Pracownicy

as.

Żaneta Rydzewska

kompozycja

Żaneta Rydzewska - kompozytorka, klarnecistka, improwizatorka. Tworzy muzykę instrumentalną, elektroniczną, łączy muzykę z choreografią, improwizuje na klarnecie wraz z elektroniką. Otrzymała nagrodę dla najlepszej kompozytorki młodego pokolenia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS podczas Gali Fryderyki 2022, nagrodę „Best Original Score” na międzynarodowym festiwalu filmowym WIFFEN 2022 w Nigerii,  nagrodę kompozytorską Bernda Aloisa Zimmermanna w Kolonii. W 2019 roku ukończyła studia w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie kompozycji Stanisława Moryto i Aleksandra Kościowa oraz w klasie klarnetu Wojciecha Mrozka, a także w Hochschule für Musik und Tanz Köln w klasie kompozycji Brigitty Muntendorf. W roku 2021 ukończyła również studia podyplomowe z filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Programu „Młoda Polska”, Rektora UMFC w Warszawie. Była przewodniczącą Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich w latach 2016-18.

Współpracowała z zespołami m.in. jak: Ensemble Musikfabrik, Klangforum Wien, Internationale Ensemble Modern Akademie, Mivos Quartet, Ensemble Garage, Ensemble hand werk, Trio Catch, Schwerpunkt Ensemble, Chopin University Modern Ensemble  Kwartludium, electronic ID, Broken Frames Syndycate, Kollektiv3:6Koeln, AKOM Ensemble, Delirium Ensemble,New Music Tallin Ensemble, Molot Ensemble, oraz orkiestrami m.in. jak: Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Radiowa, Lüneburger Symphoniker, Sinfonietta Pomerania.

Jej utwory były wykonywane na międzynarodowych festiwalach m.in. Lucerne Festival, Wittener Tage für neue Kammermusik, Acht Brücken, Orgel-Mixtur, Tampere Biennale 2018, Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Ad libitum, Korvat auki Helsinki, ON-Cologne, High Noon Musik 2000+ w Konstancji, Cluster w Lucce, AvantGaten w Liedberg, Sanatorium Dźwięku, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Nowe Fale w Gdańsku.

Jest laureatką konkursu kompozytorskiego„The Science of Fiction” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza i Klangforum Wien, II Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Patri Patrie” w Katowicach, III Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Kompozytorów im. M. Stachowskiego w Krakowie, AKOM Ensemble w Rotterdamie, VII Konkursu Kompozytorskiego im. Z. Mycielskiego w Warszawie, Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego „...kiedy myślę Berio...” we Wrocławiu, Konkursu Kompozytorskiego im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

Konsultowała swoje prace m.in. z takimi kompozytorami jak Georg Friedrich Haas, Wolfgang Rihm, Dieter Ammann, Simon Steen-Andersen, Enno Poppe, Alexander Schubert, Michael Beil, Marko Nikodijevic, Caspar Johannes Walter, Carola Bauckholt, Matthew Shlomowitz, Manos Tsangaris, Mathias Spahlinger, oraz brała udział w programach: IRCAM Forum, Lucerne Festival Academy – Composer Seminar i Next Genetration (2015-18) podczas Donaueschinger Musiktage.