Rekrutacja dla pedagogów i pracowników
Zasady rekrutacji pedagogów i pracowników w ramach programu Erasmus+
- Do udziału w programie są uprawnieni pracownicy uczelni będący obywatelami 27 krajów UE, trzech krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Islandia, Lichtenstein, Norwegia uczestniczących w programie Erasmus+, a także osoby mające kartę stałego pobytu lub status uchodźcy w jednym z tych krajów.
Nauczyciele akademiccy oraz pracownicy mogą wyjechać do uczelni zagranicznej posiadającej Kartę Erasmusa, i z którą UMFC podpisało umowę bilateralną o wymianie kadry naukowo-dydaktycznej w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych (wykładów, seminariów, warsztatów) lub odbycia szkolenia w ramach programu Erasmus+.
Pobyt w uczelni zagranicznej musi zostać zrealizowany między 1 października danego roku a 30 września roku przyszłego i może trwać od kilku dni do maksymalnie 6 tygodni.
Jeżeli pobyt trwa jeden tydzień lub krócej nauczyciel zobowiązany jest przeprowadzić co najmniej 8 godzin dydaktycznych.
Chęć wyjazdu w ramach Programu Erasmus+ wykładowca lub pracownik zgłasza Uczelnianemu Koordynatorowi Programu Erasmus+ lub Prorektor ds. zagranicznych UMFC.
Wykładowcy mogą zgłaszać zaproszenia uczelni zagranicznych do prowadzenia wykładów lub masterclass Koordynatorowi Programu Erasmus+.
Przed wyjazdem nauczyciel akademicki zobowiązany jest ustalić planowany program dydaktyczny Teaching Mobility Agreement/Training Mobility Agreement, który musi zatwierdzić uczelnia macierzysta i uczelnia goszcząca.
Wykładowcy zainteresowani wyjazdami w ramach programu Erasmus+ zobowiązani są do przedłożenia propozycji — planu wykładów, warsztatów czy seminariów oraz CV w języku kraju docelowego lub w języku angielskim, jeżeli dana uczelnia zagraniczna wymaga tego rodzaju dokumentów.
Podczas kwalifikacji pedagogów ubiegających się o wyjazd w ramach programu Erasmus + uwzględniane są: doświadczenie zawodowe, kompetencje językowe, liczba wyjazdów danego wykładowcy w ramach programu Erasmus+.
Każdy z wykładowców, któremu został przyznany grant zobowiązany jest niezwłocznie po przyjeździe z uczelni zagranicznej dostarczyć dokumenty potwierdzające wcześniej uzgodnioną realizację Mobility Agreement oraz wypełnić ankietę on-line, którą otrzymuje automatycznie po powrocie.
Akceptację i wybór wykładowców/pracowników wyjeżdżających w ramach programu Erasmus+ dokonuje Prorektor ds. zagranicznych UMFC wraz z Uczelnianym Koordynatorem Programu Erasmus+.
Liczba realizowanych wyjazdów jest ograniczona kontraktem z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji oraz przyznanymi środkami z FRSE. Może być modyfikowana w zależności od długości pobytu i liczby wyjazdów oraz przyznawania dodatkowych funduszy na realizację mobilności.