15 grudnia 2024 r.
-
godz. 12:00
Salony Muzyczne w Łazienkach Królewskich
Między Europą a Azją
Na koncercie chińsko-japoński duet zaprezentuje piękne europejskie i azjatyckie utwory fortepianowe na cztery ręce, skomponowane przez Stanisława Moniuszkę, Franciszka Schuberta, japońskiego kompozytora Yoshinao Nakadę, chińskich kompozytorów Lei Zhenbanga oraz Zhu Hengqiana. W azjatyckich kompozycjach wybrzmią chińskie i japońskie melodie ludowe, odmienne od muzyki europejskiej. Koncert ten będzie interesującą okazją do zapoznania się z rzadko wykonywaną w Europie muzyką azjatycką, a także do odkrycia i porównania różnic między Europą a Azją.
Program koncertu
Wykonawcy: Tian&Deguchi Piano Duo
Stanisław Moniuszko - Kontredanse na cztery ręce
Franciszek Schubert - Fantazja f-moll D. 940
Yoshinao Nakada - Suita fortepianowa na cztery ręce „Cztery pory roku Japonii”
1. Nadeszła wiosna i zakwitły kwiaty wiśni
2. Majowe jasne niebo i góra Fuji
5. Od wczesnej jesieni do dojrzałej jesieni
Lei Zhenbang - Dlaczego kwiaty są tak czerwone?
Ma Kangmai - Saliha
Zobacz również
-
24 IV 2025 r.
-
godz. 12:00
Salony Muzyczne w Łazienkach Królewskich
W świecie tańców polskich Na koncercie zostaną zaprezentowane utwory o tanecznym charakterze, skomponowane przez polskich kompozytorów od XVlll do XX wieku, którzy odegrali najważniejszą rolę w historii muzyki polskiej. Są to: Maria Szymanowska, Fryderyk Chopin, Ignacy Jan Paderewski, Władysław Żeleński, Feliks Nowowiejski oraz Romuald Twardowski. Pianistka zabierze słuchaczy w muzyczną podróż, podczas której będą mogli śledzić ewolucję tego gatunku w muzyce polskiej.
-
-
23 III 2025 r.
-
godz. 12:00
Salony Muzyczne w Łazienkach Królewskich
XX wiek to czas, w którym wiele instrumentów, po długiej epoce dominacji muzyki fortepianowej i symfonicznej, przeżywa swój renesans na płaszczyźnie muzyki solowej i kameralnej. Dzięki impresjonistom dużo bardziej docenione zostają możliwości brzmieniowe harfy. Kompozytorzy zaczynają wykorzystywać zupełnie nowe techniki gry na skrzypcach i odkrywać nieznane dotąd barwy tego instrumentu. Jak nigdy wcześniej rozwija się także muzyka fletowa, a to za sprawą Theobalda Böhma, który w połowie XIX wieku przedstawił zupełnie nowy mechanizm instrumentu. Dzięki tym innowacjom na przestrzeni całego ubiegłego stulecia powstawały liczne kompozycje, zarówno na trio flet-skrzypce-harfa, jak i duety fletowo- oraz skrzypcowo-harfowe. Poprzez koncert “Oblicza XX wieku” chcielibyśmy przybliżyć słuchaczom choć część tego obszernego i godnego uwagi repertuaru, a jednocześnie ukazać wielką różnorodność, jaką charakteryzuje się muzyka minionego stulecia. Wybrany przez nas program prezentuje dzieła utrzymane w rozmaitych nurtach i stylach – począwszy od impresjonizmu, poprzez muzykę użytkową, neoklasycyzm, nurt atonalny, aż po tanga Astora Piazzolli…
-
-
23 II 2025 r.
-
godz. 12:00
Salony Muzyczne w Łazienkach Królewskich
Wiolonczela solo i w duecie w czeskim repertuarze Muzyka na wiolonczelę naszych południowych sąsiadów: jej najbardziej rozpoznawalny przykład, czyli koncert h-moll Antonina Dvoraka należy do żelaznego repertuaru wiolonczelowego wykonywanego przez solistów na całym świecie. W tym utworze odnajdziemy zarówno zachwyt Nowym Światem, Nowym Jorkiem, gdzie koncert został w 1894 roku ukończony, słowiańską melancholię i błyskotliwy popis możliwości instrumentu. Bohuslav Martinu to kolejny czeski emigrant, jego druga sonata na wiolonczelę i fortepian została napisana w 1941 roku po przeprowadzce do Stanów Zjednoczonych. Nawiązuje do witalistycznych, ludowych rytmów, ale w sposób nowoczesny. Muzyka dwóch przedstawicieli czeskiej szkoły kompozytorskiej, którzy swojego szczęścia szukali za oceanem w wykonaniu duetu wiolonczeli i fortepianu.Wykonawcy: Edyta Matonóg - wiolonczela
-