Wydział Instrumentalny

Wydział Instrumentalny to największy z wydziałów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, liczy około 450 studentów i około 200 pedagogów. Powstał w 1946 roku, a na skutek przeobrażeń wynikających z Ustawy 2.0, w 2018 roku przybrał obecną postać, po połączeniu Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów oraz Wydziału Instrumentalnego.

Wydział może poszczycić się licznymi doktorami honoris causa - są to m.in.: Regina Smendzianka, Tadeusz Wroński, Konstanty Andrzej Kulka, Piotr Paleczny profesorami honorowymi - m.in. Jerzy Marchwiński, Krzysztof Jakowicz, Stefan Kamasa, Kazimierz Michalik, Józef Serafin. Pedagogami Wydziału byli Rektorzy: Regina Smendzianka, Tadeusz Wroński, Andrzej Chorosiński, Kazimierz Gierżod. Także obecny Rektor, JM Klaudiusz Baran jest profesorem na Wydziale Instrumentalnym.

Wśród najwybitniejszych absolwentów Wydziału z ostatnich kilkudziesięciu lat wymienić należy pianistów Piotra Palecznego, Janusza Olejniczaka, Piotra Anderszewskiego, Takashiego Yamamoto, skrzypka Krzysztofa Jakowicza, altowiolistę Ryszarda Groblewskiego, wiolonczelistę Marcina Zdunika, akordeonistę Klaudiusza Barana, saksofonistę Pawła Gusnara. Absolwenci Wydziału są zdobywcami laurów na najważniejszych konkursach krajowych i zagranicznych - m.in. na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina, na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego, na Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium i wielu innych.

Wizytówką Wydziału Instrumentalnego jest Orkiestra Symfoniczna i Chopin Chamber Orchestra. Pedagodzy Wydziału prowadzą ożywioną działalność dydaktyczną i artystyczną, koncertują na najważniejszych estradach krajowych i zagranicznych, wydali w ostatnich latach około 100 płyt, zdobyli kilkanaście Fryderyków.

  • INFORMATOR - PIERWSZY STOPIEŃ

    Kierunek: Instrumentalistyka

    Studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie

    Specjalność: gra na fortepianie 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Specjalność gra na fortepianie oferuje szerokie spektrum zajęć praktycznych i teoretycznych mających na celu wszechstronny rozwój pianistów w zakresie gry solowej, kameralnej, współpracy z wokalistami, przygotowania pedagogicznego oraz bazy humanistycznej. Ukończenie studiów przygotowuje do wykonywania szeroko rozumianego zawodu muzyka.  

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr Janusza Olejniczaka
    • mgr Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn
    • mgr. Mateusza Krzyżowskiego

     

    Sprawdziany

    • instrument – wykonanie z pamięci przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję,
    • czytanie a’vista
    • przygotowanie zadanego utworu – w czasie 40 minut
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • fortepian:
      • J.S. Bach – preludium i fuga z Das wohltemperierte Klavier,
      • sonata klasyczna,
      • dwie etiudy o różnej problematyce, w tym jedna Fryderyka Chopina z wyłączeniem  Etiudy es-moll op. 10 nr 6 i Etiudy cis-moll op. 25 nr 7,
      • duża forma romantyczna,
      • utwór dowolny,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na organach 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Specjalność gra na organach kształci organistów w zakresie gry solowej z uwzględnieniem zagadnień związanych z kameralistyką i improwizacją. Przygotowuje do podjęcia studiów drugiego stopnia. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Uwzględnia propedeutykę gry na fortepianie i klawesynie. Przedmioty kierunkowe to m.in. organy, kameralistyka, improwizacja, realizacja b.c., gra liturgiczna, kontrapunkt z fugą, organoznawstwo.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy organy prowadzony będzie przez:

    • prof. Tomasza Adama Nowaka (profesor wizytujący)
    • dr. hab. Bartosza Jakubczaka, prof. UMFC
    • dr. hab. Jarosława Wróblewskiego, prof. UMFC
    • dr. Wojciecha Bednarskiego
    • dr. Tomasza Soczka

     

    Sprawdziany

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu – w czasie 40 minut
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • instrument – kandydat wykonuje program na organach lub fortepianie, wybór instrumentu następuje w momencie rejestracji do postępowania rekrutacyjnego:

    W przypadku wyboru organów:

    • utwór z epoki „przedbachowskiej”,
    • J.S. Bach – jeden z utworów do wyboru BWV 531, 532, 534-548, 550, 552, 564-566, 582
    • J.S. Bach – skrajna część jednej z sonat BWV 525-530 (do wyboru kandydata),
    • J.S. Bach – chorał z cantus firmus figurowanym,
    • utwór dowolny.

    W przypadku wyboru fortepianu:

    • J.S. Bach – preludium i fuga lub fantazja i fuga, lub utwór zawierający fugę,
    • pierwsza część sonaty klasycznej,
    • utwór wirtuozowski,
    • utwór dowolny
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na klawesynie 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Specjalność gra na klawesynie kształci klawesynistów w zakresie gry solowej z naciskiem na kameralistykę i realizację basso continuo. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Przygotowuje do podjęcia studiów drugiego stopnia. Uwzględnia propedeutykę gry na fortepianie i organach. Przedmioty kierunkowe to m.in. klawesyn, kameralistyka, realizacja b.c., harmonia z ćwiczeniami.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy klawesyn prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Alinę Ratkowską
    • dr. Krzysztofa Garstkę

     

    Sprawdziany

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu – w czasie 40 minut
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • klawesyn – kandydat wykonuje program na fortepianie lub klawesynie lub organach, wybór instrumentu następuje w momencie rejestracji do postępowania rekrutacyjnego:

    W przypadku wyboru klawesynu:

    • J.S. Bach – preludium i fuga lub fantazja i fuga, lub utwór zawierający fugę,
    • D. Scarlatti – dwie sonaty o różnym metrum,
    • Suita klawesynowa XVII/XVIII wiek
    • utwór wirtuozowski,
    • utwór dowolny

                W przypadku wyboru fortepianu:

    • J.S. Bach – preludium i fuga lub fantazja i fuga, lub utwór zawierający fugę,
    • D. Scarlatti – dwie sonaty o różnym metrum lub dwie etiudy o zróżnicowanej problematyce
    • sonata klasyczna,
    • utwór dowolny

                W przypadku wyboru organów:

    • utwór z epoki „przedbachowskiej”,
    • J.S. Bach – jeden z utworów do wyboru BWV 531, 532, 534-548, 550, 552, 564-566, 582
    • J.S. Bach – skrajna część jednej z sonat BWV 525-530 (do wyboru kandydata)
    • J.S. Bach – chorał z cantus firmus figurowanym,
    • utwór dowolny.
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na skrzypcach 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy skrzypce prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Konstantego Kulkę – Doktora Honoris Causa UMFC
    • prof. dr. hab. Andrzeja Gębskiego
    • prof. dr. hab. Krzysztofa Bąkowskiego
    • prof. dr. hab. Magdalenę Szczepanowską
    • prof. dr. hab. Sławomira Tomasika
    • prof. dr. hab. Jakuba Haufę
    • dr. hab. Janusza Wawrowskiego, prof. UMFC
    • dr. hab. Jakuba Jakowicza, prof. UMFC
    • dr. hab. Christiana Danowicza
    • dr hab. Agnieszkę Maruchę
    • dr. hab. Wojciecha Koprowskiego, prof. UMFC
    • dr. hab. Agatę Szymczewską, prof. UMFC
    • dr hab. Marię Machowską
    • dr Kamilę Wąsik-Janiak
    • dr Roksanę Kwaśnikowską-Stankiewicz

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • dwie kontrastujące części sonaty lub partity na skrzypce solo J.S. Bacha,
      • jeden kaprys,
      • koncert skrzypcowy z fortepianem — do wyboru I część z kadencją lub II i III część,
    • czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na altówce 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy altówka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Piotra Reicherta
    • dr hab. Katarzynę Budnik, prof. UMFC
    • dr. Marka Czecha
    • dr. Michała Bryłę
    • mgr Agnieszkę Podłucką

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • kaprys lub etiuda,
      • I lub II i III część dowolnego koncertu,
      • 2 części dowolnej formy cyklicznej na altówkę solo (np. Bach, Telemann, Reger) 
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny online:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na wiolonczeli 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy wiolonczela prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Tomasza Strahla
    • prof. dr. hab. Andrzeja Bauera
    • dr. hab. Piotra Hausenplasa, prof. UMFC
    • prof. dr. hab. Marcina Zdunika
    • prof. dr. Rafała Kwiatkowskiego
    • mgr. Mateusza Szmyta
    • dr. hab. Adama Klocka, prof. UMFC

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • etiuda dwudźwiękowa (ze zbioru 40 etiud D. Poppera op. 73) lub jeden z kaprysów A. Piattiego na wiolonczelę solo op. 25 (od nr 2 do 12),
      • dwie części z jednej ze suit J.S. Bacha na wiolonczelę solo,
      • dwie kontrastujące części z dowolnie wybranej sonaty (przedklasycznej), spośród:

    L. Bocherini, P. Locatelli, F. Francoeur, G. Valentini, J.B. Breval

    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na kontrabasie 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kontrabas prowadzony będzie przez:

    • dr. hab. Adama Bogackiego, prof. UMFC
    • dr. Donata Zamiarę

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • etiuda solo,
      • sonata staroklasyczna, cz. I i II lub III i IV,
      • koncert (co najmniej dwie części) lub concertino,
      • utwór dowolny (miniatura),
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalności: gra na flecie, gra na oboju, gra na klarnecie, gra na fagocie, gra na saksofonie, gra na trąbce, gra na rogu, gra na puzonie, gra na eufonium, gra na tubie
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy prowadzony będzie przez pedagogów:

    • dr hab. Urszulę Janik-Lipińską, prof. UMFC (flet)
    • dr Marię Peradzyńską-Filip (flet)
    • dr. hab. Arkadiusza Krupę, prof. UMFC (obój)
    • dr. hab. Tytusa Wojnowicza (obój)
    • dr. hab. Arkadiusza Adamskiego, prof. UMFC (klarnet)
    • mgr. Adriana Jandę (klarnet)
    • prof. dr. hab. Artura Kasperka (fagot)
    • prof. dr. hab. Pawła Gusnara (saksofon)
    • dr. Jakuba Waszczeniuka (trąbka)
    • mgr. Jana Harasimowicza (trąbka)
    • dr. hab. Aleksandra Szebesczyka (róg)
    • dr. hab. Tomasza Bińkowskiego (róg)
    • prof. dr. hab. Zdzisława Stolarczyka (puzon)
    • dr. hab. Marka Żwirdowskiego (puzon, eufonium)
    • mgr. Karola Gajdę (puzon)
    • dr. Krzysztofa Muchę (tuba)

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • klarnet i saksofon – forma sonatowa,
      • inne instrumenty – dowolny utwór barokowy,
      • koncert,
      • utwór dowolny,
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję, gamy durowe i molowe, interwały (tercje), pasaże i dominanty septymowe,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny online:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na akordeonie 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy akordeon prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Klaudiusza Barana
    • dr. hab. Rafała Grząkę, prof. UMFC
    • dr. hab. Grzegorza Palusa

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu z pamięci, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • utwór z epoki przedklasycznej lub klasycznej,
      • preludium i fuga (lub fuga samodzielna),
      • utwór cykliczny (muzyka oryginalna),
      • co najmniej dwa zróżnicowane utwory dowolne,
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na harfie 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy harfa prowadzony będzie przez:

    dr hab. Zuzannę Elster, prof. UMFC

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie z pamięci przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • jedna etiuda wirtuozowska,
      • sonata lub koncert (dopuszcza się także wykonanie utworu: C.Debussy'ego - Donses lub M. Ravela - Introduction et Allegro),
      • utwór dowolny,
      • kadencja orkiestrowa,
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na gitarze 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy gitara prowadzony będzie przez:

    • dr. Leszka Potasińskiego
    • mgr. Mateusza Kowalskiego
    • mgr. Andrzeja Olewińskiego

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument – wykonanie z pamięci przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
      • dwie różnorodne etiudy wirtuozowskie,
      • suita barokowa (co najmniej trzy części),
      • klasyczna forma cykliczna,
      • utwór dowolny,
    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.                                                                                        

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na perkusji 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na instrumentach perkusyjnych. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty. Równolegle kończąc naukę w Kolegium Pedagogicznym oraz podejmując dalszą edukację na tej samej specjalności absolwent uzyska uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy perkusja prowadzony będzie przez:

    • dr. hab. Henryka Mikołajczyka
    • dr. hab. Miłosza Pękalę, prof. UMFC
    • mgr Mariannę Bednarską-Lechman

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny.

     

    Zakres materiału

    • instrument:
    1. wykonanie przygotowanego programu zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję:
    • werbel:
      • Bent Lylloff Arhus Etude No 9,
      • utwór dowolny oparty na technice rudymentowej,
    • kotły:
      • utwór solowy lub z akompaniamentem fortepianu,
    • wibrafon:
      • utwór solowy uwzględniający elementy współczesnych technik wykonawczyc

    do wyboru

    • ksylofon: utwór solowy lub z akompaniamentem fortepianu,
    • marimba: utwór solowy

           2. przygotowanie w wyznaczonym czasie utworu solowego (zestaw multiperkusyjny),

           3. czytanie avista: ksylofon, werbel,

    przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,

    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy dostarczyć do dziekanatu – pok. 306 do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalności: muzyka dawna – gra na skrzypcach historycznych, muzyka dawna - gra na altówce historycznej, muzyka dawna – gra na wiolonczeli historycznej, muzyka dawna – gra na oboju historycznym, muzyka dawna – gra na flecie traverso, muzyka dawna – gra na violone, muzyka dawna – gra na violi da gamba, muzyka dawna – gra na kontrabasie historycznym, muzyka dawna – gra na teorbie, muzyka dawna – gra na trąbce naturalnej 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Studia adresowane są do muzycznie uzdolnionych kandydatów, posiadających świadectwo dojrzałości, którzy chcą kontynuować edukację muzyczną i doskonalić swe umiejętności w zakresie gry na wybranym instrumencie historycznym. Osoby te, przystępując do sprawdzianów na I rok studiów, powinny mieć umiejętności z gry na instrumencie na poziomie szkoły muzycznej II stopnia (nie jest wymagane posiadanie dyplomu jej ukończenia) oraz ogólną wiedzę muzyczną. Po ukończeniu tych studiów absolwent posiada kwalifikacje muzyka – instrumentalisty: solisty i kameralisty.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy prowadzony będzie przez:

    • ad. dr hab. Agatę Sapiechę - skrzypce historyczne
    • mgr Annę Nowak-Pokrzywińską - altówka historyczna
    • mgr. Tomasza Pokrzywińskiego – wiolonczela historyczna
    • ad. dr hab. Tytusa Wojnowicza – obój historyczny
    • dr hab. Tomasza Ślusarczyka – trąbka naturalna
    • mgr Justynę Rekść-Raubo – viola da gamba, violone
    • dr Karolinę Zych - flet traverso
    • dr. hab. Henryka Kasperczaka – teorba

     

    Sprawdziany

    • instrument
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny online.

     

     

    Zakres materiału

    • instrument

    skrzypce historyczne

    egzamin wstępny – 20 minut

    • dowolna Fantazja G.Ph. Telemanna – całość

    lub Johann Paul Westhoff – dowolna Suita na skrzypce solo (1696 r.)

    lub 2 części Sonaty lub Partity J.S. Bacha

    • sonata A. Corellego z op. 5 – 2-3 części z Libro Primo lub całość z Libro Secondo
    • sonata późnobarokowa – 2 części (Bach, Tartini, Leclair, Veracini, Locatelli, Geminiani)

    lub Sonata e-moll W.A. Mozarta K. 304, cz. I

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a= 415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    altówka historyczna

    egzamin wstępny – 20 minut

    • dowolna Fantazja G.Ph. Telemanna (transkrypcja) - całość

    lub dwie części Suity wiolonczelowej/Sonaty lub Partity na skrzypce solo J.S. Bacha (transkrypcja na altówkę)

    TWV 41:B3 – in Der getreue Music-Meister (No.28) (1728-29) – lekcja 9. lub 10.

    lub Sonata późnobarokowa na altówkę lub transkrypcja sonaty/suity skrzypcowej – dwie kontrastujące części.

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a=415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    trąbka naturalna

    egzamin wstępny – 15 minut

    • 2 cz. sonaty barokowej, 2 cz. suity, można wykonać na trąbce B bądź trąbce piccolo.

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a= 415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

                 wiolonczela historyczna

    egzamin wstępny – 20 minut

    • J.S. Bach - Preludium oraz jedna dowolnie wybrana część ze Suity na wiolonczelę solo
    • barokowa sonata na wiolonczelę i b.c. w stylu włoskim
    • dowolny utwór z XVII lub XVIII wieku

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a=415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    flet traverso

    egzamin wstępny – 15 minut

    • dwa utwory cykliczne z XVIII wieku o zróżnicowanej stylistyce (po dwie części z każdej formy).
    • G.Ph. Telemann – Fantazja na flet solo (według wyboru wykonawcy)

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a=415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    viola da gamba

    egzamin wstępny – 20 minut

    • M. Marais – wybór (2 fragmenty) z Pieces de violes (Księgi I-V)

    lub J. Schenck – wybór (2 fragmenty kontrastujące) ze Scherzi Musicali

    • G.Ph. Telemann – jedna część z Sonaty D-dur na gambę solo (z Der getreue Music-Meister) TWV40:1

    lub K. Abel – 2 części z Sonat na violę da gamba i b.c. ew. 1 część na violę da gamba solo   

    • J.S. Bach – 2 kontrastujące części z Sonat na violę da gamba i klawesyn (BWV 1027-1029)

    Utwory mogą być wykonywane na wiolonczeli historycznej, współczesnej lub kontrabasie w stroju a=440 Hz lub a=415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    kontrabas / violone

    egzamin wstępny – 15 minut

    • J.S. Bach - partia continuo z Magnificat D-dur BWV 243, cz. 5 Quia fecit mihi magna
    • sonata barokowa, cz. 1 i 2 (dowolna transkrypcja, np. B. Marcello, A. Vivaldi, H. Eccles, J. S. Bach, G. F. Handel itd.) lub sonata klasyczna, cz. 1 i 2 (J.M. Sperger))
    • koncert klasyczny, cz. 1 z kadencją (jeśli forma utworu taką uwzględnia)

    Utwory powinny być wykonywane na kontrabasie orkiestrowym (E-A-d-g) bądź solowym (Fis-H-e-a), w stroju 415Hz (struny jelitowe) lub 440Hz (struny metalowe), z towarzyszeniem klawesynu lub fortepianu. W przypadku wyboru jednej z sonat J. M. Spergera dozwolony oryginalny akompaniament altówki (sonaty D-dur T 38-40) lub wiolonczeli (sonata h-moll T 36)

    Utwory powinny być wykonywane na kontrabasie orkiestrowym (E-A-d-g) bądź solowym (Fis-H-e-a), w stroju 415 Hz (struny jelitowe) lub 440 Hz (struny metalowe), z towarzyszeniem klawesynu lub fortepianu. W przypadku wyboru jednej z sonat J. M. Spergera dozwolony oryginalny akompaniament altówki (sonaty D-dur T 38-40) lub wiolonczeli (sonata h-moll T 36)

                 obój historyczny

    egzamin  wstępny – 15 minut

    • G.Ph Telemann – Kleine Kammermusik – jedna z partit
    • J.H. Roman – Sonata g-moll lub inna sonata późnobarokowa

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub współczesnym, w stroju a=440 Hz lub a=415 Hz, z towarzyszeniem fortepianu lub klawesynu.

    teorba

    Egzamin wstępny 15 min

    • Dwa tańce w różnym metrum
    • Forma swobodna - preludium, fantazja
    • Utwór oparty na basie ostinato – chaconne, passacaille, canario
    • Utwór dowolny

    Utwory mogą być wykonywane na instrumencie historycznym lub na gitarze, w stroju a=415 Hz lub  a=440 Hz

    • przygotowanie zadanego utworu i czytanie avista – wykonanie utworów wskazanych przez komisję,
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny online:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy dostarczyć do dziekanatu – pok. 306 do dnia 04.06.2024 r.

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,
    • kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Studia pierwszego stopnia

    Kierunek: Instrumentalistyka

    Studia licencjackie, niestacjonarne, 3-letnie

    Specjalności:

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: gra na fortepianie 
    studia licencjackie, niestacjonarne, 3-letnie 

    Studia uruchamiane przy liczbie co najmniej 3 osób, które pozytywnie przeszły postępowanie kwalifikacyjne.

    Opis

    Specjalność gra na fortepianie oferuje szerokie spektrum zajęć praktycznych i teoretycznych mających na celu wszechstronny rozwój pianistów w zakresie gry solowej, kameralnej, współpracy z wokalistami, przygotowania pedagogicznego oraz bazy humanistycznej. Ukończenie studiów przygotowuje do wykonywania szeroko rozumianego zawodu muzyka.  

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr. Janusza Olejniczaka
    • mgr. Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn
    • mgr. Mateusza Krzyżowskiego

     

    Sprawdziany

    • instrument – wykonanie przygotowanego programu, zgodnie z wyborem dokonanym przez komisję,
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu – w czasie 40 minut
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

     

    Zakres materiału

    • fortepian:
      • J.S. Bach – preludium i fuga z Das wohltemperierte Klavier,
      • sonata klasyczna,
      • dwie etiudy o różnej problematyce, w tym jedna Fryderyka Chopina z wyłączeniem  Etiudy es-moll op. 10 nr 6 i Etiudy cis-moll op. 25 nr 7,
      • duża forma romantyczna,
      • utwór dowolny.
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:
      • czytanie nut głosem,
      • realizacja przebiegów rytmicznych.
    • rozmowa kwalifikacyjna
      • w zakresie specjalności oraz ogólnej wiedzy o kulturze

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalność: improwizacja organowa 
    studia licencjackie, stacjonarne, 3-letnie 

    Opis

    Specjalność improwizacja organowa kształci organistów w zakresie gry solowej i zespołowej obejmującej repertuar improwizowany oraz literaturę organową. Po ukończeniu tej specjalności absolwent posiada kwalifikacje muzyka-instrumentalisty. Przygotowuje ona do podjęcia studiów drugiego stopnia. Przedmioty kierunkowe to m.in. improwizacja organowa, organy, kameralistyka, realizacja b.c., gra liturgiczna, kontrapunkt z fugą, kompozycja organowa w stylach, organoznawstwo.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmioty kierunkowe improwizacja organowa i organy prowadzone będą przez:

    • prof. Tomasza Adama Nowaka (profesor wizytujący)
    • dr. hab. Bartosza Jakubczaka, prof. UMFC
    • dr. hab. Jarosława Wróblewskiego, prof. UMFC
    • dr. Wojciecha Bednarskiego
    • dr. Tomasza Soczka

    Sprawdziany

    • instrument – wykonanie programu składającego się z improwizacji i literatury organowej lub fortepianowej
    • czytanie avista
    • przygotowanie zadanego utworu
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny

    Zakres materiału

    • instrument – kandydat wykonuje program na organach lub fortepianie (wybór instrumentu następuje w momencie rejestracji do postępowania rekrutacyjnego):

    W przypadku wyboru organów:

    • przygotowana improwizacja w dowolnej stylistyce o czasie trwania 5-8 minut na temat wybrany przez kandydata,
    • improwizacja na jeden z tematów zadanych przez komisję egzaminacyjną. Tematy udostępnione zostaną kandydatowi na 30 minut przed przesłuchaniem.
    • J.S. Bach – preludium (toccata lub fantazja) i fuga,
    • utwór dowolny z okresu od XIX wieku do współczesności.

    W przypadku wyboru fortepianu:

    • przygotowana improwizacja w dowolnej stylistyce o czasie trwania 5-8 minut na temat wybrany przez kandydata,
    • improwizacja na jeden z tematów zadanych przez komisję egzaminacyjną. Tematy udostępnione zostaną kandydatowi na 30 minut przed przesłuchaniem.
    • J.S. Bach – preludium i fuga lub fantazja i fuga, lub utwór zawierający fugę,
    • dowolny utwór z okresu od klasycyzmu do współczesności.
    • kształcenie słuchu – sprawdzian ustny:

    o   czytanie nut głosem,

    o   realizacja przebiegów rytmicznych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 04.06.2024 r.

    • program egzaminu wstępnego.

     

     


     

  • INFORMATOR - DRUGI STOPIEŃ

    Kierunek: Instrumentalistyka

    Studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Specjalność: gra na fortepianie
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Specjalność gra na fortepianie kształci wirtuozów gry na fortepianie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralistyki. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Uwzględnia propedeutykę gry na klawesynie lub organach. Przedmioty kierunkowe to m.in. fortepian, kameralistyka, literatura specjalistyczna, budowa z zasadami strojenia i konserwacji instrumentu, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr. Janusza Olejniczaka
    • mgr. Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn
    • mgr. Mateusza Krzyżowskiego

     

    Sprawdziany

    • sprawdzian z gry na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie z pamięci dowolnego programu solowego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalności: gra na fortepianie
    studia magisterskie, 2-letnie, stacjonarne, język wykł. angielski, odpłatne

    Studia uruchamiane przy liczbie co najmniej 3 osób, które pozytywnie przeszły postępowanie kwalifikacyjne

    Opis

    Kształci wirtuozów gry na fortepianie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralistyki. Uwzględnia propedeutykę gry na klawesynie lub organach. Umożliwia poznanie historii polskiej kultury, szczególnie kultury muzycznej oraz historii pianistyki polskiej. Przedmioty kierunkowe to m.in. fortepian, kameralistyka, literatura specjalistyczna, budowa z zasadami strojenia i konserwacji instrumentu, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr. Janusza Olejniczaka
    • mgr. Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn
    • mgr. Mateusza Krzyżowskiego

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na organach
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Specjalność gra na organach – kształci wirtuozów gry na organach i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralnej. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Przedmioty kierunkowe to m.in. organy, kameralistyka, literatura specjalistyczna, improwizacja, realizacja b.c. w stylach, organoznawstwo.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy organy prowadzony będzie przez:

    • prof. Tomasza Adama Nowaka (profesora wizytującego)
    • dr. hab. Bartosza Jakubczaka, prof. UMFC
    • dr. hab. Jarosława Wróblewskiego, prof. UMFC
    • dr. Tomasza Soczka
    • dr. Wojciech Bednarski

    Sprawdziany

    • sprawdzian z gry na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu solowego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na klawesynie
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Specjalność gra na klawesynie kształci wirtuozów gry na klawesynie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralnej. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Uwzględnia propedeutykę gry na fortepianie lub organach. Przedmioty kierunkowe to m.in. klawesyn, kameralistyka, literatura specjalistyczna, kontrapunkt z fugą, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej, realizacja b.c.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy klawesyn prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Alinę Ratkowską
    • dr. Krzysztofa Garstkę

    Sprawdziany

    • sprawdzian z gry na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu solowego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: kameralistyka fortepianowa
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    świadomość roli, jaką – w kształtowaniu tak profesjonalnego muzyka, jak i każdego członka społeczeństwa – odgrywają wszelkie działania zespołowe. Stwarzają one studentowi możliwość dokonania wyboru zgodnego z preferencjami i indywidualnymi zdolnościami. Stanowią także o pogłębieniu i uelastycznieniu oferty edukacyjnej uczelni.

    Program zawiera kształcenie m.in. w kierunku: kameralistyki, fortepianu solowego, analizy stylów wykonawczych, czytania partytur, zagadnień interpretacyjnych muzyki współczesnej i dawnej.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kameralistyka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Katarzynę Jankowską-Borzykowską
    • dr hab. Joannę Maklakiewicz, prof. UMFC
    • dr hab. Iwonę Mironiuk
    • dr. hab. Roberta Morawskiego, prof. UMFC
    • dr. Łukasza Chrzęszczyka
    • dr. Grzegorza Skrobińskiego
    • dr. Mischę Kozłowskiego
    • dr Aleksandrę Świgut

    Sprawdziany

    • gra na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu kameralnego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (dopuszcza się cykl pieśni) oraz jednej większej formy solowej (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną 

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

    Kandydat musi legitymować się dyplomem licencjackim lub magisterskim ze specjalności gra na fortepianie.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: kameralistyka fortepianowa
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie, język wykł. angielski, odpłatne

    Opis

    Kształci wirtuozów gry na fortepianie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralistyki. Uwzględnia propedeutykę gry na klawesynie lub organach. Umożliwia poznanie historii polskiej kultury, szczególnie kultury muzycznej oraz historii pianistyki polskiej. Przedmioty kierunkowe to m.in. fortepian, kameralistyka, literatura specjalistyczna, budowa z zasadami strojenia i konserwacji instrumentu, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kameralistyka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Katarzynę Jankowską-Borzykowską,
    • dr hab. Joannę Maklakiewicz, prof. UMFC
    • dr hab. Iwonę Mironiuk,
    • dr. hab. Roberta Morawskiego, prof. UMFC
    • dr. Łukasza Chrzęszczyka,
    • dr. hab. Grzegorza Skrobińskiego,
    • dr. Mischę Kozłowskiego
    • dr Aleksandrę  Świgut
    • mgr. Mateusza Krzyżowskiego

     

    Sprawdziany

    • gra na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu kameralnego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (dopuszcza się cykl pieśni) oraz jednej większej formy solowej (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną 

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

    Kandydat musi legitymować się dyplomem licencjackim lub magisterskim ze specjalności gra na fortepianie.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na skrzypcach
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy skrzypce prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Konstantego Kulkę – Doktora Honoris Causa UMFC
    • prof. dr. hab. Andrzeja Gębskiego
    • prof. dr. hab. Krzysztofa Bąkowskiego
    • prof. dr hab. Magdalenę Szczepanowską
    • prof. dr. hab. Sławomira Tomasika
    • prof. dr. hab. Jakuba Haufę
    • dr. hab. Janusza Wawrowskiego, prof. UMFC
    • dr. hab. Jakuba Jakowicza, prof. UMFC
    • dr. hab. Christiana Danowicza
    • dr hab. Agnieszkę Maruchę
    • dr. hab. Wojciecha Koprowskiego, prof. UMFC
    • dr hab. Agatę Szymczewską, prof. UMFC
    • dr hab. Marię Machowską
    • dr Kamilę Wąsik-Janiak
    • dr Roksanę Kwaśnikowską-Stankiewicz

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie przygotowanego programu:

    • W.A. Mozart – wykonanie I lub II i III części dowolnego koncertu skrzypcowego z kadencją,
    • wykonanie kaprysu lub etiudy na skrzypce solo,
    • wykonanie dowolnego utworu (utworów) na skrzypce solo lub z fortepianem.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    • spis zrealizowanego repertuaru podpisany przez pedagoga prowadzącego,
    • program egzaminu wstępnego,

    kserokopie nut utworów wykonywanych na egzaminie z akompaniatorem UMFC.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na altówce
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy altówka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Piotra Reicherta
    • dr hab. Katarzynę Budnik, prof. UMFC
    • dr. Marka Czecha
    • dr. Michała Bryłę
    • mgr Agnieszkę Podłucką

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie przygotowanego programu (prezentacja do 30 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną):

    • kaprys lub etiuda
    • I lub II i III cz. dowolnego koncertu 
    • utwór dowolny na altówkę solo lub z fortepianem (dopuszcza się wykonanie części utworu cyklicznego)
       

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na wiolonczeli
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy wiolonczela prowadzony będzie przez:

    • prof. dr. hab. Tomasza Strahla
    • prof. dr. hab. Andrzeja Bauera
    • dr. hab. Piotra Hausenplasa, prof. UMFC
    • prof. dr. hab. Marcina Zdunika
    • prof. dr. Rafała Kwiatkowskiego
    • mgr. Mateusza Szmyta
    • dr. hab. Adama Klocka, prof. UMFC

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie programu dowolnego (prezentacja do 30 minut).

    Proponowany program egzaminu z instrumentu:

    • obowiązkowo: jeden z kaprysów A. Piattiego na wiolonczelę solo op. 25 (od nr 2 do 12),
    • do wyboru:
      • I lub II i III część koncertu D-dur J. Haydna, lub dłuższy fragment dowolnego koncertu (formy koncertującej) romantycznego/XX-wiecznego, np.: A. Dvořáka, R. Schumanna, E. Elgara, P. Czajkowskiego, D. Szostakowicza, S. Prokofiewa, É. Lalo,

    lub

    • dwie dowolne części sonaty kameralnej lub suity lub sonaty solowej na wiolonczelę,

    lub

    • utwór na wiolonczelę solo – czas wykonanie do 10 minut.

    Minimalny czas prezentacji programu na instrumencie to 15-20 minut.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na kontrabasie
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kontrabas prowadzony będzie przez:

    • dr. hab. Adama Bogackiego, prof. UMFC
    • dr. Donata Zamiarę

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie programu dowolnego.

    Proponowany program egzaminu z instrumentu:

    • etiuda lub kaprys – E. Nanny, J.E. Storch, J. Hrabe, Fr. Simandl, W. Gadziński, S.B. Poradowski,
    • dwie kontrastujące części sonaty przedklasycznej – H. Eccles, G.F. Haendel, A. Ariosti, B. Marcello i inni,
    • jedna część koncertu – K. Dittersdorf, A. Hoffmeister, D. Dragonetti, J. Vanhal,
    • utwór dowolny – G. Bottesini, S. Koussewitzky i inni.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalności: gra na flecie, gra na oboju, gra na klarnecie, gra na fagocie, gra na saksofonie, gra na trąbce, gra na rogu, gra na puzonie, gra na tubie, gra na eufonium
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym. 

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy prowadzony będzie przez:

    • dr hab. Urszulę Janik-Lipińską, prof. UMFC (flet)
    • dr Marię Peradzyńską-Filip (flet)
    • dr. hab. Arkadiusza Krupę, prof. UMFC (obój)
    • dr. hab. Tytusa Wojnowicza (obój)
    • dr. hab. Arkadiusza Adamskiego, prof. UMFC (klarnet)
    • mgr. Adriana Jandę (klarnet)
    • prof. dr. hab. Artura Kasperka (fagot)
    • prof. dr. hab. Pawła Gusnara (saksofon)
    • dr. Jakuba Waszczeniuka (trąbka)
    • mgr. Jana Harasimowicza (trąbka)
    • dr. hab. Aleksandra Szebesczyka (róg)
    • dr. hab. Tomasza Bińkowskiego (róg)
    • prof. dr hab. Zdzisława Stolarczyka (puzon)
    • dr. hab. Marka Żwirdowskiego (puzon, eufonium)
    • mgr. Karola Gajdę (puzon)
    • dr. Krzysztofa Muchę (tuba)

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie przygotowanego programu: koncertu, sonaty i utworu dowolnego (dozwolone jest wykonanie dwóch sonat i utworu dowolnego).

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA 
    Specjalności: muzyka dawna – gra na skrzypcach historycznych, muzyka dawna - gra na altówce historycznej, muzyka dawna – gra na wiolonczeli historycznej, muzyka dawna – gra na oboju historycznym, muzyka dawna – gra na flecie traverso, muzyka dawna – gra na violone, muzyka dawna – gra na violi da gamba, muzyka dawna – gra na kontrabasie historycznym, muzyka dawna – gra na teorbie, muzyka dawna – gra na trąbce naturalnej 
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy prowadzony będzie przez:

    • dr hab. Agatę Sapiechę – skrzypce historyczne
    • mgr Annę Nowak-Pokrzywińską – altówka barokowa
    • mgr. Tomasza Pokrzywińskiego – wiolonczela historyczna
    • dr hab. Marię Gabryś-Heykę – fortepian historyczny
    • dr. hab. Tytusa Wojnowicza – obój historyczny
    • dr. hab. Tomasza Ślusarczyka – trąbka naturalna
    • mgr Justynę Rekść-Raubo – viola da gamba, violone
    • dr Karolinę Zych – flet traverso
    • dr. hab. Henryka Kasperczaka – teorba

    Sprawdziany

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie przygotowanego programu: koncertu, sonaty i utworu dowolnego (dozwolone jest wykonanie dwóch sonat i utworu dowolnego).

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalności: gra na akordeonie
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmioty kierunkowe prowadzone będą przez:

    • prof. dr. hab. Klaudiusza Barana
    • dr. hab. Rafała Grząkę, prof. UMFC
    • dr. hab. Grzegorza Palusa

    Sprawdziany    

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie programu dowolnego z pamięci – utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalności: gra na harfie
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmioty kierunkowe prowadzone będą przez:

    • dr hab. Zuzannę Elster, prof. UMFC

    Sprawdziany    

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie programu dowolnego z pamięci – utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalności: gra na gitarze
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy gitara prowadzony będzie przez:

    • dr. Leszka Potasińskiego
    • mgr. Mateusza Kowalskiego
    • mgr. Andrzeja Olewińskiego

    Sprawdziany    

    • instrument – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Wykonanie programu dowolnego z pamięci – utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na perkusji
    studia magisterskie, stacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Studia adresowane są do kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia i chcą dalej doskonalić swe umiejętności w grze na instrumencie, poszerzać repertuar solowy w swych specjalnościach oraz rozwijać umiejętności pracy w zespołach kameralnych i orkiestrowych. Przygotowują muzyków do samodzielnej pracy estradowej. Po ich ukończeniu absolwent jest wszechstronnie wykształconym muzykiem – instrumentalistą, wyposażonym w niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie swej dyscypliny, zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Po ukończeniu studiów I i II stopnia na tej specjalności oraz Kolegium Pedagogicznego oraz możliwość pracy w szkolnictwie muzycznym.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy perkusja prowadzony będzie przez:

    • dr. hab. Henryka Mikołajczyka,
    • dr. hab. Miłosza Pękalę, prof. UMFC
    • mgr Mariannę Bednarską-Lechman

     

    Sprawdziany

    • instrumenty perkusyjne – prezentacja do 30 minut

    Zakres materiału

    Utwory solowe i z akompaniamentem fortepianu – wykonanie programu zróżnicowanego pod względem doboru instrumentów perkusyjnych.

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego

     

    Studia drugiego stopnia

    Kierunek: Instrumentalistyka


    Specjalność: gra na fortepianie
    studia magisterskie, 2-letnie, niestacjonarne

    Studia uruchamiane przy liczbie co najmniej 3 osób, które pozytywnie przeszły postępowanie kwalifikacyjne

    Opis

    Kształci wirtuozów gry na fortepianie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralistyki. Umożliwia nabycie uprawnień pedagogicznych. Uwzględnia propedeutykę gry na klawesynie lub organach. Przedmioty kierunkowe to m.in. fortepian, kameralistyka, literatura specjalistyczna, budowa z zasadami strojenia i konserwacji instrumentu, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr. Janusza Olejniczaka
    • mgr. Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn

    Sprawdziany

    • sprawdzian z gry na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie z pamięci dowolnego programu solowego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: gra na fortepianie
    studia magisterskie, 2-letnie, niestacjonarne, język wykł. angielski

    Opis

    Kształci wirtuozów gry na fortepianie i przygotowuje do podjęcia samodzielnej działalności artystycznej w zakresie gry solowej i kameralistyki. Uwzględnia propedeutykę gry na klawesynie lub organach. Umożliwia poznanie historii polskiej kultury, szczególnie kultury muzycznej oraz historii pianistyki polskiej. Przedmioty kierunkowe to m.in. fortepian, kameralistyka, literatura specjalistyczna, budowa z zasadami strojenia i konserwacji instrumentu, zagadnienia wykonawcze muzyki dawnej.

     

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy fortepian prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Joannę Ławrynowicz-Just
    • prof. dr. hab. Piotra Palecznego – Doktora Honoris Causa
    • prof. dr hab. Elżbietę Karaś
    • prof. dr. hab. Jerzego Sterczyńskiego
    • prof. dr. hab. Pawła Kamińskiego
    • dr hab. Agnieszkę Przemyk-Bryłę, prof. UMFC
    • dr. hab. Konrada Skolarskiego
    • mgr. Janusza Olejniczaka
    • mgr. Karola Radziwonowicza
    • dr Karolinę Nadolską
    • dr Monikę Quinn

    Sprawdziany

    • sprawdzian z gry na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie z pamięci dowolnego programu solowego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (prezentacja 45 minut)– przesłanie nagrania audio-wideo

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: kameralistyka fortepianowa
    studia magisterskie, niestacjonarne, 2-letnie

    Opis

    Wprowadzenie studiów magisterskich w zakresie kameralistyki jest reakcją na rosnącą w Europie i świecie świadomość roli, jaką – w kształtowaniu tak profesjonalnego muzyka, jak i każdego członka społeczeństwa – odgrywają wszelkie działania zespołowe. Stwarzają one studentowi możliwość dokonania wyboru zgodnego z preferencjami i indywidualnymi zdolnościami. Stanowią także o pogłębieniu i uelastycznieniu oferty edukacyjnej uczelni.

    Program zawiera kształcenie m.in. w kierunku: kameralistyki, fortepianu solowego, analizy stylów wykonawczych, czytania partytur, zagadnień interpretacyjnych muzyki współczesnej i dawnej.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kameralistyka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Katarzynę Jankowską-Borzykowską,
    • dr hab. Joannę Maklakiewicz, prof. UMFC
    • dr hab. Iwonę Mironiuk,
    • dr. hab. Roberta Morawskiego, prof. UMFC
    • dr. Łukasza Chrzęszczyka,
    • dr. hab. Grzegorza Skrobińskiego,
    • dr. Mischę Kozłowskiego
    • dr Aleksandrę  Świgut

    Sprawdziany

    • gra na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu kameralnego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (dopuszcza się cykl pieśni) oraz jednej większej formy solowej (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024
    •    program egzaminu wstępnego.

    Kandydat musi legitymować się dyplomem licencjackim lub magisterskim ze specjalności gra na fortepianie

     

    Kierunek: INSTRUMENTALISTYKA
    Specjalność: kameralistyka fortepianowa
    studia magisterskie, niestacjonarne, 2-letnie, język wykł. angielski

    Opis

    Wprowadzenie studiów magisterskich w zakresie kameralistyki jest reakcją na rosnącą w Europie i świecie świadomość roli, jaką – w kształtowaniu tak profesjonalnego muzyka, jak i każdego członka społeczeństwa – odgrywają wszelkie działania zespołowe. Stwarzają one studentowi możliwość dokonania wyboru zgodnego z preferencjami i indywidualnymi zdolnościami. Stanowią także o pogłębieniu i uelastycznieniu oferty edukacyjnej uczelni.

    Program zawiera kształcenie m.in. w kierunku: kameralistyki, fortepianu solowego, analizy stylów wykonawczych, czytania partytur, zagadnień interpretacyjnych muzyki współczesnej i dawnej.

    W roku akademickim 2024/2025 przedmiot kierunkowy kameralistyka prowadzony będzie przez:

    • prof. dr hab. Katarzynę Jankowską-Borzykowską,
    • dr hab. Joannę Maklakiewicz, prof. UMFC
    • dr. hab. Roberta Morawskiego, prof. UMFC
    • dr hab. Iwonę Mironiuk,
    • dr. Łukasza Chrzęszczyka,
    • dr. hab. Grzegorza Skrobińskiego,
    • dr. Mischę Kozłowskiego
    • dr Aleksandrę  Świgut

    Sprawdziany

    • gra na instrumencie

    Zakres materiału

    • wykonanie dowolnego programu kameralnego zróżnicowanego stylistycznie o znacznym stopniu trudności (dopuszcza się cykl pieśni) oraz jednej większej formy solowej (prezentacja 45 minut, utwory do wyboru przez komisję egzaminacyjną)

    Dokumenty dodatkowe

    należy przesłać mailem na adres instrumentalistyka@chopin.edu.pl do dnia 24.06.2024

    •    program egzaminu wstępnego.

    Kandydat musi legitymować się dyplomem licencjackim lub magisterskim ze specjalności gra na fortepianie

Wszystkie