Pracownicy
Joanna Łukaszewska
Wydział: Wydział Muzyki Kościelnej
Specjalność: Emisja głosu, Metodyka zbiorowej emisji głosu, Śpiew indywidualny z metodyką nauczania emisji głosu, Emisja głosu i śpiew liturgiczny, Emisja głosu z metodyką nauczania
Muzykolog, wokalistka, wykładowca emisji głosu, instruktor techniki wokalnej, juror. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu zespołowej i indywidualnej emisji głosu.
ad. dr
Joanna Łukaszewska
emisja głosu
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie skrzypiec. W 1998 roku uzyskała dyplom ukończenia studiów wyższych w Sekcji Muzykologii Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. W roku 1999 ukończyła Studium Doktoranckie ATK. W latach 1998-2002 studiowała w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na Podyplomowym Studium Emisji Głosu w klasie śpiewu prof. Jadwigi Gałęskiej-Tritt. Studia ukończyła z wyróżnieniem.
W latach 1993-2004 współpracowała z Chórem Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego (dawniej ATK), jako chórzystka, solistka i korepetytor. W latach 2000-2004 była zatrudniona jako instruktor emisji głosu na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od roku 2004 pracuje na Podyplomowych Studiach Chórmistrzowskich i Emisji Głosu w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy jako wykładowca. W latach 2005-2016 prowadziła emisję głosu w Chórze Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2005 prowadzi emisję głosu w Chórze Katedry Warszawsko-Praskiej „Musica Sacra”. Od 2016 jest wykładowcą emisji głosu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Ma na swoim koncie liczne prawykonania partii solowych w utworach współczesnych kompozytorów polskich: Anny Ignatowicz, Marcina Łukaszewskiego, Łukasza Farcinkiewicza, Pawła Łukaszewskiego, Stanisława Moryto i Mariana Sawy. Jako solistka brała udział w wielu festiwalach w Polsce i za granicą: Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” w Częstochowie (1997, 1998), XII Międzynarodowych Wieczorach Muzyki Organowej i Kameralnej w Kłodzku (1998), VII Legnickich Wieczorach Organowych (1998), Interpretacjach Muzyki Chóralnej w Akademii Muzycznej w Warszawie (1998), XIII Conversatorium Muzyki Organowej w Legnicy (1998) i VI Międzynarodowym Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej „Lubuska Camerata” (2003). Występowała również we Francji (Katedra w Rouen), w Niemczech i we Włoszech (Rzym, Katedra w Mediolanie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Chóralnej „Music World” w Fivizzano - 1998).
Ma w swoim dorobku 14 płyt CD z partiami solowymi (m.in. Gorzkie żale Stanisława Moryto, Stabat Mater Mariana Sawy), z których "Musica caelestis" otrzymała nagrodę FRYDERYK 2016, "Laudate Dominum" nagrodę FRYDERYK 2011, „Musica Sacra Poloniae” uzyskała nominację do nagrody FRYDERYK 1999 oraz GRAND PRIX na XIV Międzynarodowym Festiwalu Filmów Katolickich i Multimediów Niepokalanów 1999 (DUX 0108), „Moniuszko- muzyka religijna” otrzymała nominację do nagrody FRYDERYK 2020. „Pie Iesu” uzyskała nominację do nagrody FRYDERYK 2019 i została uhonorowana nagrodą Feniks 2019, „Polskie Pastorałki” uzyskały nominację do nagrody Fryderyk 2018 i nagrodę Feniks 2018, „Prayer” uzyskała nominację do nagrody Fryderyk 2015. W 2001 roku nagrała płytę „Ave Maria” (występując obok Małgorzaty Walewskiej) uhonorowaną tytułem „Złota Płyta 2002” oraz „Platynowa Płyta 2002”. Występowała pod batutą m.in. Ulrike Hastedt, Andrzeja Banasiewicza, Grzegorza Mielimąki, Jana Łukaszewskiego, Bolesława Szulii oraz Kazimierza Szymonika współpracując z Einbecker Kantorei, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Koncertową Wojska Polskiego, Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego i Orkiestrą „Lubuska Sinfonietta”. Od 1998 roku jest członkiem Akademii Fonograficznej. W roku 2003 wzięła udział w Koncercie Kompozytorskim Mariana Sawy w Filharmonii Narodowej oraz w serii koncertów z „Litanią do Męczenników Międzyrzeckich” Pawła Łukaszewskiego. Została uhonorowana dyplomem Marszałka Województwa Mazowieckiego w roku 2014.
Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu zespołowej i indywidualnej emisji głosu na terenie Polski, zasiada w jury konkursów. Przygotowuje pracę doktorską w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina pod kierunkiem dr hab. Alicji Gronau-Osińskiej, profesora uczelni.