VII Międzynarodowy Konkurs im. Tadeusza Wrońskiego na skrzypce solo

Fundacja SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina zapraszają na VII Międzynarodowy Konkurs im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo. Konkurs odbędzie się w dniach 22 – 28 września 2025 w Warszawie.

Ideę tego typu konkursów wprowadził w 1990 roku prof. Tadeusz Wroński – wybitny polski wirtuoz i pedagog skrzypiec, Rektor i Doktor Honoris Causa Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, wieloletni profesor Indiana Jacobs University School of Music w Bloomington, USA. Międzynarodowe Konkursy im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo to wydarzenie cykliczne, odbywające się co pięć lat i jak dotąd to jedyne, w tej formule, skrzypcowe konkursy solowe na świecie. Jeden z najwybitniejszych wirtuozów skrzypiec Ruggiero Ricci w takich słowach wyraził się o naszym przedsięwzięciu: "Konkurs Wrońskiego jest jedynym prawdziwym konkursem skrzypcowym, ponieważ jest to konkurs na skrzypce SOLO”.

Przesłuchania konkursowe odbędą się w sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, rodzimej uczelni Profesora Wrońskiego. Wydarzenie organizowane jest przez Fundację SKRZYPCE oraz Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina, jest objęte Honorowym Patronatem Prezydenta RP od 25. lat. Konkurs składa się z trzech etapów, posiada formułę otwartą dla skrzypków wszystkich nacji urodzonych po 1 kwietnia 1990 r. Organizator zaznacza, że choć dolna granica wieku kandydatów nie jest podana to zasadniczo największy udział procentowy, wśród uczestników wszystkich sześciu edycji, to studenci i absolwenci uniwersytetów, konserwatoriów, college’ów, akademii muzycznych z kraju i ze świata. Jednocześnie dopuszcza się możliwość uczestnictwa w konkursie utalentowanej młodzieży licealnej. Tak zdarzyło się w drugiej edycji Konkursu w 2000 roku, gdy wygrała licealistka, 15 letnia Alena Bayeva z Rosji, która dwa lata później zwyciężyła w Konkursie Wieniawskiego w Poznaniu. Bayeva, dziś rozpoznawalna na świecie skrzypaczka, udzieliła wywiadu stwierdzając, że właśnie Konkurs im. Tadeusza Wrońskiego w Warszawie pomógł jej w uwierzeniu we własne umiejętności i zapoczątkował jej międzynarodową karierę. 

Pula nagród regulaminowych to ok. 65 tys. Euro, a jej ostatecznego podziału dokona międzynarodowe Jury złożone z wybitnych wirtuozów i pedagogów skrzypcowych. 

W dn. 22-25 czerwca odbyła się preselekcja nagrań, w wyniku której do udziału w konkursie dopuszczono 38 kandydatów z 8 krajów. Wstęp na przesłuchania i koncerty jest bezpłatny, a wydarzenie będzie transmitowane online. Uroczysta inauguracja zaplanowana została na 22.09.2025 r. Po części oficjalnej odbędzie się koncert, w ramach którego wystąpi sekretarz jury, wybitny polski skrzypek - Jakub Jakowicz oraz wyjątkowy pianista - Łukasz Chrzęszczyk.

Recencje
Recenzja - 23.09.2025 r. - Judyta Kluza-Sporniak [.pdf]

Recenzja - 23.09.2025 r. - Kornelia Radziszewska [.pdf]

Recenzja - 24.09.2025 r.- Judyta Kluza-Sporniak [.pdf]

Recenzja - 24.09.2025 r. - Kornelia Radziszewska [.pdf]

Recenzja - 25.09.2025 r. - Judyta Kluza-Sporniak [.pdf]

Recenzja - 25.09.2025 r. - Kornelia Radziszewska [.pdf]

Recenzja - 26.09.2025 r. - Judyta Kluza-Sporniak [.pdf]

Recenzja - 26.09.2025 r. - Kornelia Radziszewska [.pdf]

Recenzja - finał 27.09.2025 r. - Judyta Kluza-Sporniak [.pdf]

 

  • WYNIKI KONKURSU - LISTA LAUREATÓW

    Jury pod przewodnictwem Konstantego Andrzeja Kulki postanowiło przyznać nagrody regulaminowe wyróżnienia oraz nagrody specjalne następującym finalistom Konkursu :

    Nagrody główne/  Prizes

    I nagroda / 1st prize  –  100 000 PLN dla/ for  Tianyou Liu – China

    II nagroda / 2nd prize –  70 000 PLN     dla/ for  Gaja Wilewska – Poland

    III nagroda / 3rd prize – 50 000 PLN    dla/ for  Marcelina Rucińska – Poland

    IV nagroda / 4th prize –   20 000 PLN    dla/ for  - Maya Alexandra Kasprzak – Germany

    V nagroda / 5th prize –     10 000 PLN  dla/ for  Hanna Pozorska  – Poland

     

    I wyróżnienie/ 1st special mention – 2 000 PLN    dla/ for  Kazushi Omoto – Japan

    I wyróżnienie/ 1st special mention – 2 000 PLN     dla/ for    Kimura Wakana  – Japan

    II wyróżnienie/ 2nd  special mention – 2 000 PLN  dla/ for   Sofia Wadzicka – Poland   

    II wyróżnienie/ 2nd  special mention – 2 000 PLN   dla/ for   Emilia Linka – Poland 

    III wyróżnienie/3rd    special mention – 2 000 PLN  dla/ for Wiktoria Białostocka – Poland

    III wyróżnienie/ 3rd   special mention – 2 000 PLN   dla/ for  Mana Ishizuka  – Japan

    III wyróżnienie/ 3rd   special mention – 2 000 PLN   dla/ for   Doris Mose – Poland  

    IV wyróżnienie/ 4th  special mention – 2 000 PLN    dla/ for   Paulina Tomczuk  – Poland

     

    Nagrody pozaregulaminowe / Special prezes

     

    1. Nagroda finansowa w wysokości 3000 EURO – stypendium dla najlepszego laureata z UMFC ufundowania przez Maestrę Anne-Sophie Mutter / A financial Scholarship prize of EUR 3,000 for the best /laureate from the UMFC, funded by Maestra Anne-Sophie Mutter.           Dla/ For Hanna Pozorska

     

    2. Nagroda Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w wysokości 5000 PLN – dla najlepszego laureata z UMFC ufundowana przez JM Rektora prof. dr hab. Tomasza Strahla / The Chopin University of Music Prize in the amount of 5,000 PLN for the best winner from the Chopin University of Music, funded by His Magnificence Rector, Prof. Dr. Hab. Tomasz Strahl. Dla/ For Hanna Pozorska

     

    3. Nagroda im. Stanisława Kawalli – 4000 PLN za najlepsze wykonanie Fantazji G.Ph. Telemanna ufundowana przez prof. Bronisławę Kawallęoraz panią Konstancje Kawallę / The Stanisław   Prize – 4,000 PLN for the best performance of a Fantasy by G.Ph. Telemann, funded by prof.   Bronisława Kawalla and Mrs. Konstancja Kawalla. Dla/ For Hanna Pozorska

     

    4. Nagroda dla najlepszego skrzypka z Polski – 3000 PLN ufundowana przez Firmę MK Classics / Specjal prize award – 3,000 PLN for the best competitor from Poland funded by MK Classics company. Dla/ For Gaja Wilewska

     

    5. Nagroda im. Stanisława Santora – 2000 PLN dla najciekawszej osobowości konkursu ufundowana przez Panią Irenę Santor / The Stanisław Santor Prize – 2,000 PLN for the most interesting artistic personality of the Competition funded by Mrs. Irena Santor. Dla/ For Tianyou Liu

     

    6. Nagroda dla najmłodszego uczestnika z Polski – 1000 PLN ufundowana przez Firmę IURA / Specjal prize – 1,000 PLN for the youngest competitor from Poland funded by IURA company. Dla/ For Emilia Linka

     

    7. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach – nagroda w postaci recitalu w sali kameralnej NOSPR dla zwycięzcy Konkursu w sezonie 2026-2027 / Recital opportunity for the winner of the Competition at the chamber hall of NOSPR in Katowice, season 2026-2027. Dla/ For Tianyou Liu

     

    8. Sinfonia Varsovia – nagroda w postaci recitalu na festiwalu organizowanym przez Sinfnię Varsovię dla zwycięzcy Konkursu Konkursu w sezonie 2027-2028 / Recital opportunity for the winner of the Competition during one of the festivals organized by Sinfonia Varsovia, season 2027-2028. Dla/ For Tianyou Liu

     

    9. Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej dla laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Gaja Wilewska

     

    10. Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa – nagroda w postaci koncertu z Polska Orkiestrą Iuventus dla najlepszego polskiego laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Gaja Wilewska

     

    11. Opera i Filharmonia Podlaska Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Marcelina Rucińska

     

    12. Polska Filharmonia "Sinfonia Baltica" im. Wojciecha Kilara – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Hanna Pozorska

     

    13. Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Sofia Wadzicka  

     

    14. Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For Emilia Linka

     

    15. Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla laureata Konkursu w sezonie 2026-2027 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2026-2027. Dla/ For  Maya Alexandra Kasprzak

     

    16. Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana – nagroda w postaci recitalu na Festiwalu im. B. Hubermana dla laureate Konkursu w 2026 r. / Recital opportunity on The Bronisław Huberman Festival for the laureate of the Competition, year 2026. Dla/ For Doris Mose

     

    17. Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Filharmonii Zamojskiej dla polskiego laureata Konkursu w sezonie 2025-2026 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition, season 2025-2026. Dla/ For  Wiktoria Białostocka 

     

    18. NFM Orkiestra LEOPOLDINUM – nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Leopoldinum dla laureata Konkursu z UMFC w sezonie 2025-2026 / Concert opportunity for the Polish laureate of the Competition from UMFC, season 2025-2026. Dla/ For Marcelina Rucińska

     

    19. Nagroda w postaci koncertu z cyklu –„Koncert na UMFC” w postaci recitalu dla najlepszego uczestnika z warszawskiej Uczelni w sezonie 2026-2027 ufundowane przez Prorektora UMFC prof. Rafała Janiaka / A “Concert in UMFC” recital opportunity season 2026-2027 for the best competitor from the Chopin University of Music, founded by the Vice-Rector of this University, Prof. Rafał Janiak. Dla/ For Hanna Pozorska, Marcelina Rucińska

     

    20. Klasy mistrzowskie dla laureatow, ktore odbędą się w dniu 28.09.2025 ufundowane i prowadzone przez jurorow konkursu / Master-classes which will be held in UMFC, 28.09.2025 for laureates, founded & leaded by jurors of the Competition. 

     

    21. Smyczek fernambukowy dla najmłodszego polskiego uczestnika konkursu ufundowany przez anonimowego darczyńcę / Pernambuco violin bow for the best  participant from Poland funded by an anonymous donor. Dla/ For Emilia Linka

     

    22. 8 kompletów strun Tomastik-Infeld ufundowana przez Firmę Thomasik- Infeld Wiedeń oraz Fundację Skrzypce / Five sets of strings funded by Thomastik-Infeld Vienna company & Tadeusz Wroński Foundation for Violin. Dla/ For  wyróżnionych/ Special prizes

     

    23. Pamiątkowe statuetki dla laureatow trzech pierwszych nagrod Konkursu autorstwa Pani Agnieszki Tomasik ufundowane przez Fundację SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego / Commemorative statuettes for the winners of the first three prizes of the Competition, designed by Mrs. Agnieszka Tomasik, founded by the Tadeusz Wroński Foundation

    for the Violin. Dla/ For  Tianyou Liu, Gaja Wilewska, Marcelina Rucińska

     

    24. Nagrody książkowe, nutowe i płytowe dla laureatow i wyróżnionych Konkursu ufundowane przez Fundację SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego/ Books, music and CDs for the laureates funded by Tadeusz Wroński Foundation for the Violin.

  • JURY KONKURSU

    Jury składać się będzie z wybitnych muzyków oraz pedagogów gry skrzypcowej:

    Konstanty Andrzej Kulka - przewodniczący konkursu 
    Krzysztof Jakowicz - honorowy przewodniczący
    Sławomir Tomasik - wiceprzewodniczący Jury
    Jakub Jakowicz - sekretarz Jury
    Krzysztof Meyer - wybitny kompozytor polski
    Nazrin Rashidova (Anglia)
    Reiko Otani (Japonia)
    Magdalena Rezler (Niemcy-Polska)
    Katarzyna Duda
    Takashi Shimizu (Japonia)
    Dora Schwarzberg - (Austria) 
    Bartłomiej Nizioł (Polska-Szwajcaria) 
    Michael Vaiman (Ukraina-Izrael)
     

  • LISTA UCZESTNIKÓW

    Lista kandydatów po preselekcji:

    1.    Białostocka Wiktoria – Poland
    2.    Bujnowicz-Wadowska Oliwia – Poland
    3.    Chmielewski Wojciech – Poland
    4.    Gromek Maksymilian – Poland
    5.    Fuste Guilleme Baviera – Spain
    6.    Ishizuka Mana – Japan
    7.    Kartas Yigit – Türkiye
    8.    Kasprzak Maya Alxandra – Germany
    9.    Kimura Wakana – Japan
    10.    Kozyra Artem – Ukraine
    11.    Krajewski Michał – Poland
    12.    Krajewski Szymon  – Poland
    13.    Kusanagi Yuna – Japan
    14.    Linka Emilia – Poland
    15.    Liu Miao – China
    16.    Liu Tianyou – China
    17.    Makarski Igor – Poland
    18.    Mońko Amelia – Poland
    19.    Mose Doris  – Poland
    20.    Nakahara Riisa – Japan
    21.    Niedziółka Wojciech – Poland
    22.    Oh Sejoon – South Korea 

    23.    Omoto Kazushi – Japan
    24.    Orlik Michał – Poland
    25.    Pańczyk Maria – Poland
    26.    Pietkiewicz Jan – Poland
    27.    Pozorska Hanna – Poland
    28.    Rucińska Marcelina – Poland
    29.    Suska Adam – Poland
    30.    Suto Kazuki – Japan
    31.    Syguda Zoja – Poland
    32.    Tamura Sakuha – Japan
    33.    Tomczuk Paulina – Poland
    34.    Wadzicka Sofia –  Poland
    35.    Wawrzynkowska Inga  – Poland

    36.    Wilewska Gaja – Poland
    37.    Youngmin Lee – South Korea  
    38.    Zielińska Emilia – Poland


     

  • NAGRODY

    NAGRODY GŁÓWNE
    I nagroda – 100 000 PLN
    II nagroda – 70 000 PLN
    III nagroda – 50 000 PLN
    IV nagroda – 20 000 PLN
    V nagroda – 10 000 PLN

     

    NAGRODY POZAREGULAMINOWE
    1. Nagroda finansowa w wysokości 3.000 EURO – dla najlepszego uczestnika/laureata z UMFC ufundowania przez Maestrę Anne-Sophie Mutter.

    2. Nagroda Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w wysokości 5.000 zł. – dla najlepszego uczestnika/laureata z UMFC ufundowana przez JM Rektora prof. dr hab. Tomasza Strahla. 

    3. Nagroda im. Stanisława Kawalli – 4.000 zł. za najlepsze wykonanie Fantazji G.Ph. Telemanna ufundowana przez Panią prof. Bronisławę Kawallę oraz Panią Konstancje Kawallę.

    4. Nagroda finansowa w wysokości 3 000. zł. – dla najlepszego skrzypka z Polski ufundowana przez Firmę MK Classics. 

    5. Nagroda dla najmłodszego uczestnika z Polski w wysokości 1000 zł ufundowana przez Firmę IURA.

    6. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach – Nagroda w postaci recitalu w sali kameralnej NOSPR dla zwycięzcy Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.  

    7. Sinfonia Varsovia – Nagroda w postaci recitalu na festiwalu organizowanym przez Sinfonię Varsovię dla zwycięzcy Konkursu w sezonie artystycznym 2027/2028,

    8. Filharmonia Krakowska im. Karola Szymanowskiego – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej dla laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    9. Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Iuventus dla najlepszego polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    10. Opera i Filharmonia Podlaska Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    11. Polska Filharmonia "Sinfonia Baltica" im. Wojciecha Kilara – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    12. Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    13. Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga W Kielcach  – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    14. Filharmonia Dolnośląska im. Ludomira Różyckiego w Jeleniej Górze – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą dla laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2026/2027.

    15. Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana – Nagroda w postaci recitalu na Festiwalu im. B. Hubermana dla laureate Konkursu w 2026 r. 

    16. Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Filharmonii Zamojskiej dla polskiego laureata Konkursu w sezonie artystycznym 2025/2026.

    17. NFM Orkiestra Leopoldinum – Nagroda w postaci koncertu z Orkiestrą Leopoldinum dla laureata Konkursu z UMFC w styczniu 2026. 

    18. Nagroda w postaci koncertu z cyklu – Nasi Laureaci „Koncert na UMFC” w postaci recitalu dla najlepszego uczestnika z warszawskiej Uczelni w sezonie artystycznym 2026/2027.

    19. Klasy mistrzowskie dla laureatów i wyróżnionych skrzypków, które odbędą się w dniu 28.09.2025 w Sali im. H. Melcera w UMFC ufundowane i prowadzone przez jurorów konkursu.

    20. Smyczek fernambukowy – dla najmłodszego polskiego uczestnika konkursu ofiarowany przez anonimowego darczyńcę.

    21. Nagroda specjalna – 5 kompletów strun Thomastik-Infeld ufundowana przez Firmę Thomasik-Infeld Wiedeń.

    22. Nagrody książkowe, nutowe i płytowe dla laureatów i wyróżnionych konkursu ufundowane przez Fundację SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego.
     

  • Program

    I etap 
    G. Ph. Telemann – jedna z 12 Fantazji na skrzypce solo, 

    N. Paganini – jeden z 24 Kaprysów op. 1, 
    H. Wieniawski – jeden z kaprysów L’École moderne op. 10 lub jeden z Kaprysów op. 10, 27 lub 29 K. Lipińskiego,
    K. Meyer - Con effetto, skomponowany na VII Konkurs

    II etap
    J.S. Bach – Adagio i Fuga z I Sonaty g-moll na skrzypce solo, BWV 1001 lub J.S. Bach – Grave i Fuga z II Sonaty a-moll na skrzypce solo, BWV 1003 lub J.S. Bach – Adagio i Fuga z III Sonaty C-dur na skrzypce solo, BWV 1005 lub J.S. Bach – Ciaccona z II Partity d-moll na skrzypce solo, BWV 1004, 
    E. Ysaÿe – jedna z 6 Sonat na skrzypce solo op. 27. 

    III etap
    B. Bartók – Ciaccona z Sonaty na skrzypce solo 

    G. Bacewicz – Kaprys Polski 
    Utwór dowolny napisany na skrzypce solo  

    Uroczyste zamknięcie imprezy i koncert laureatów odbędą się w dniu 28.09.2025 o godz. 19.00. w UMFC

  • Harmonogram

    22.09.2025 poniedziałek, 19.00
    Uroczyste otwarcie Konkursu i Koncert Inauguracyjny w Sali Koncertowej UMFC w Warszawie
    W części artystycznej wystąpią:
    Jakub Jakowicz – skrzypce
    Łukasz Chrzęszczyk – fortepian
    W programie: A. Malawski, G. Bacewicz. H.M. Górecki, K. Szymanowski

     

    I ETAP
    23.09.2025 wtorek, Sala Koncertowa
    Szczegółowy harmonogram przesłuchań 23.09 [.pdf]

    24.09.2025 środa
    Szczegółowy harmonogram przesłuchań 24.09 [.pdf]

    ETAP II
    25.09.2025 czwartek, Sala Koncertowa
    Szczegółowy harmonogram przesłuchań 25.09 [.pdf]

    26.09.2025 piątek
    Szczegółowy harmonogram przesłuchań 26.09 [.pdf]
    Ogłoszenie wyników II etapu ok. godz. 15.30

     

    ETAP III
    27.09.2025 sobota, Sala Koncertowa
    Godz. 11.00-12.30 Uroczystość wręczenia dyplomu doktora honoris causa Profesorowi Stefanowi Kamasie

    Szczegółowy harmonogram przesłuchań 27.09 [.pdf]
    Ogłoszenie wyników konkursu ok. godz. 21.00

     

    28.09.2025 niedziela / Sunday
    Sala Kameralna im. H. Melcera

    Lekcje mistrzowskie dla laureatów konkursu - harmonogram[.pdf]

    Sala Koncertowa
    KONCERT LAUREATÓW
    19.00/7PM Ceremonia wręczenia nagród i koncert laureatów of the laureates

    Konferansjerzy: Róża Oracz, Tomasz Cepiel
     

  • Regulamin

    Fundacja SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego oraz Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie ogłaszają VII Międzynarodowy Konkurs im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo. Konkurs odbędzie się w dniach 22 – 28 września 2025 w Warszawie.
     
    Regulamin VII Międzynarodowego Konkursu im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo
     
    I.   Konkurs jest otwarty dla skrzypków wszystkich narodowości urodzonych po 1 kwietnia 1990 roku. Dolna granica wieku nie zostaje wprowadzona.
     
    II.  Przesłuchania konkursowe odbywać się będą w auli UMFC w Warszawie i będą otwarte dla publiczności.
     
    III.  Kolejność występów uczestników ustalona zostanie przed konkursem  w drodze  losowania i będzie obowiązywać przez cały czas trwania konkursu.
     
    IV.  Konkurs jest trzyetapowy.
    Do drugiego etapu zostanie dopuszczonych nie więcej niż 20 uczestników. 
    Do trzeciego etapu zostanie dopuszczonych nie więcej niż 10 uczestników.
     
    V.   Organizatorzy przyznają 5 nagród regulaminowych oraz 5 wyróżnień. Całkowita pula nagród oraz wyróżnień to ca.275 tys. zł. Przyznane także zostaną nagrody pozaregulaminowe.
     
    VI. Ostatecznego podziału wszystkich nagród i wyróżnień dokona Jury konkursu, którego decyzje tak w tej, jak i we wszystkich innych kwestiach dotyczących konkursu są niezaskarżalne i ostateczne.
     
    VII. Do konkursu nie mogą przystępować zwycięzcy poprzednich jego edycji.  
     
    VIII. Jury konkursu składać się będzie z wybitnych skrzypków i pedagogów gry skrzypcowej z Polski i z zagranicy..
     
    IX. Zdobywcom nagród przysługuje tytuł laureatów Międzynarodowego Konkursu im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo
     
    X. Laureaci zobowiązani są do nieodpłatnego udziału w uroczystym koncercie laureatów na zakończenie konkursu.   Program koncertu ustala jury. Wszelkie przesłuchania i koncert laureatów mogą być transmitowane przez stacje radiowe  i telewizyjne, nagrywane, filmowane i fotografowane (według reguł przyjętych na tego typu imprezach), bez jakiejkolwiek odpłatności dla uczestników. 
     
    XI.   Uczestnicy sami pokrywają koszty podróży oraz zakwaterowania podczas pierwszego etapu. Uczestnicy przechodzący do kolejnych etapów mają zapewniony bezpłatny pobyt w etapie, w którym biorą udział.. 
            
    XII. Zgłoszenia kandydatów prosimy przesyłać w wersji elektronicznej na adres biura organizacyjnego konkursu wronski.fundacja.skrzypce@gmail.com  w terminie do 20 czerwca 2025 roku. 
     
    XIII.  W dniach 20-22 czerwca odbędzie się preselekcja nagrań dołączonych do zgłoszeń kandydatów. Trzyosobowe jury oceni nagrania kandydatów. Nagrania video winny być przesłane w formie elektronicznej (link) i zawierać dwa dowolne utwory na skrzypce solo w wykonaniu kandydata. Mogą to być kompozycje z repertuaru konkursu. Nagrania nie mogą być poddawane żadnym montażom oraz technicznym obróbką i ulepszeniom. Wszelkie próby ingerowania w plik nagraniowy pozbawią kandydata udziału w konkursie. 
    W przypadku pytań uprzejmie prosimy o kontakt z  biurem konkursu. wronski.fundacja.skrzypce@gmail.com
     
    XIV. Zgłoszenie powinno zawierać:  
    1.  elektroniczny formularz zgłoszeniowy + dokument RODO : z linkiem kierującym do nagranie video 
    2.  kopię dokumentu potwierdzającego datę urodzenia (skan D.O. lub paszportu), 
    3.  fotografię w formie elektronicznej min 300 DPI
    4.  dowód wpłaty wpisowego w wysokości 600 zł
     
    Uwaga! Dokumenty z punktów 2-4 należy przesłać oddzielnie drogą mailową na adres organizatora wronski.fundacja.skrzypce@gmail.com najlepiej od razu po wysłaniu kwestionariusza elektronicznego.
     
    XV. Organizatorzy poinformują kandydatów o dopuszczeniu do udziału w konkursie do dnia 25 czerwca 2025. Organizatorzy powiadomią również zainteresowane osoby o ewentualnym niedopuszczeniu ich do konkursu z powodów regulaminowych. Zakwalifikowanym uczestnikom przesłany zostanie w formie nutowej pocztą tradycyjną utwór „Con effetto” Krzysztofa Meyera specjalnie skomponowany na VII Konkurs.
     
    XVI. Wpłacone wpisowe nie podlega zwrotowi. Wpisowe należy wpłacać na konto Fundacji SKRZYPCE im. Tadeusza Wrońskiego Bank PKO BP, Oddział 8 Warszawa, nr konta: 41 1020 1013 0000 0502 0170 5631 z dopiskiem „VII Międzynarodowy Konkurs im. Tadeusza Wrońskiego na Skrzypce Solo”.
     
    XVII. Wysłany elektronicznie formularz zgłoszeniowy z RODO jest równoznaczny z zapoznaniem się i zaakceptowaniem z regulaminu przez Kandydata.
     
    XVIII. Językiem oryginału regulaminu jest język polski. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości tekst wersji polskiej będzie uznany za wiążący.]
     
    XIX. Uczestnicy zobowiązani są zgłosić się w biurze konkursu mieszczącym się  w UMFC w Warszawie, ul. Okólnik 2 najpóźniej w dniu rozpoczęcia Konkursu, tj. 22 września 2025, do godziny 12. 
     
     
    PROGRAM
    I etap
    1. G. Ph. Telemann – jedna z 12 Fantazji na skrzypce solo*/,
    2. N. Paganini – jeden z 24 Kaprysów op. 1, 
    3. H. Wieniawski –  jeden z kaprysów L’École moderne op. 10 lub 
        K. Lipiński – jeden z kaprysów op. 10, 27 albo 29. 
    4. K. Meyer – Con effetto, utwór skomponowany na obecny Konkurs. 
     
    II etap
    1. J.S. Bach – Adagio i Fuga z I Sonaty g-moll na skrzypce solo, BWV 1001 lub
     J.S. Bach – Grave i Fuga z II Sonaty a-moll na skrzypce solo, BWV 1003 lub
     J.S. Bach – Adagio i Fuga z III Sonaty C-dur na skrzypce solo, BWV 1005 lub
     J.S. Bach – Ciaccona z II Partity d-moll na skrzypce solo, BWV 1004,
    2.  E. Ysaÿe – jedna z 6 Sonat na skrzypce solo op.  27.
     
    III etap**
    1.  B. Bartók – Ciaccona z Sonaty na skrzypce solo 
    2.  G. Bacewicz – Kaprys Polski
    3.  Utwór dowolny napisany na skrzypce solo.***/****
    UWAGA:
    Wszystkie utwory poza Con effetto Krzysztofa Meyera muszą być wykonane z pamięci.
    * / polecanym przez organizatora wydaniem 12 Fantazji G. Ph. Telemanna jest wydawnictwo Twoja Muza. Organizator może przesłać nuty tego wydania na życzenie kandydata
    **/Całkowity czas występu w trzecim etapie – minimum 20 minut.
    ***/ utworem dowolnym nie może być utwór wykonywany jako obowiązkowy w pierwszym lub drugim etapie konkursu.
    ****/ Kandydat może (nie musi) skorzystać z poniższej listy pomocniczej.
     
    Lista pomocnicza ****
    1. J.S. Bach – Sonaty I Partity na skrzypce solo 
    2. G. Ph. Telemann – 12 Fantazji, Twoja Muza Edition
    3. E. Ysaÿe – 6 Sonat op.24
    4. B. Bartók – Sonata (części poza Tempo di Ciaccona)
    5. N. Paganini – 24 Kaprysy
    6. J.S. Bach – Toccata, arr. J. Schroder, ed. Faber Music Ltd
    7. T. Geminiani – Sonata B Major, arr. M. Corti
    8. H. Wieniawski – Kaprysy op. 18, op. 10
    9. K. Lipiński – Kaprysy op.10, 27, 29, ed. PWM Polish Music Editions
    10. N. Paganini – Theme and Variations „Nel cor piu non mi sento”
    11. H.W. Ernst – Etude 6.”The last rose of summer”
    12. N. Paganini – 60 Variations of l’air Barucaba
    13. F. Kreisler – Recitativo und Scherzo – Caprice op. 6
    14. M. Reger – Preludia i Fugi
    15. P. Hindemith – Sonata op. 31
    16. S. Prokofiev – Sonata op. 115
    17. A. Khachaturian – Sonata – Monologue, ed. Sikorski
    18. R. Shchedrin – Echo – Sonate, ed. Sikorski
    19. I. Yun – Koniglisches Thema, ed. Bote und Bock
    20. L. Berio – Sequenza VIII, ed. Universal
    21. Y. Xenakis – Mikka, Mikka S, ed. Salabert
    22. A. Lasoń – Sonata no. 1, Sonata no. 2, ed. PWM
    23. K. Meyer – Sonata, Preludia, ed. PWM
    24. N. Milstein – Paganiniana
    25. M. Ptaszyńska – Recitativo, Arioso e Toccata, ed. PWM
    26. G. Bacewicz – Sonata per Violin Solo, ed. PWM 
    27. W. Rudziński – Ricercar  
    28. E. Bogusławski – Preludia and Cadenzas 
    29. W. Hawel – Sonata per Violino Solo 
    30. R. Augustyn – Utwór cykliczny, ed. PWM 
    31. R. Padlewski – Sonata for Violin Solo 
    32. E. Madey – Ciacconetta
    32. R. Kunkel – Promethidion
    33. V. Barkauskas – Partita
    34. D. Alcheh – Nocturne and Aubade
    35.G. Ferrari – Preludio, Ricercare, Capriccio da Improvisazioni
    36.A. Schnittke – A Paganini
    37. W. Szalonek – Chaconne, Fantazja na skrzypce solo 
    38. S. Tomasik – La Cadenza op. 3 „Pamięci I. J. Paderewskiego”
    39. P. Christoskov – Rhapsody
    40. S. Moryto – Aria i chorał (1982)
    41. K. Penderecki – Cadenza 
    41. B. Kowalski – In Affecto
    42. I. Zalewski – Przedświt