton, Tomem Krause i Heleną Łazarską. Ukończyła również Podyplomowe Studia Menadżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej.

Jako solistka Warszawskiej Opery Kameralnej Aleksandra Resztik kreowała przede wszystkim postaci w operach W.A. Mozarta:  Czarodziejski flet, Królowa Nocy (R. Silva, R. Peryt), Uprowadzenie z seraju, Blonda, (R. Silva, R. Peryt), Dyrektor teatru, Mme Herz (T. Karolak, R. Peryt), Wesele Figara, Barbarina (Z. Graca, R. Peryt), Wielka Msza c-moll Sopran solo (R. Zimak) i in. Śpiewaczka współpracuje również z Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Podlaską w Białymstoku oraz Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie interpretuje rolę Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie (N. Zur, M. Klauza, G. Berniak, M. Sompoliński, M. Weiss, M. Sartova).

W czerwcu 2009 artystka zadebiutowała jako Damigella w Koronacji Poppei Claudio Monteverdiego w Opéra National de Bordeaux, we Francji (R. Alessandrini, R. Carsen), a we wrześniu 2010 była Barbariną w projekcie Wesele Figara na kresach (A. Borzym jr, Ch. Cyris).

Z powodzeniem realizuje się również w repertuarze oratoryjnym i pieśniarskim. W czerwcu 2016 roku wykonała partię sopranową w kantacie Carmina burana C. Orffa (dyr. K. Bumann) w Filharmonii Pomorskiej, w styczniu 2014 w Filharmonii Lubelskiej śpiewała partię sopranową w 9. Symfonii Beethovena (dyr. Sławek A. Wróblewski), a w listopadzie 2013 w Te Deum K. Kurpińskiego (dyr. A. Czajkowski). W 2007 wystąpiła w Festiwalu Wielkanocnym w Katedrze w Chartres, we Francji. (dyr. J. Jousse). Występuje z recitalami pieśniarskimi (K. Szymanowski, P. Perkowski, W.A. Mozart, Cl. Debussy, D. Milhaud, M. Ravel).

Aleksandra Resztik jest laureatką prestiżowej Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Debiut Śpiewaczki oraz Konkursów FLAME  i UFAM w Paryżu. W październiku 2008 otrzymała I Wyróżnienie oraz Nagrodę Specjalną Przewodniczącej Jury Wandy Polańskiej w III Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej w Krakowie. W kwietniu 2009 zdobyła Nagrodę dla Wyróżniającego się Sopranu Koloraturowego w XIII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Aleksandra Resztik jest również laureatką Drugiej Nagrody w konkursie J:Opera w Jennersdorfie, w Austrii.

Sopranistka była stypendystką Banku Société Générale. W ramach tego stypendium nagrała w lipcu 2008 płytę „Soliści”. W marcu 2010 nagrała utwór „Biały walc” Wandy Dubanowicz, do słów Krystyny Chudowolskiej, dedykowany Halinie Mickiewiczównie. Nagranie to jest prawykonaniem, a utwór znalazł się na płycie pamiątkowej poświęconej twórczości Wandy Dubanowicz. W grudniu 2009 Aleksandra Resztik została nominowana do prestiżowej nagrody Paszportu Polityki. Była również - dwukrotniestypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.