Pracownicy
Joanna Cieślik-Klauza
Wydział: Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki w Filii UMFC w Białymstoku
Teoretyk muzyki; absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi (1995); Studium Chórmistrzowskiego przy AM im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (1999); PWSFTviT w Łodzi (2003); studiów menadżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; prezes fundacji „Wychowanie Przez Sztukę”; adiunkt na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku.
ad. dr hab.
Joanna Cieślik-Klauza
teoria muzyki
Doktor habilitowany w dziedzinie sztuk muzycznych w specjalności teoria muzyki, adiunkt na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku, teoretyk muzyki. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi (1995), Studium Chórmistrzowskiego przy Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (1999), Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im L. Schillera w Łodzi (2003), studiów menadżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, studiów podyplomowych zarządzania oświatą. Prezes fundacji „Wychowanie przez Sztukę”. Od 2005 roku organizuje cykl seminariów i warsztatów „Wychowanie przez Sztukę”.
Jest nauczycielem dyplomowanym przedmiotów teoretycznych w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku. W latach 1997–2010 była związana z regionalnym ośrodkiem TVP SA w Białymstoku, gdzie prowadziła autorskie programy Pro musica i Rozmowy o muzyce. Laureatka III Międzynarodowego Przeglądu Filmów Turystycznych i Turystyczno-Gospodarczych „Tour – film 2000” w Poznaniu (za film Dziewicza Biebrza). Zajmuje się teorią muzyki, a w szczególności analizą dzieła muzycznego w ujęciu interdyscyplinarnym oraz zagadnieniami dotyczącymi muzyki filmowej. Od 2015 roku jest organizatorem corocznej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej KO-respondencja. Na styku sztuk. Pod jej redakcją ukazały się publikacje interdyscyplinarne: Piękno zespolić ze sobą (2015), Pulchritudo delectans (2017), Ars inter disciplinis (2018), Meandry piękna (2023) i Muzyczne aliaże (2024). Publikuje na łamach periodyków pedagogicznych oraz czasopism muzycznych wydawnictw uniwersyteckich, m.in.: UMFC, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Zielonogórskiego i Uniwersytetu Rzeszowskiego.