21 marca 2023 r.

  • godz. 19:00

WIOSNA, KLAWESYN I ŚPIEW

Koncert z cyklu „Scena Mistrzów”
WIOSNA, KLAWESYN I ŚPIEW

21.03.2023 | godzina 19.00
Sala Koncertowa UMFC Filia w Białymstoku,
ul. Kawaleryjska 5

Wstęp wolny

Joanna Motulewicz  mezzosopran
Anna Krzysztofik-Buczyńska  klawesyn, fortepian

W programie:
G. Fr. Händel (1685-1759)
Uwertura z Suity klawesynowej g-moll HWV 432

Opera Juliusz Cezar w Egipcie HWV 17
Svegliatevi nel core - aria Sesto Pompeo

Sarabanda z Suity klawesynowej g-moll HWV 432

Opera Juliusz Cezar w Egipcie HWV
Cara speme - aria Sesto Pompeo
L’angue offeso mai riposta - aria Sesto Pompeo

Passacaglia z wariacjami z Suity klawesynowej g-moll HWV 432

G. Rossini (1792-1868)
Cruda sorte - cavatina Izabeli z opery Włoszka w Algierze
Di tanti palpiti - cavatina Tancreda z opery Tancred
Oh partia Semiramide - aria Semiramidy z opery Semiramida

 

JOANNA MOTULEWICZ  mezzosopran Ukończyła studia na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, w klasie śpiewu solowego prof. Jolanty Janucik. W latach 20122015 była uczestniczką Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Od roku 2004 współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej „La Tempesta” pod kierunkiem Jakuba Burzyńskiego, z którym to zespołem regularnie koncertuje w Polsce i Europie, i z którym nagrała serię płyt pod nazwą „Jasnogórska Muzyka Dawna”. Od stycznia 2012 roku jest solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Na scenie podlaskiej opery występuje w produkcjach: Carmen G. Bizeta (partia tytułowa), Straszny dwór S. Moniuszki (Jadwiga), Traviata G. Verdiego (Flora), Zemsta nietoperza J. Straussa (książę Orlofsky), Czarodziejski flet W.A. Mozarta (III Dama), Baron Cygański J. Straussa (Mirabella), a także w musicalu Korczak N. Stimsona i Ch. Williamsa (Lucja) oraz jako Fruma Sarah w Skrzypku na dachu J. Bocka.  W czerwcu 2013 roku artystka rozpoczęła współpracę z Opera Classica Europa we Frankfurcie, gdzie pod batutą Hansa Richtera wystąpiła jako Fenena w Nabucco G. Verdiego. Dwa lata później została zaangażowana do Opery we Frankfurcie i w teatrze tym zadebiutowała partią Bronki w operze Pasażerka M. Weinberga. W kolejnych sezonach pojawiła się w inscenizacjach Tryptyku G. Pucciniego, Przygodach Lisiczki Chytruski L. Janáčka, Penelopy G. Faurégo. W roku 2015 zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Strasznym dworze S. Moniuszki, a w sezonie 2016/2017 wystąpiła tam  aw operze Oniegin P. Czajkowskiego, a następnie w Carmen G. Bizeta. Sezon 2017/2018 przyniósł śpiewaczce debiut na scenie Theater an der Wien, gdzie wcieliła się w postać Bronki w Pasażerce. W tym czasie rozpoczęła także współpracę z Festiwalem Oper Barokowych Dramma per musica. W następnych sezonach artystka pojawiała się kolejno w Operze Bałtyckiej, Oper Graz (Austria), Opera Bielefeld (Niemcy) oraz w Teatrze Wielkim w Poznaniu, tam też wzięła udział w nagraniu Stabat Mater K. Szymanowskiego pod batutą Jacka Kaspszyka.  Joanna Motulewicz współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami. W gronie tym znajdują się: Jacek Kaspszyk, Roland Kluttig, Oksana Lyniv, Joana Mallwitz, Andriy Yurkevych, Keri-Lynn Wilson, Christoph Gedschold, Leo Hussain, Łukasz Borowicz, José Maria Florêncio, Paweł Przytocki, Mirosław Błaszczyk, Johannes Debus, Mieczysław Dondajewski, Christoph Campestrini, Czesław Grabowski, Michał Klauza, Jochen A. Modeß, Jerzy Maksymiuk, Mieczysław Nowakowski, Jakub Hrusa, Tomasz Tokarczyk, Hans Richter, Tadeusz Wicherek, Jakub Burzyński, Adam Banaszak.

ANNA KRZYSZTOFIK – BUCZYŃSKA klawesyn, fortepian Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego  w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Haliny Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr Marii Zegalskiej oraz studia magisterskie  i podyplomowe w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku w klasie prof. Jana Kadłubiskiego. Naukę gry na klawesynie rozpoczęła w AMFC Filii w Białymstoku pod  kierunkiem prof. Piotra Wilczyńskiego, a następnie  u mgr Elżbiety Adamczyk. W 2008 roku ukończyła  z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie w UMFC na Wydziale Instrumentalno - Pedagogicznym w Białymstoku  w klasie klawesynu  prof. Lilianny Stawarz. W roku 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka na podstawie rozprawy doktorskiej „Między klawesynem  a fortepianem – różnice w interpretacji na podstawie wybranych utworów”. Pracuje na stanowisku adiunkta w UMFC Filii w Białymstoku, prowadząc klasę klawesynu oraz zajęcia związane  z tematyką wykonawstwa muzyki dawnej. Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415, z którym występuje jako solistka i kameralistka, realizując partie klawesynu i pozytywu. Jako muzyk orkiestrowy pracuje   w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej im. St. Moniuszki w Białymstoku, realizując tam partie fortepianu, klawesynu, czelesty, organów oraz elektronicznych instrumentów klawiszowych. Jako korepetytor pracuje w OIFP-ECS im. St. Moniuszki w Białymstoku  przy realizacji oper, operetek, musicali oraz bajek muzycznych. Dzięki grze na kilku instrumentach wykonuje muzykę od XVI - wiecznej  do współczesnej. Twórca kanału muzycznego na YouTube, popularyzującego muzykę dawną - Buczyńscy Baroque Music