Strategiczna komunikacja i promocja w procesie budowania marki artystycznej
Prowadząca: mgr Anna Proszowska-Sala
Przedmiot koncentruje się na planowaniu działań promocyjnych, w tym narzędziach i technikach służących budowaniu marki osobistej; marki zespołu; marki orkiestry. Obejmuje zagadnienia związane z procesem brandingu, przygotowania zestawu głównych materiałów promocyjnych on-line i off-line, planowaniu działań komunikacyjnych stałych i projektowych oraz przeglądzie możliwości prezentacji i promocji własnych przedsięwzięć artystycznych w świecie erned, owned i paid media.
Zakres merytoryczny – zagadnienia wykładowe i warsztatowe
- Strategia artysty – Marka!
- Obietnica marki artystycznej
- Tożsamość marki artystycznej
- Wyróżniki marki artystycznej
- Korzyści zawodowe z silnej marki artystycznej
- Etapy budowania marki artystycznej
- Planowanie działalności promocyjnej
- Tworzenie kampanii promocyjnych dla promocji m.in.: wydawnictw płytowych, wydarzeń, tras koncertowych, sprzedaży produktów edukacyjnych
- Narzędzia i techniki służące promocji działalności artystycznej:
- Zasady realizowania działań publicity i współpracy z mediami
- Materiały promocyjne – BTL
- Rola zdjęć we współczesnej komunikacji marketingowej
- Strona www – Struktura, Cele i Treści
- Komunikacja w social mediach:
- Cele
- Narzędzia
- Pomiar efektywności
- Planowanie
- Zasady prowadzenia działań, żeby miały sens
- Planowanie i zarządzanie wydarzeniem artystycznym:
- Tworzenie koncepcji
- Produkcja
- Zarządzanie.
- Budowanie Marki wydarzenia
- Strategia promocji
- Zasady tworzenia i rozwijania sieci kontaktów zawodowych.
- Budowanie bazy odbiorców
Metody prowadzenia zajęć:
- Wykłady
- Prezentacja case study
- Warsztaty
- Dyskusje
- Dedykowane materiały ćwiczeniowe i dydaktyczne
- Prezentacje własnych projektów przygotowanych przez studentów
Informacje organizacyjne:
- Czas trwania: 1 semestr (możliwość zapisu – dwa razy w roku akademickim)
- ECTS w każdym semestrze: 2
- Liczba godzin tygodniowo: Zajęcia odbywają się co tydzień, w poniedziałek o godz. 12.00-13.30: 2h wykładowe
- Forma zajęć: wykład+ćwiczenia+dyskusje+prezentacje case study
- Forma przeprowadzania zajęć: online
- Limit miejsc: 50
- Zgłoszenia: - link do USOSA