Regulamin

Regulamin II Ogólnopolskiego Akademickiego Konkursu Obojowego im. Stanisława Malikowskiego w Warszawie

§ 1

  1. Organizatorem II Ogólnopolskiego Akademickiego Konkursu Obojowego im. Stanisława Malikowskiego w Warszawie jest Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie.
  2. Konkurs odbędzie się w dniach 16-17.02.2024 roku w Uniwersytecie Muzycznym w Warszawie.
  3. Do konkursu mogą przystąpić studenci polskich uczelni muzycznych studiów licencjackich i magisterskich, którzy w dniu rozpoczęcia konkursu nie ukończyli 26. roku życia.

§ 2

  1. Udział w konkursie należy zgłosić do 1 lutego 2024 roku na adres elektroniczny: instrumentalistyka@chopin.edu.pl lub pocztą na adres:
    Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie ul. Okólnik 2 z dopiskiem II OGÓLNOPOLSKI KONKURS OBOJOWY IM. STANISŁAWA MALIKOWSKIEGO
  2. Do formularza zgłoszenia należy dołączyć:
    • życiorys artystyczny
    • dowód opłaty wpisowego
  3. Wpisowe w wysokości 150 PLN należy przelać na konto: 44 2490 0005 0000 4600 6073 2983 ALIOR BANK
  4. Informujemy, iż dla uczestników chcących wystąpić w czasie przesłuchań z pianistą zapewnionym przez organizatorów, istnieje odpłatnie taka możliwość. Osobna opłata za każdy z dwóch etapów wraz z próbą do niego,  będzie uiszczana bezpośrednio przed próbą, po wcześniejszym umówieniu się z jedną z osób akompaniujących do których nr telefoniczny zostanie udostępniony po zakończeniu rejestracji osób chcących wziąć udział w konkursie. Usługa akompaniamentu nie jest związana w sposób prawny z Organizatorem konkursu.
  5. Wszystkie opłaty bankowe pokrywa wpłacający.
  6. W przypadku rezygnacji z udziału w konkursie wpisowe nie będzie zwracane.
  7. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest okazanie w Biurze Konkursu przed przystąpieniem do I etapu swojego dokumentu tożsamości ze zdjęciem, w celu weryfikacji danych podanych w formularzu zgłoszeniowym.

§ 3

  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do rejestracji przesłuchań oraz koncertu laureatów na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym.
  2. Uczestnicy na czas Konkursu przenoszą nieodpłatnie na organizatorów swoje prawa autorskie związane z wizerunkiem oraz prezentacjami konkursowymi.

§ 4

  1. Koszty podróży, wyżywienia i zakwaterowania uczestnicy i ich akompaniatorzy pokrywają we własnym zakresie. 
    Proponujemy dla uczestników oraz osób towarzyszących wygodne i tanie pokoje w Domu Studenta  Uniwersytetu Muzycznego „ Dziekanka” znajdujący się w odległości ok. kilometra od Uniwersytetu Muzycznego (15 minut spacerem lub autobusem trzy przystanki ok. 5 minut). Ze względu na ograniczoną ilość miejsc prosimy o jak najwcześniejszą rezerwację. Cennik oraz wszelkie informacje można znaleźć na Facebook wpisując : Dom Studenta Dziekanka. Tel.: (22) 826 51 94. Adres Krakowskie przedmieście 56  00-322 Warszawa

§ 5

  1. Uczestnicy powinni zgłosić się do Biura Konkursu w dniu określonym w zawiadomieniu przesłanym przez organizatorów.
  2. Przesłuchania będą prowadzone w dwóch etapach. I etap konkursu odbywa się za kotarą. 
    W celu zachowania anonimowości podczas przesłuchań kandydat nie może rozmawiać, ani robić czegokolwiek, co mogłoby ujawnić jego tożsamość. Strojenie się może nastąpić przed wykonaniem utworu z fortepianem. Pianista podaje „a1”, następnie oboista sprawdzą swoją intonację, grając jedno nieprzerwane „a1”, trwające około 2-4 sekund. Uwaga! Wszelkie dodatkowe dźwięki (w tym pochody gamowe, pasaże itp.) są niedozwolone!
  3. Podczas przesłuchań obowiązuje strój 442 Hz.
  4. W trosce o jak najlepszy przebieg konkursu postanowiliśmy wprowadzić zmianę w regulaminie dotycząca losowania kolejności występu. Losowanie odnoszące się do I etapu odbędzie się 16 lutego o godzinie 11:00 na godzinę przed rozpoczęciem konkursu. Każdy z uczestników będzie osobiście losował numer kolejności swego występu. Bardzo istotna jest obecność o godzinie 11:00 wszystkich występujących, dowiedzą się oni wtedy o dalszych szczegółach losowania. Po losowaniu wymagane jest zachowanie wylosowanego numerka, który będzie stanowił dokument potwierdzający personalia danej osoby. Uczestnicy proszeni są o nieinformowanie innych o wyniku losowania w celu zachowania anonimowości oraz zasady fair play. Wyjątkiem są osoby wpuszczające do sali ćwiczeń, na estradę oraz akompaniatorzy. Ogłoszenie wyników I etapu odbędzie się poprzez wyczytanie numerków odpowiadających kolejności występu, imię i nazwisko uczestnika zakwalifikowanego do II etapu zostanie ujawnione po okazaniu danego numerka wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość przez występującego. Losowanie kolejności występu w II etapie odbędzie się bezpośrednio po ogłoszeniu wyników I etapu tj. 16 lutego około godziny 19:00.

§ 6

  1. Program konkursu

I etap

• G.P.Telemann - Fantazja nr 2 na flet solo (bez repetycji)

• J.N.Hummel - Introdukcja, Temat i Wariacje op.102

(war. I - bez pierwszej repetycji

 war. II - bez pierwszej repetycji

 war. III - bez repetycji

 war. IV - bez pierwszej repetycji

 Alternativo I - z repetycją)

II etap

Do wyboru:

•W.A.Mozart - Koncert obojowy C-dur KV 314 (z kadencjami)

lub

•W.A.Mozart - Kwartet obojowy F-dur KV 370 (z repetycjami w I części)

lub

• W.A.Mozart - pierwsza część Koncertu obojowego C-dur KV 314 (z kadencją) i R.Strauss - pierwsza część Koncertu obojowego D-dur

§ 7

  1.  Po przesłuchaniach drugiego etapu przewidziane jest spotkanie z Jurorami, którzy na podstawie własnych notatek podzielą się z Państwem krótkimi spostrzeżeniami na temat Państwa prezentacji podczas konkursu.
  2. Laureaci konkursu są zobowiązani do wzięcia udziału w koncercie laureatów oraz do osobistego odbioru nagród. 
  3. Wszyscy oboiści zakwalifikowani do II etapu przesłuchań otrzymają dyplom Finalisty II Ogólnopolskiego Akademickiego Konkursu Obojowego im. Stanisława Malikowskiego w Warszawie.

§ 8

  1. Skład Jury: Przewodniczący - dr hab. Arkadiusz Krupa, prof. UMFC
    prof. dr hab. Tomasz Miczka
    prof. dr hab. Marek Mleczko
    dr hab. Agata Piotrowska-Bartoszek, prof. AM Łódź
    Sekretarz konkursu – mgr Jacek Dziołak.
  2. Jury będzie pracować według regulaminu przyjętego na pierwszym zebraniu.
  3. Decyzje Jury są ostateczne, niepodważalne i niezaskarżalne.
  4. Suma punktów z obu etapów będzie decydowała o końcowej kolejności uczestników konkursu.

 § 9

  1. Z przyczyn niezależnych od organizatora Konkurs może zostać odwołany nie później niż do 3 lutego 2024 roku.
  2. W przypadku odwołania Konkursu opłata wpisowa zostanie zwrócona.
  3. Zgłoszenie uczestnictwa jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Konkursu.
  4. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres e-mail instrumentalistyka@chopin.edu.pl