Koło Instrumentalistyki Smyczkowej

Celami prowadzonej na Uczelni działalności Koła Instrumentalistyki Smyczkowej są:
1) Rozwój artystyczny i naukowy członków Koła,
2) Popularyzowanie osiągnięć członków Koła oraz innych Studentów i Doktorantów Uczelni, w szczególności Studentów Wydziału,
3) Integrowanie środowiska studenckiego Uczelni we wspólnych projektach naukowych i artystycznych,
4) Współpraca z instytucjami i osobami związanymi z środowiskiem artystycznym,
5) Rozwijanie i kształtowanie umiejętności społecznych potrzebnych do wykonywania zawodu muzyka.

Koło realizuje cele poprzez:
1) Organizację seminariów naukowych, konferencji, sympozjów, wykładów, konsultacji oraz paneli dyskusyjnych,
2) Organizację i promocję koncertów Członków Koła i zaproszonych artystów
3) Pozyskiwanie środków finansowych na działalność,
4) Współpracę z instytucjami naukowymi z sektora kultury, innymi uczelniami, placówkami oświaty oraz organizacjami społecznymi.

  • STATUT KOŁA

    STATUT

    Koła Instrumentalisyki Smyczkowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku
    Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki

    PRZEPISY OGÓLNE

    §1

    Użyte w niniejszym Statucie określania oznaczają:
    1) Ustawa – Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 z późn. zm.),
    2) Uczelnia – Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina,
    3) Rektor – Rektor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina,
    4) Student – osoba kształcąca się na studiach wyższych (pierwszego lub drugiego stopnia) prowadzonych w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina,
    5) Doktorant – uczestnik studiów doktoranckich prowadzonych w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina,
    6) Wydział – Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku,
    7) Koło – uczelniana organizacja studencka i organizacja doktorantów, o których mowa w art. 111 oraz art. 216 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1668 z późn. zm.),
    8) Wykaz – wykaz uczelnianych organizacji studenckich i organizacji doktorantów działających w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina prowadzony przez Rektora w myśl Zarządzenia Rektora nr 2/2020 z dnia 10 stycznia 2020 roku,
    9) Opiekun Koła – opiekun merytoryczny uczelnianej organizacji studenckiej i organizacji doktorantów.

    §2

    1. Koło Instrumentalistyki Smyczkowej – jest Kołem działającym w Uczelni posługującym się skróconą nazwą KIS.
    2. Koło funkcjonuje przy Wydziale Uczelni.
    3. Koło zrzesza Studentów i Doktorantów Uczelni.
    4. Siedzibą Koła jest Wydział Uczelni.
    5. Opiekunem Koła jest Jakub Grabe-Zaremba.
    6. Koło działa w oparciu o przepisy Ustawy, statutu Uczelni oraz niniejszego statutu.
    7. Koło podlega rejestracji w Wykazie prowadzonym przez Rektora.

    CELE DZIAŁALNOŚCI

    §3

    Celami prowadzonej na Uczelni działalności Koła są:
    1) Rozwój artystyczny i naukowy członków Koła,
    2) Popularyzowanie osiągnięć członków Koła oraz innych Studentów i Doktorantów Uczelni, w szczególności Studentów Wydziału,
    3) Integrowanie środowiska studenckiego Uczelni we wspólnych projektach naukowych i artystycznych,
    4) Współpraca z instytucjami i osobami związanymi z środowiskiem artystycznym,
    5) Rozwijanie i kształtowanie umiejętności społecznych potrzebnych do wykonywania zawodu muzyka

    §4

    Koło realizuje cele, o których mowa w §4 poprzez:
    1) Organizację seminariów naukowych, konferencji, sympozjów, wykładów, konsultacji oraz paneli dyskusyjnych,
    2) Organizację i promocję koncertów Członków Koła i zaproszonych artystów
    3) Pozyskiwanie środków finansowych na działalność,
    4) Współpracę z instytucjami naukowymi z sektora kultury, innymi uczelniami, placówkami oświaty oraz organizacjami społecznymi.

    OBOWIĄZKI WOBEC UCZELNI

    §5

    W ramach prowadzonej działalności Koło współpracuje z Uczelnią, a w szczególności w działaniach promocyjnych i edukacyjnych poprzez współpracę z jednostkami zajmującymi się promocją

    §6

    Za pośrednictwem właściwej jednostki administracyjnej informuje się Rektora Uczelni pisemnie, nie później niż w ciągu 14 dni od dokonania zmiany, wraz z kompletem poświadczających zdarzenie dokumentów, o:
    1) zmianach statutu,
    2) zmianach osobowych w składzie Zarządu Koła,
    3) zmianie Opiekuna

    §7

    Właściwym jednostkom Uczelni przedkłada się:
    1) sprawozdanie merytoryczne z działań podjętych w minionym roku akademickim w terminie do dnia 31 października każdego roku według wzoru wskazanego przez Uczelnię,
    2) sprawozdania i rozliczenia z przeznaczonych przez władze Uczelni środków finansowych na działalność Koła w terminie ustalonym przez Rektora.

    CZŁONKOSTWO

    §8

    Członkiem zwyczajnym może zostać każdy kto spełnia łącznie poniższe kryteria:
    1) jest Studentem lub Doktorantem,
    2) jest zainteresowany tematyką związaną z działalnością Koła,
    3) wyraża chęć bycia członkiem.

    §9

    1. Członkostwo nabywa się poprzez złożenie pisemnej deklaracji na skutek podjęcia decyzji przez Zarząd.
    2. Od decyzji, o której mowa w ust. 1, przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
    3. Składając deklarację przystępujący do Koła dobrowolnie podaje swoje dane osobowe i wyraża zgodę na ich przetwarzanie, pozyskuje również pełne informacje w zakresie sposobu ich przetwarzania, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
    4. Administratorem danych osobowych członków organizacji jest Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina z siedzibą przy ul. Okólnik 2, 00-368 Warszawa. Dane osobowe gromadzone są w celu umożliwienia członkostwa w Kole, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Każda z osób informowana jest o dobrowolności podania danych i złożenia deklaracji, jak również o przysługujących jej, na podstawie przepisów prawa, w szczególności ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, uprawnieniach, w tym prawie do odwołania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie oraz, że skorzystanie z tego prawa nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania danych do czasu cofnięcia zgody. Administrator danych informuje również osoby, których dane dotyczą, iż zgodnie z art. 15-21 oraz art. 77 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych przysługuje im prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także wniesienia skargi do organu nadzorczego, jak również prawo do przenoszenia danych. Osoby te informowane są również, że dane ich dotyczące nie będą przedmiotem sprzedaży, ani udostępniania podmiotom trzecim, za wyjątkiem uprawnionych na mocy przepisów prawa powszechnego, nie będą też przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych wbrew unormowaniom ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Dane osobowe będą przetwarzane przez Uczelnię w okresie członkostwa w Kole, ewentualnie do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub wycofania zgody, a po tym czasie będą usuwane z bazy członków Koła, z zastrzeżeniem, że mogą być przetwarzane dla celu i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających powyższe.
    Uczelnia jako administrator danych wyznaczył osobę nadzorującą obszar przetwarzania danych osobowych, z która można skontaktować się pod adresem: iod@chopin.edu.pl

    §10

    Zarząd może nadać tytuł członka honorowego:
    1) absolwentowi Uczelni,
    2) pracownikowi Uczelni,
    3) osobie zasłużonej działalności Koła

    §11

    1. Utrata członkostwa następuje :
    1) w przypadku postępowania członka niezgodnego ze statutem Koła, statutem Uczelni lub w inny naruszający godność Studenta/Doktoranta sposób,
    2) na skutek utraty przez członka statutu Studenta/Doktoranta,
    3) braku zaangażowania w działalność Koła,
    4) w przypadku rezygnacji członka,
    5) w przypadku odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych,
    6) w przypadku śmierci członka.
    2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1) -4), Zarząd podejmuje decyzję wykluczającą członka.
    Od decyzji wykluczającej przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
    3. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt. 5) i 6) członkostwo wygasa z chwilą wpłynięcia pisma o rezygnacji, odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych lub w chwili śmierci, a Zarząd wykreśla osobę z listy członków.

    PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKA

    §12

    Członkowie mają obowiązek:
    1) postępowania zgodnego z prawem obowiązującym w Uczelni,
    2) postępowania zgodnego ze statutem Koła,
    3) aktywnego zaangażowania w prowadzoną działalność,
    4) stosowania się do rozstrzygnięć, ustaleń i poleceń organów Koła,
    5) rzetelnego spełniania przyjętych na siebie obowiązków,
    6) zachowania stanu poufności danych i informacji pozyskanych w związku z członkostwem w Kole, poszanowania prywatności oraz praw i wolności innych członków Koła.

    §13

    Członkowie zwyczajni mają prawo do:
    1) czynnego i biernego prawa wyborczego,
    2) udziału we wszystkich formach działalności Koła,
    3) uczestnictwa w Walnym Zebraniu Członków,
    4) wnioskowania w każdej sprawie dotyczącej działalności Koła,
    5) zgłaszania opinii, wniosków, postulatów dotyczących pracy Koła oraz jej organów,
    6) reprezentowania Koła na wszelkich spotkaniach o charakterze nie kolidującymi z celami działalności Koła,
    7) korzystania z wszelkich dostępnych środków finansowych zgodnie z wewnętrznymi ustaleniami,

    ORGANY

    §14

    Organami władzy w Kole są:
    1. Walne Zebranie Członków, w skład którego wchodzą wszyscy członkowie zwyczajni,
    2. Zarząd, w skład którego wchodzą:
    1) Przewodniczący,
    2) Wiceprzewodniczący,
    3) Sekretarz.

    WALNE ZEBRANIE CZŁONKÓW

    §15

    Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należą sprawy niezastrzeżone dla innych organów, a w szczególności:
    1) przyjmowanie nowych członków w drodze rozpatrywania odwołań od decyzji wykluczającej Zarządu,
    2) uchwalanie planu pracy Koła,
    3) uchwalanie budżetu,
    4) powołanie i odwoływanie członków zarządu Koła,
    5) podejmowanie decyzji wniesionych pod obrady,
    6) uchwalanie Statutu lub zmian w nim,
    7) podejmowanie decyzji o usunięciu członka z szeregów Koła w przypadku rażącego naruszenia przez tego członka unormowań niniejszego statutu,
    8) podejmowanie decyzji o rozwiązaniu Koła.

    §16

    1. Walne Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd:
    1) na żądanie 1/3 wszystkich członków zwyczajnych,
    2) co najmniej 2 razy w roku akademickim jednak nie rzadziej niż raz w semestrze,
    3) na początku każdego roku akademickiego, nie później niż w przeciągu 30 dni od jego rozpoczęcia,
    4) na wniosek Zarządu,
    5) na wniosek Opiekuna Koła.
    2. Czas i miejsce oraz porządek Walnego Zebrania Członków muszą być ogłoszone nie później niż na 7 dni przed terminem zebrania w formie pisemnej lub elektronicznej.
    3. Uchwały Walnego Zebrania Członków są wiążące, o ile w obradach uczestniczy co najmniej ½ członków zwyczajnych.
    4. W przypadku braku stwierdzenia wymaganego kworum Przewodniczący wyznacza nowy termin posiedzenia. Uchwały podjęte na posiedzeniu wyznaczonym w taki sposób są wiążące bez względu na kworum.
    5. W przypadku braku odmiennych uregulowań Walne Zebranie Członków podejmuje uchwały zwykłą większością głosów.

    ZARZĄD

    §17

    Zarząd jest władzą wykonawczą Koła.

    §18

    1.Zarząd wybierany jest na roczną kadencję
    2. Wyboru członków Zarządu dokonuje Walne Zebranie Członków w głosowaniu tajnym spośród
    zgłoszonych kandydatów.
    3. W przypadku odwołania lub rezygnacji członka Zarządu, wybiera się osobę na zwolnione stanowisko do końca trwania danej kadencji. Przepisy o wyborze stosuje się odpowiednio.

    §19

    Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:
    1) kierowanie działalnością,
    2) nadzór nad realizacją planu działalności,
    3) reprezentowanie Koła w relacjach zewnętrznych,
    4) przygotowywanie wymaganych sprawozdań w terminach wskazanych przez obowiązujące na Uczelni akty prawne,
    5) administrowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi,
    6) prowadzenie rejestru członków,
    7) składanie wniosków do Walnego Zebrania Członków o odwołanie członka Koła,
    8) powoływanie i likwidowanie jednostek wewnętrznych (sekcji).

    §20

    1. Zarząd podejmuje decyzje zwykłą większością głosów we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych dla kompetencji Walnego Zebrania Członków w obecności co najmniej 2/3 składu.
    2. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.

    §21

    1. Członkowie Zarządu zobowiązani są do złożenia pod koniec kadencji sprawozdania ze swojej działalności.

    ŹRÓDŁA FINANSOWANIA

    §22

    1. Dopuszczalne są w szczególności następujące źródła finansowania działalności pochodzące z:
    1) dotacji władz Uczelni,
    2) dotacji innych instytucji państwowych,
    3) pozyskanych darowizn,
    4) środków sponsorskich,
    5) przychodów z organizowanych przedsięwzięć,
    6) składek członkowskich.
    2. Z wykorzystania i stanu posiadanych środków, o których mowa w ust. 1, składane jest przez Zarząd sprawozdanie do właściwych jednostek Uczelni w terminach wskazanych w aktach prawnych obowiązujących na Uczelni.

    STATUT

    §23

    1. Statut uchwala Walne Zebranie Członków.
    2. Zmiana Statutu może być dokonana na wniosek Zarządu lub 1/3 członków zwyczajnych.
    3. Zmiana statutu wymaga zawsze kworum oraz podjęcia uchwały większością kwalifikowaną 2/3 głosów Walnego Zebrania Członków.
    4. Statut wchodzi w życie po stwierdzeniu jego zgodności z przepisami prawa i zatwierdzeniu przez Rektora.

    ROZWIĄZANIE I LIKWIDACJA

    §24

    1. Rozwiązanie Koła następuje w drodze:
    1) uchwały Walnego Zebrania Członków,
    2) decyzji administracyjnej Rektora,
    2. Z wnioskiem o rozwiązanie mogą wystąpić:
    1) członkowie w liczbie co najmniej 1/2 ogólnej liczby członków,
    2) Opiekun Koła.
    3. Wniosek o rozwiązanie może być złożony w szczególności w przypadku zaistnienia sytuacji takich jak:
    1) brak sprawozdawczości wobec władz Uczelni,
    2) rażącego lub uporczywego naruszania przepisów ustawowych, statutu Uczelni lub statutu Koła,
    3) braku aktywnej działalności na rzecz Uczelni w okresie 2 lat od daty złożenia wniosku,
    4) rażącego naruszania przepisów obowiązujących w Uczelni,
    4. W przypadku rozwiązania Koła wszelkie posiadane środki finansowe i materialne przekazywane są Uczelni.

    PRZEPISY PRZEJŚCIOWE

    §25

    1. Wpis do Wykazu przez Rektora uprawnia do rozpoczęcia prowadzenia działalności na Uczelni.

    PRZEPISY KOŃCOWE

    §26

    1. We wszystkich kwestiach nie uregulowanych niniejszym Statutem, decyzje podejmuje Zarząd Koła.
    2. Uchwały niezgodne z obowiązującym prawem, Statutem Uczelni, lub godzące bądź naruszające powagę i interes Uczelni mogą być uchylone przez Rektora.
    3. Na rozstrzygnięcie w sprawie uchylenia uchwały, służy w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia skarga do sądu administracyjnego. 

    Zarząd Koła Instrumentalistyki Smyczkowej przy Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki Filii UMFC w roku akademickim 2020/2021:
    Marianna Gurne – Przewodnicząca
    Natalia Szymańska – Wiceprzewodnicząca
    Anna Janowska – Sekretarz