2 grudnia 2022 r.

  • godz. 19:00

Koncert Symfoniczno - Oratoryjny

Koncert Orkiestry Symfonicznej i Chóru UMFC Filia w Białymstoku
Monika Bachowska  dyrygent

Sala Koncertowa ZSM (dawna Filharmonia), ul. Podleśna 2, Białystok
02.12.2022 piątek, godz.19:00
Wstęp wolny

Występują:

KATARZYNA MAKAL-ŻMUDA  fortepian
OLGA ANIKIEJ fortepian

MARTA WRÓBLEWSKA sopran
PAWEŁ PECUSZOK tenor
PRZEMYSŁAW KUMMER baryton

ORKIESTRA SYMFONICZNA I CHÓR UMFC Filia w Białymstoku
MONIKA BACHOWSKA
dyrygent

Opieka artystyczna Chóru: dr hab. Anna Moniuszko, dr hab. Piotr Zawistowski
Opieka artystyczna Orkiestry: prof. dr hab. Włodzimierz Promiński, dr Rafał Dudzik

Program

Camille Saint-Saëns  - „Karnawał Zwierząt"
Franciszek Schubert - Msza Nr 2 G-dur D.167

 

MONIKA BACHOWSKA – dyrygent, chórmistrz, pedagog.

Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie, a w 2016 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie dyrygentura na UMFC w Warszawie. Pracuje z chórami i orkiestrami – dziecięcymi, młodzieżowymi, zawodowymi. Jako śpiewaczka i dyrygentka współpracowała z Chórem Polskiego Radia  w Krakowie. Jako dyrygent współpracowała z orkiestrami: CORda Cracovia, Sinfonietta Cracovia, orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, orkiestrą UMFC w Białymstoku. Na zamówienie Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie stworzyła FMF Youth Orchestra – zespół złożony z najzdolniejszych uczniów krakowskich szkół muzycznych oraz studentów Akademii Muzycznej, który pod jej batutą występuje corocznie na scenie tego międzynarodowego festiwalu. Od roku 2012 w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach w ramach programu edukacyjnego prowadzi Lusławicką Orkiestrę Talentów, z którą wystąpiła m. in. w Teatrze Wielkim       w Warszawie oraz nowej siedzibie NOSPR w Katowicach. W 2014, 2016, 2018 nakładem wytwórni DUX ukazały się nagrania płytowe orkiestry kończące trzy edycje programu. Jako dyrygentka współpracowała z takimi postaciami świata muzyki jak: Krzysztof Penderecki, Maciej Małecki, Maciej Zieliński, Jacek Kaspszyk, Tadeusz Strugała, Marek Moś, Łukasz Borowicz, Paul Esswood, Jorge Cardoso, Kaja Danczowska, Elżbieta Stefańska, Daniel Stabrawa, Agata Szymczewska, Marcin Dylla, Tomasz Strahl, Klaudiusz Baran, Stefan Kamasa, Jerzy Kosmala. W swoim dorobku Monika Bachowska posiada również nagrania dla Programu 2 Polskiego Radia oraz współpracę z Dynamic Music Partners – kolektywem kompozytorskim tworzącym muzykę filmową dla Warner Bros. Od 1998 roku prowadzi Młodzieżową Orkiestrę Kameralną Fresco Sonare, wykonując kompozycje różnych epok oraz gatunków muzycznych, a od 2015 – Chór Kameralny Insieme. Na początku 2018 roku ukazały się trzy płyty chóru. Pierwsza z nagraniem kolęd Feliksa Nowowiejskiego, zamówionej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne    i wydane przez wytwórnię DUX; następne z muzyką chóralną Rene de Boisdeffre oraz Ottona Mieczysława Żukowskiego wydanej przez wytwórnię Acte Prealable. W 2008 roku otrzymała Nagrodę Prezydenta Miasta Krakowa za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, a w 2017 Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, w 2018 "Honoris Gratia" Zasłużony dla Miasta Krakowa.

Od października 2017 roku pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.

 

KATARZYNA MAKAL – ŻMUDA  pianistka, kameralistka, pedagog

Ukończyła Mistrzowskie Podyplomowe Studia Pianistyczne w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Jerzego Godziszewskiego. Studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Joanny Domańskiej i prof. Reginy Michalak oraz w Łodzi u prof. Marka Drewnowskiego i prof. Marii Gozdeckiej. Laureatka  IV Międzynarodowego Festiwalu Pianistycznego     im. J. Hofmanna w Lublinie, nagrody dla pianisty - akompaniatora na I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. A. Kucingio w Wilnie oraz kilkunastu wyróżnień za akompaniament  na konkursach muzycznych w kraju. Występowała min. na scenie Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Podkarpackiej oraz we Włoszech, Szwajcarii, Niemczech, na Litwie  i Białorusi. Kierownik Artystyczny Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych w Ełku, Koordynator VII Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych w Białymstoku, redaktor naukowy wydania dzieł Zbigniewa Popielskiego, autorka publikacji z dziedziny pianistyki  i kameralistyki fortepianowej, prezes Mazurskiego Stowarzyszenia Muzycznego Camerata. W 2014 roku uzyskała stopień naukowy doktora habilitowanego. Nagrywała dla TVP II oraz firm fonograficznych, m.in.  Polskie sonaty skrzypcowe – Żeleński, Noskowski, (Polskie Nagrania) - z Włodzimierzem Promińskim (nominacja do nagrody Fryderyk 2012) oraz Maksymiuk, Popielski, Serocki – works  for piano and piano duo (Acte Prealable) – z Olgą Anikiej. Obecnie pracuje na stanowisku profesora UMFC w białostockiej Filii, gdzie pełni funkcję Prodziekana i kierownika Pracowni Fortepianu, Klawesynu i Organów. Za działalność artystyczną i pedagogiczną otrzymała szereg nagród i dyplomów uznania.

 

OLGA ANIKIEJ   pianistka, kameralistka, pedagog

Absolwentka AMFC w Warszawie Filii w Białymstoku w klasie fortepianu prof. Witalisa Raczkiewicza (dyplom  z wyróżnieniem).

W 2012 r. uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych (Akademia Muzyczna im. I J. Paderewskiego   w Poznaniu), a w 2019 r.  stopień doktora habilitowanego sztuk muzycznych (Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach). Obecnie jest adiunktem w białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego  Fryderyka Chopina w Warszawie Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki. Od 2019 roku prowadzi klasę fortepianu głównego i kameralistyki fortepianowej w Pracowni Fortepianu, Klawesynu i Organów przy Katedrze Pedagogiki Instrumentalnej. Swoje umiejętności doskonaliła na pianistycznych kursach mistrzowskich w  Dusznikach-Zdroju u prof. Tatiany Szebanowej, w Konserwatorium Muzycznym im. P. Czajkowskiego w Moskwie u prof. S. Dorienskiego,  w Akademii Muzycznej w Mińsku u prof. W. Szackiego, w Toronto u  prof. N. Tiomkin. Uczestniczyła w Żywym Wydaniu Wszystkich Dzieł Fryderyka Chopina (Warszawa, Białystok 1999r.)   oraz w  XI Międzynarodowym Turnieju Pianistycznym w Antoninie. Artystka prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą m. in. Rosja, Białoruś, Litwa, Kanada, występując jako kameralistka  i solistka. Posiada szeroki  i różnorodny repertuar  w dziedzinie kameralistyki, obejmujący dzieła pochodzące  z różnych okresów stylistycznych.  Jako kameralistka koncertowała m.in. z muzykami Opery i Filharmonii Podlaskiej,  z zespołem Ars Iuvenum, z członkami kwartetu Camerata  i kwartetu im. A. Tansmana.  Współpracuje    z wieloma ośrodkami artystycznymi na Białorusi, propagując m. in. dzieła wybitnych polskich kompozytorów współczesnych. Na swoim koncie ma również występy solowe z orkiestrą symfoniczną (m. in. Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii Lubelskiej, Państwowej Filharmonii w Grodnie (Białoruś)  (m. in.  II Koncert  fortepianowy Wojciecha Kilara ). W 2014 r. ukazała się jej  pierwsza płyta CD z dziełami kameralnymi i solowymi S. Rachmaninowa, którą nagrała wspólnie z Romanem Hoffmannem. Kolejna płyta wydana w 2015 r. Liryka wokalna polskich kompozytorów współczesnych była rezultatem współpracy z Hanną Zajączkiewicz. Od 2015 r. występuje z Katarzyną Makal – Żmudą w duecie fortepianowym Poeme Piano Duo. W 2017 r. artystki wydały płytę Jerzy Maksymiuk Zbigniew Popielski Kazimierz Serocki Works for piano and piano duo ( Acte Prealable). Ponadto, Olga Anikiej czynnie uczestniczy w Konferencjach Naukowych, prowadzi również warsztaty pianistyczne dla szkół muzycznych w kraju i za granicą. Jest zapraszana do Jury Ogólnopolskich  i Międzynarodowych Festiwali i Konkursów pianistycznych. Jest także autorką  publikacji z dziedziny pianistyki i kameralistyki fortepianowej.

 

 

MARTA WRÓBLEWSKA sopran

Absolwentka Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Kierunku Wychowanie Muzyczne w klasie dyrygowania prof. Violetty Bieleckiej (2000) oraz Kierunku Wokalistyka w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana (2009). Oba kierunki ukończyła z wyróżnieniem. W roku 2012 otrzymała stopień doktora, zaś w roku 2018 doktora habilitowanego w dyscyplinie artystycznej wokalistyka. Obecnie jest adiunktem na białostockiej Filii UMFC oraz nauczycielem dyplomowanym śpiewu w Zespole Szkół Muzycznych w Białymstoku. Pełni również funkcję II dyrygenta Chóru Miasta Białegostoku. Marta Wróblewska prowadzi ożywioną działalność solistyczną. Koncertowała w kraju i zagranicą (Andora, Belgia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Węgry, Włochy, Litwa, Białoruś). Występowała m.in. u boku Kevina Kennera, Andrew Parrotta, Vincenta Dumestre’a. Ponadto ma w dorobku ponad 100 utworów kantatowo–oratoryjnych, pieśni oraz partie operowe. Dokonała wielu prawykonań. W roku 2014 artystka nawiązała współpracę z Białostockim Teatrem Lalek wykonując partie solowe w operach marionetkowych „Kantata o kawie” J.S. Bacha oraz „Bastien und Bastienne” W.A. Mozarta. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna. Zasiada w jury konkursów wokalnych  i chóralnych. Jest ceniona jako solistka i kameralistka zwłaszcza wśród zespołów specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej. Wielokrotnie koncertowała  z orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, Subtilior Ensemble, Diletto oraz Ensemble QuattroVoce, którego jest kierownikiem artystycznym. Współpracowała z zespołami: Le Poème Harmonique, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Capella Cracoviensis, Ensemble Hildebrandt 1719, Goldberg Baroque Ensemble i Bornus Consort.  Brała udział w prestiżowych festiwalach, m.in. w: Festival de Musica Antigua de los Pirineos (Hiszpania), Festiwalu Muzyki Dawnej im. Św. Kazimierza (Litwa), Festiwalu w Ambronay (Francja), Misteria Paschalia, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Dawnej im. J. Sleńdzińskiej, Starosądeckim Festiwalu Muzyki Dawnej, Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica”, Moniuszkowskim Festiwalu Podlasia oraz licznych cyklach koncertowych, m.in.: Arcydzieła muzyki oratoryjno-kantatowej, Muzyka Mistrzów Baroku, Aria w Galerii. Występowała z wieloma zespołami orkiestrowymi (Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńska Orkiestra Kameralna, Suwalska Orkiestra Kameralna, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Capella Bydgostiensis, Capella Cracoviensis oraz Sinfonia Viva) pod batutą m.in.: Massimiliano Caldiego, Michała Klauzy, Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Jana Miłosza Zarzyckiego i Janusza Przybylskiego. W roku 1998 nagrała program dla TV Białystok Moja Muzyka. Ma w dorobku około trzydziestu płyt kompaktowych – solowych i kameralnych  (DUX, Acte Préalable, Musicon). Niejednokrotnie były one nominowane do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyka, m.in. płyta z utworami Z. Stojowskiego –  Kantata Modlitwa za Polskę, nagrana przez Chór i Orkiestrę Opery i Filharmonii Podlaskiej która w 2009 roku została wyróżniona przez brytyjski magazyn Gramophone. Natomiast płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór OiFP, na której wykonuje partie solowe została uhonorowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Artystka w roku 2018 została Laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Białegostoku oraz Nagrody Przewodniczącego Rady Miasta Białystok dla Nauczycieli – Animatorów Kultury, zaś w roku 2019 otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

 

PAWEŁ PECUSZOK  tenor

Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (2010) w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem, absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004). Na IV roku studiów UMFC zadebiutował rolami Franka i Feliksa  w przedstawieniach S. Moniuszki „Flis” w reż. Natalii Babińskiej – Teatr Dramatyczny w Białymstoku. Jako tenor brał udział w wykonaniach dzieł oratoryjnych i kantatowych, występując m. in. z barokowym Zespołem Camerata Podlaska w dziełach Pasja wg św. Jana J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, a także w Mszy h-moll Bacha pod batutą Paula Goodwina. Śpiewał partie solowe w La Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Mszy G-Dur F. Schuberta, Requiem Damiana Stachowicza, a ponadto wykonywał partie tenorowe w większości dzieł oratoryjnych S. Moniuszki (Msze Es-Dur, g-moll, Des-Dur, kantaty Milda i Nijoła). Na zaproszenie austriackiego towarzystwa muzycznego Passion Artist prezentował wybór pieśni Karola Szymanowskiego w Wiedniu. We współpracy z Białostockim Teatrem Lalek wykonywał partie solowe w Bachowskiej „Kantacie o kawie” BWV 211 oraz operze Bastien und Bastienne Mozarta. Od kilku lat regularnie koncertuje z prowadzonym przez Agnieszkę Żarską zespołem Baroque Collegium 1685 z udziałem instrumentalistów czeskiej formacji Musica Florea (kantaty J. S. Bacha BWV 1, 10, 11, 65, 113, 123, 129, 133, 182, Oster-Oratorium BWV 249, Ascension Oratorio BWV 11 i Weihnachtsoratorium BWV 248, Saul G.F. Haendla, Requiem W.A. Mozarta). Podczas kilku edycji Barokowych Eksploracji uczestniczył w koncertach z udziałem takich solistów jak m. in. Peter Kooij, Margot Oitzinger, Olga Pasiecznik, Krystian Adam, Andreas Scholl. Ponadto występował z zespołem muzyki dawnej Diletto oraz Period Instrument Consort pod kierownictwem Jacka Urbaniaka. W 2011 utworzył i zainicjował działalność kwartetu wokalnego Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje i nagrywa repertuar klasyczny, a także muzykę cerkiewną i dawną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Jest laureatem stypendiów artystycznych Marszałka województwa podlaskiego i Prezydenta Miasta Białegostoku. Dokonał nagrań solowych i zespołowych zarejestrowanych na 11 płytach CD: Ukraińskie Impresje, Arie i Pieśni W.A. Mozarta, Pieśni Moniuszki, Maksym Berezowski Liturgy of Communion Verses: the sacred works of the 18thcentury wraz z Ensemble QuattroVoce, cztery płyty z muzyką Ottona Mieczysława Żukowskiego z serii 19th Century Polish Music – premiere recording (Acte Prealable), Dominus natus est – kolędy, Orthodox Christmas oraz Polish early music – Ensemble QuattroVoce & Jacek Urbaniak (CD In natali Domini, Acte Prealable 2019).

 

 

PRZEMYSŁAW KUMMER  bas-baryton

ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie organów Bożeny Laskowskiej. Kontynuował naukę w Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie: Uniwersytet Muzyczny)  Fryderyka Chopina – Filii w Białymstoku. W 2005 roku ukończył muzykę kościelną, a w 2010 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego profesora Cezarego Szyfmana. Przygodę ze śpiewem rozpoczął  w Białostockim Chórze Kameralnym „Cantica Cantamus” prowadzonym przez profesor Violettę Bielecką. Jako bas śpiewał partie solowe w dziełach sakralnych  i świeckich: J. S. Bacha, G. F. Händla, W. A. Mozarta, S. Moniuszki. Występował z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku, zespołem muzyki dawnej „Il Tempo”, „Consort  415”, „Diletto” oraz Ensemble „QuattroVoce”. Przemysław Kummer bierze udział w licznych koncertach i przedsięwzięciach artystycznych w województwie podlaskim i w kraju m.in.: Moniuszkowskim Festiwalu Podlasia, koncertach w ramach Festiwalu Nauki i Sztuki, Podlaskich Koncertach Organowych, Festiwalu Muzycznym „Sacrum et Musica”, cyklicznych koncertach „Aria w Galerii”.   W 2006 roku jako solista wraz z Chórem i Orkiestrą Akademii Muzycznej  w Białymstoku nagrał płytę z kolędami. W 2009 roku debiutował partią Szóstaka w operze „Flis” Stanisława Moniuszki wystawianej na deskach Teatru Dramatycznego w Białymstoku. Współpracował z Chórem Opery  i Filharmonii Podlaskiej. W roku 2010 jako solista uczestniczył w nagraniu Apokalypsis  Marcina Gumieli. Doskonalił swoje umiejętności wokalne na kursach prowadzonych przez: Leonarda Andrzeja Mroza, Olgę Pasiecznik, Józefa Fraksteina. Przemysław Kummer prowadzi działalność pedagogiczną  w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego Paderewskiego  oraz w UMFC Filii w Białymstoku. Jest też korepetytorem Chóru Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. W 2013 roku otrzymał stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Białegostoku. W 2014 roku nawiązał współpracę z Białostockim Teatrem Lalek, gdzie wykonywał partie solowe w operach marionetkowych „Kantata o Kawie” J. S. Bacha i „Bastien und Bastienne” W. A. Mozarta.

 

CHÓR UMFC Filia w Białymstoku prowadzony jest w ramach obowiązkowych zajęć dydaktycznych na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki. Zespół pracował nad repertuarem pod opieką merytoryczną: prof. dr hab. Bożeny Violetty Bieleckiej, prof. dr hab. Bożenny Sawickiej, prof. dr hab. Wioletty Miłkowskiej, prof. dr hab. Cezarego Szyfmana, prof. dr hab. Anny Olszewskiej, dr hab. Anny Moniuszko, dr hab. Ewy Barbary Rafałko, dr hab. Marty Wróblewskiej, dra hab. Piotra Zawistowskiego, as. Agnieszki Dudy-Bieniek, mgra Pawła Szypulskiego, mgr Magdaleny Gładkowskiej. Głównym celem działalności Chóru jest przybliżenie studentom szeregu zagadnień z zakresu interpretacji dzieła muzycznego oraz zweryfikowanie wiedzy teoretyczno-metodycznej w praktyce. Każdego roku Chór uczestniczy w koncertach dyplomowych, bierze czynny udział w życiu artystycznym Uczelni. W repertuarze zespołu znajdują się utwory kompozytorów polskich i zagranicznych wszystkich epok oraz utwory oratoryjno-kantatowe, które Chór wykonał również we współpracy z Orkiestrą Symfoniczną Wydziału i orkiestrą kameralną Sinfonia Academica (opieka artystyczna: prof. dr hab. Włodzimierz Promiński, prof. dr hab. Leszek Sokołowski). Chór UMFC Filia w Białymstoku od 2000 roku regularnie uczestniczy w koncertach odbywających się w ramach Moniuszkowskiego Festiwalu Podlasia, zaś w jego dorobku znajdują się prawykonania utworów a’cappella pedagogów UMFC: M. Pokrzywińska – Cantate Domino, P. Buczyński – Oro suplex oraz kompozycji wokalno-instrumentalnych: Z. Popielski – Terra exsecrabilis – Ziemia Przeklęta (2005) skomponowany w hołdzie Polakom wywiezionym na Sybir, dyrygent – dr hab. J.M. Zarzycki, J. Kaniewski – Missa brevis (2008), dyrygent – dr Ewa Barbara Rafałko. Trwałym śladem działalności Chóru jest płyta CD Zaśpiewaj Jezuskowi zarejestrowanej w 2007 roku, która zawiera kolędy na chór, solistów i orkiestrę symfoniczną w opracowaniu dr Weroniki Ratusińskiej-Zamuszko i Marcina Zielińskiego, dyrygent – dr hab. Jan M. Zarzycki, przygotowanie chóru – prof. dr hab. Bożena Violetta Bielecka, dr Ewa Barbara Rafałko, mgr Marta Wróblewska. W 2008 roku zespół uczestniczył w VII Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chóralnej im. F. Nowowiejskiego w Barczewie, gdzie zdobył srebrny dyplom, dyrygent – dr Ewa Barbara Rafałko. Zespół brał udział w następujących cyklach koncertowych: „Wtorki Akademii” na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku, Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki, Moniuszkowski Festiwal Podlasia, „Muzyka w Starym Kościele”, Dni Kultury Chrześcijańskiej, Spotkania Opłatkowe Środowiska Akademickiego, Gala finałowa Konkursu „Studencki Nobel” regionu województwa podlaskiego, „Środa w Akademii” (UMFC w Warszawie), Interpretacje muzyki chóralnej w UMFC, Uroczystej Inauguracji Roku Akademickiego w Kościele Św. Krzyża w Warszawie (transmisja w PR Program 1), koncerty charytatywne (Caritas Polska, Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna), koncerty kolędowe, ekumeniczne (parafie rzymskokatolickie i Cerkiew pw. Ducha Świętego w Białymstoku).

 

ORKIESTRA SYMFONICZNA UMFC Filia w Białymstoku -  Zespół prezentuje w sezonie koncertowym cztery programy symfoniczne. Bierze także udział w projektach operowych. Godne odnotowania jest letnie tournée orkiestry po Włoszech, w trakcie którego w międzynarodowej obsadzie wystawiono operę  Nabucco G. Verdiego. Świetne recenzje zebrały też inscenizacje Don Giovanniego  W. A. Mozarta opery prezentowanej w sezonie 2006/2007 oraz Flisa St. Moniuszki wystawionego na scenie Teatru Dramatycznego  im. A. Węgierki w Białymstoku pod batutą Mai Metelskiej (2008/2009). W 2011 roku Zespół wziął udział w realizacji Wesela Figara  W. A. Mozarta pod dyrekcją Paula Kantschiedera (Austria). Orkiestra współpracowała ze studentami Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC, w sezonie artystycznym 2013/2014 przygotowując operę Cosi fan tutte W. A. Mozarta, wystawioną w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie oraz w Niemczech. W  2015 roku Orkiestra Symfoniczna zaprezentowała się w ramach  obchodów 40-lecia funkcjonowania Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w  Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Zespół przygotował szereg dzieł pod kierunkiem wybitnych dyrygentów, m.in. Jerzego Maksymiuka, Nikolaja Dyadury, Jerzego Salwarowskiego, Łukasza Borowicza, Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, Macieja Sztora, Nikolaia Makarevicha (Białoruś), Zbigniewa Gracy, Pawła Kos-Nowickiego, Stanisława Krawczyńskiego, Jacka Rogali, Krzesimira Dębskiego, Rubena Silvy. Orkiestra ma w swym dorobku nagrania dla Polskiego Radia i TV . Obecnie opiekę artystyczną Zespołu sprawują prof. dr hab. Włodzimierz Promiński oraz dr Rafał Dudzik

 

PATRONAT MEDIALNY 

   

 

OPIEKA MEDIALNA