Pracownicy

prof. dr hab.

Artur Stefanowicz

śpiew

Artur Stefanowicz jest absolwentem wydziału wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1991) gdzie studiował pod kierunkiem prof. Jerzego Artysza. Naukę śpiewu kontynuował u Paula Esswooda i prof. Jadwigi Rappé.

Jest zdobywcą I nagrody imienia Venanzio Rauzziniego na Międzynarodowym Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Wiedniu (1990) oraz II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ’s-Hertogenbosch (1991).

 

Debiutował w partii Askania w operze Askanio w Albie Mozarta w Opera Comique w Paryżu, co utorowało mu drogę do międzynarodowej kariery. Występował m.in. na takich scenach jak Deutsche Staatsoper i Komische Oper w Berlinie, De Nederlandse Opera i Concertgebouw w Amsterdamie, Teatr Muzyczny i De Doelen w Rotterdamie, Théâtre des Champs Elysés, Théâtre du Châtelet, Cité de la Musique w Paryżu, Opera w Marsylii, Opéra National du Rhin w Strasbourgu, English National Opera i Royal Festival Hall w Londynie,  Festiwal Operowy w Glyndebourne, Theater an der Wien, Teatro Liceo w Salamance, Teatro Arriaga w Bilbao, New York City Opera, Florida Grand Opera w Miami, na festiwalach w Aix-en-Provence, Paryżu,  Londynie, Zurichu, Montreux Vevey, Hilversum, Mörbisch, Innsbrucku, Halle, Palermo, Massachusetts, Bayreuther Barock, South Bank Early Music Festival w Royal Festival Hall, Wratislavia Cantans, w filharmoniach w Warszawie, Berlinie, Monachium, Tokyo,Dublinie, Winnipeg, Taipei, i wielu innych.

 

Współpracował z wieloma znanymi orkiestrami i zespołami takimi jak Orkiestra Teatru La Fenice, Berliner Symphoniker, Müncher Philharmoniker, Sinfonia Varsovia, Warszawscy Soliści Concerto Avenna, Clemencic Consort, Orchestra of the Age of Enlightenment, Hedos Ensemble, Combattimento Consort Amsterdam, Il Fondamento, Collegium Instrumentale Brugense, Les Arts Florissants, The Netherlands Wind Ensemble, Akademie für Alte Musik, Concerto Italiano, z takimi dyrygentami jak Karol Teutsch, Leopold Hager, Philippe Entremont, Zdenek Kosler, Frieder Bernius, Christophe Coin, Paul Dombrecht, Patrick Peire, William Christie, Roy Goodman, Noel Davies, Sir Charles Mackerras, Harry Bicket, Peter Eötvös, Gennadi Rozhdestvensky, René Jacobs, Philip Pickett, Michael Hofstetter, Rinaldo Allessandrini, Andrey Boreyko, Gustav Leonhard.

 

Dokonał wielu nagrań płytowych i radiowych, m.in. dla Polskich Nagrań arie operowe Mozarta (Symfonia Varsovia/Karol Teutsch), dla POLmusic i Elysium Records Stabat Mater Pergolesiego i Vivaldiego, dla BMG/Arte Nova Classics partię Orłowskiego w Zemście nietoperza, dla PolyGram Polska partię Syna w operze Pokój Saren Skrzeka/Majewskiego, dla Erato Vespro della Beata Vergine Monteverdiego (Les Arts Florissants/William Christie), dla Koch Classics Kantaty Vivaldiego i Haendla, dla Hungarotonu partię tytułową w Tigrane Haendla, dla CDaccord Kantaty Porpory. Ponadto przedstawienie Rodelindy na Festiwalu Operowym w Glyndebourne z udziałem Artura Stefanowicza zostało nagrane na DVD dla Warner Music Vision.

W roku 2009 Artur Stefanowicz zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi jako reżyser opery G. F. Haendla Juliusz Cesar a w roku 2017 zadebiutował jako dyrygent orkiestry Capella Bydgostiensis w Filharmonii Pomorskiej.

 

Od roku 2017 jest kierownikiem muzycznym i managerem Instytutu Opery – wspólnego projektu AT, ASP i UMFC w Warszawie, gdzie wyprodukował i przygotował muzycznie wiele oper m.in. „Koronacja Poppei” Monteverdiego, „Rodelinda” Haendla, „Il Giasone” Cavalliego, a w 2018 światową premierę „Il Trespolo tuttore” Stradellego, które zostało wydane na DVD przez firmę DUX.

 

W 2013 roku otrzymał tytuł doktora habilitowanego. Prowadzi własną klasę śpiewu solowego na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie.

Jego absolwentami są m.in. Kacper Szelążek, Michał Sławecki czy Rafał Tomkiewicz.