Pracownicy

dr hab.

Joanna Maklakiewicz

fortepian

Absolwentka Akademii Muzycznej imienia Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Alicji Palety-Bugaj i klasie kameralistyki fortepianowej prof. Krystyny Borucińskiej oraz Liceum imienia Gnesinych w Moskwie w klasie fortepianu Władimira Boczkariowa. Ukończyła także podyplomowe studia muzyki współczesnej u prof. Szabolca Esztenyi’ego.

Koncertowała jako solistka i kameralistka w wielu krajach Europy, Japonii, RPA, Arabii Saudyjskiej i USA. Współpracowała ze śpiewakami:  Bogumiłą Dziel-Wawrowską, Anną Mikołajczyk, MałgorzatąPańko, Olgą Pasiecznik, Junko Suga, Moniką Świostek, Krzysztofem Ciupińskim-Świątek, Krzysztofem Szumańskim; z instrumentalistami Piotrem Janowskim, Konstantym Andrzejem Kulką, Adamem Korniszewskim, Stefanem Kamasą, Markiem Bugajskim, Marią Pomianowską, MagdalenąSzczepanowską, Andrzejem Wróblem; dyrygentami: Conradem von Alphen, Michałem Klauzą, Maciejem Żółtowskim.

We współpracy z Polskim Radiem. Program II i Towarzystwem imienia Henryka Wieniawskiego nagrała pierwszą w historii płytę CD z utworami fortepianowymi  Edwarda Wolffa, wuja Henryka Wieniawskiego pt. „W kręgu Wieniawskiego. Edward Wolff". Zajmuje się spuścizną Rodu Maklakiewiczów, m.in.  jest pomysłodawcą i wykonawczynią płyty z pieśniami braci Maklakiewiczów pt. "Saga Rodu. Pieśni braci Franciszka, Jana i Tadeusza Maklakiewiczów". Specjalizuje się w wykonawstwie duetów kameralnych.

Dokonywała nagrań muzyki współczesnej, prawykonując utwory m.in. Mitsuru Asaka, Joanny Bruzdowicz, Anny Ignatowicz-Glińskiej, Aleksandra Kościowa, Ewy Serafin, Macieja Żółtowskiego.

Studenci jej klasy kameralnej zdobywali wyróżnienia i nagrody na konkursach kameralnych krajowych i międzynarodowych (Krzysztof Tokarski, Aleksandra Soboń, Marcin Pękala). Prowadziła mistrzowskie kursy muzyczne w Polsce, Norwegii, Litwie, Ukrainie, Estonii, Szwajcarii. W Japonii w latach 1999-2008 współpracowała z siecią „Yamaha School of Music” prowadząc wiele kursów w różnych miastach w centralnej i północnej Japonii (Honsiu).

Prowadziła także w ramach Roku Chopinowskiego 2010 roczne międzynarodowe warsztaty chopinowskie dla pianistów niewidomych w ramach projektu „Chopin for blind”.

Była konsultantem muzycznym Andrzeja Żuławskiego przy wystawianiu opery Straszny Dwór w Teatrze Wielkim w Warszawie oraz w filmie o Macieju Słomczyńskim „Pierwszy po Boyu”. 

Jest dyrektorem artystycznym festiwali: „Festiwal letni imienia Piotra Janowskiego” w Grudziądzu, festiwalu „Paderewski. 3 x 100” organizowanym z Teatrem Ateneum, ASP w Warszawie oraz Muzeum Narodowym. Muzeum Wnętrz. Pałac w Otwocku oraz Festiwalu - Cyklu koncertów w Willi Żabińskich w Warszawskim Zoo.

Uczestniczyła w wielu międzynarodowych konferencjach, włączając konferencję "Oxford Roundtable" w 2013 roku.

W Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oprócz zajęć dydaktycznych zajmuje się działalnością naukową. Jest redaktorem naukowym publikacji „Monografia Katedry Kameralistyki” oraz kierownikiem artystycznym wielu koncertów i konferencji „Przyszłość. Przeszłość."