15 VI 2016 r.

140. Konwencja AES w Paryżu

W dniach 4–7 czerwca 2016 r. odbyła się 140. Konwencja Audio Engineering Society (AES), międzynarodowego stowarzyszenia zrzeszającego realizatorów, reżyserów i inżynierów dźwięku z całego świata. Miejscem obrad było Centrum Kongresowe w Paryżu. W Konwencji uczestniczyło ponad 2000 osób.

Konwencja AES jest miejscem spotkań, dyskusji, prezentacji najnowszych osiągnięć, warsztatów, wymiany doświadczeń na tematy dotyczące reżyserii i inżynierii dźwięku, techniki audio, akustyki i elektroakustyki, wystawą najnowszego sprzętu, oprogramowania i publikacji z dziedziny audio, z udziałem profesjonalistów, pracowników naukowo-dydaktycznych wyższych uczelni, dziennikarzy specjalizujących się w problematyce audio oraz studentów uczelni technicznych i muzycznych z całego świata.

Wygłoszonych zostało ponad 150 referatów, 27 wykładów i 19 sesji warsztatowych. Aktywny udział w konwencji mieli pracownicy naukowi oraz studenci Wydziału Reżyserii Dźwięku UMFC.

Studenci prezentowali naszą uczelnię i Wydział Reżyserii Dźwięku podczas międzynarodowego Forum Edukacyjnego. Ważnym wydarzeniem Konwencji była kolejna edycja prestiżowego konkursu nagrań studenckich organizowanego przez Student Delegate Assembly. W konkursie, jedynym w swoim rodzaju i niepowtarzalnym w Europie i świecie, biorą udział studenci z całego świata. Co roku do konkursu zgłaszanych jest około 50 nagrań fonograficznych i filmowych, ocenianych przez profesjonalnych jurorów oceniających światowe produkcje muzyczne i filmowe.

Jury oceniało w czterech kategoriach konkursowych walory estetyczne, poziom artystyczny i techniczny produkcji, spełniający wymagania profesjonalnych standardów. Podobnie jak w ubiegłych edycjach konkursu, również i w tym roku wśród laureatów znaleźli się studenci naszej uczelni. Adam Szlenda uhonorowany został złotym medalem Audio Engineering Society w kategorii Sound for Visual Media za realizację warstwy dźwiękowej w filmie Silence w reżyserii Austina Siadaka. Piotr Wieczorek uzyskał wyróżnienie w kategorii Traditional Acoustic Recording za nagranie Shall I Sue — kompozycji J. Dowlanda w aranżacji H. Raniszewskiej. Następny konkurs w 2017 r. podczas 142. Konwencji AES w Berlinie.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Fotoreportaż