Strategiczna komunikacja i promocja w procesie budowania marki artystycznej

Prowadząca: mgr Anna Proszowska-Sala

Przedmiot koncentruje się na planowaniu działań promocyjnych, w tym narzędziach i technikach służących budowaniu marki osobistej; marki zespołu; marki orkiestry. Obejmuje zagadnienia związane z procesem brandingu, przygotowania zestawu głównych materiałów promocyjnych on-line i off-line, planowaniu działań komunikacyjnych stałych i projektowych oraz przeglądzie możliwości prezentacji i promocji własnych przedsięwzięć artystycznych w świecie erned, owned i paid media.

Zakres merytoryczny – zagadnienia wykładowe i warsztatowe

  • Strategia artysty – Marka!
    • Obietnica marki artystycznej
    • Tożsamość marki artystycznej
    • Wyróżniki marki artystycznej
    • Korzyści zawodowe z silnej marki artystycznej
    • Etapy budowania marki artystycznej
  • Planowanie działalności promocyjnej
  • Tworzenie kampanii promocyjnych dla promocji m.in.: wydawnictw płytowych, wydarzeń, tras koncertowych, sprzedaży produktów edukacyjnych
  • Narzędzia i techniki służące promocji działalności artystycznej:
    • Zasady realizowania działań publicity i współpracy z mediami
    • Materiały promocyjne – BTL
    • Rola zdjęć we współczesnej komunikacji marketingowej
    • Strona www – Struktura, Cele i Treści
  • Komunikacja w social mediach:
    • Cele
    • Narzędzia
    • Pomiar efektywności
    • Planowanie
    • Zasady prowadzenia działań, żeby miały sens
  • Planowanie i zarządzanie wydarzeniem artystycznym:
    • Tworzenie koncepcji
    • Produkcja
    • Zarządzanie.
    • Budowanie Marki wydarzenia
    • Strategia promocji
  • Zasady tworzenia i rozwijania sieci kontaktów zawodowych.
  • Budowanie bazy odbiorców

Metody prowadzenia zajęć:

  • Wykłady
  • Prezentacja case study
  • Warsztaty
  • Dyskusje
  • Dedykowane materiały ćwiczeniowe i dydaktyczne
  • Prezentacje własnych projektów przygotowanych przez studentów

 

Informacje organizacyjne:

  • Czas trwania: 1 semestr (możliwość zapisu – dwa razy w roku akademickim)
  • ECTS w każdym semestrze: 2
  • Liczba godzin tygodniowo: Zajęcia odbywają się co tydzień, w poniedziałek o godz. 12.00-13.30: 2h wykładowe
  •  Forma zajęć: wykład+ćwiczenia+dyskusje+prezentacje case study
  • Forma przeprowadzania zajęć: online
  • Limit miejsc: 50
  • Zgłoszenia: - link do USOSA