Konferencja Sounds of the Metaverse

Konferencja o dźwięku w interaktywnych środowiskach cyfrowych

Celem konferencji jest rozpoczęcie działań integrujących badaczy i praktyków pracujących z dźwiękiem w interaktywnych środowiskach cyfrowych, takich jak m. in. silniki gier komputerowych. Konferencja jest złożona z referatów przygotowanych przez osoby wywodzące się z różnych środowisk i zajmujące się różnymi aspektami pracy z dźwiękiem w środowiskach cyfrowych i wirtualnych, a także z osobami badającymi te środowiska od strony kulturoznawczej.

Konferencja jest organizowana przez Katedrę Akustyki Muzycznej i Multimediów Wydziału Reżyserii Dźwięku UMFC. W ramach wydarzenia odbędzie się też sesja odsłuchowa prac nagrodzonych w ramach  7 konkurs studenckich produkcji dźwiękowych 3D (S3DAPC), organizowanego przez Instytut Muzyki Elektronicznej i Akustyki będący jednostką Uniwersytetu Artystycznego w Grazu.

  • PROGRAM

    10:00 - Powitanie, dr Przemysław Danowski
    10:20 - Z mojego archiwum VR | 
    dr Dorota Błaszczak (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    10:50 - Audiogranie. Kształtowanie krajobrazu dźwiękowego dla użytkowników z niepełnosprawnością wzroku | dr Joanna Pigulak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
    11:20 - Realizm i wydajność: poziom szczegółowości dźwięku w grach cyfrowych | mgr Maciej Tatarynowicz (CD Projekt RED, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy)

    11:50 - PRZERWA

    12:30 - Sesja odsłuchowa | Prezentacja nagrodzonych prac z 7. edycji konkurs studenckich produkcji dźwiękowych 3D (S3DAPC)
    “ní nán” (11’), Wei Yang (Uniwersytet w Waszyngtonie, USA) - złoto w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „Nirvana rebirth?“ (7’), Yongbing Dai (Duńska Królewska Akademia Muzyczna, Kopenhaga) - srebro w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „Would There Be A Void?“ (11’), Zétény Nagy (Uniwersytet Illinois, USA) - brąz w kategorii “Muzyka współczesna i komputerowa”
    „The Borderless Space“ (10’), Jisu Han, Seungryeol Paik (Narodowy Uniwersytet Seulski, Korea Południowa)  - złoto w kategorii “Słuchowisko, reportaż i pejzaż dźwiękowy”
    „Fair“ (5’), Felix Niedermair (Uniwersytet Artystyczny w Grazu, Austria) - złoto w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”
    „Akwarium“ z cyklu “Karnawał zwierząt” Camille’a Saint-Saënsa (3’), Stefanos Ioannou (Wyższa Szkoła Muzyczna w Detmold, Niemcy) - srebro w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”

    Jakub Neske "Deus Ex Machina" (4’), Bartłomiej Mróz (Politechnika Gdańska), honorowe wyróżnienie w kategorii “Nagrania muzyczne, studyjne produkcje muzyczne”

    13:30 - PRZERWA

    14:00 - Warsztat kompozytorski a gra komputerowa. Kilka uwag o pracy nad muzyką do "Chinese Frontiers" | dr hab. Ignacy Zalewski (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    14:30 - Rola muzyki i implementacja warstwy muzycznej w grze Chinese Frontiers | dr Igor Szymański (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    15:00 - Dźwięk na miarę twoich uszu: personalizacja HRTF | dr inż. Agnieszka Paula Pietrzak (Politechnika Warszawska)
    15:30 - Boeing 737 MAX - Nowoczesne szkolenia w zakresie bezpieczeństwa lotu i wyzwania związane z immersją dźwiękową | dr Andrzej Artymowicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina)
    16:00 - Zakończenie konferencji

     

  • REJESTARCJA

    Konferencja odbędzie się 29 listopada 2023 roku w Sali Audytoryjno-Kinowej im. Karola Szymanowskiego przy ul. Okólnik 2 w Warszawie.

    • Uczestnictwo bierne obejmuje udział w panelach konferencyjnych w charakterze słuchacza oraz dostęp do cyfrowych materiałów konferencyjnych. 
    • Udział w konferencji jest bezpłatny. 
    • Wszystkich słuchaczy Konferencji obowiązuje rejestracja poprzez formularz online, bądź w dniu konferencji w punkcie recepcyjnym.

    FORMULARZ REJESTRACYJNY

    Liczba słuchaczy jest ograniczona do 100 osób ze względu na pojemność sali wykładowej. Decyduje kolejność zgłoszeń. Termin rejestracji uczestników biernych poprzez formularz online upływa 28 listopada 2023 r. o godzinie: 23:59.